آخرین اخبار

30. فروردين 1392 - 12:29   |   کد مطلب: 1110
مشاور وزیرآموزش و پرورش در مناطق کمتر توسعه یافته خواستار همکاری بیشتر استانداری‌ها با آموزش ‌و پرورش در مناطق مرزی برای رفع محرومیت‌های آموزشی شد.

80365001-3265043

به گزارش آوای فامنین به نقل از پانا ،سیدمحمدکاظم حجازی  با اشاره به وضعیت آموزشی موجود در مناطق محروم و مرزی کشور اظهار کرد: واقعیت موضوع این است که مناطق تفاوت های ماهیتی با یکدیگر دارند که هر کدام از منظر منطقه ای که در آن قرار گرفتند باید مورد توجه واقع شود.

وی ادامه داد: مسائل قومیتی، نکات خاص فرهنگی و همچنین میزان و نوع اهمیتی که خانواده ها در این مناطق به امر تعلیم و تربیت فرزندانشان قائل هستند، قطعاً در میزان بهره گیری از امکاناتی که وزارت آموزش و پرورش در مناطق محروم و مرزی کشور ارائه می کند، تاثیرگذار است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در مناطق کمتر توسعه یافته افزود: نگاه کلی که امروز در جمهوری اسلامی وجود دارد این است که با ارائه خدمات مطلوب در حوزه های مختلف بخصوص حوزه آموزش و پرورش، زمینه ارتقای رشد و پیشرفت در همه مناطق و به ویژه مناطق مرزی و کمتر توسعه یافته فراهم شود

حجازی در ادامه خاطرنشان کرد: اجرای این نگاه و این سیاست گذاری، همکاری 2 وجه را می طلبد، یکی همکاری حوزه هایی از دولت است که متولی تامین و قرار دادن امکانات و لوازم در اختیار وزارت آموزش و پرورش هستند تا آموزش و پرورش بتواند این امکانات را با اولویت های تعریف شده در مناطق مورد استفاده قرار دهد.

وی تصریح کرد: وجه دومی که باید تحقق یابد، موضوع بستر سازی مناسب در میان آحاد مردمی است که در مناطق کمتر توسعه یافته و مرزی زندگی می کنند تا مردم این مناطق با انگیزه و علاقه بیشتری از امکانات ارائه شده توسط آموزش و پرورش در راستای تعلیم و تربیت فرزندانشان بهره ببرند

مشاور وزیر آموزش و پرورش در مناطق کمتر توسعه یافته اضافه کرد: اگر این دو وجه بتواند به عنوان دو ریل در مجموعه حرکت آموزش و پرورش قرار بگیرد، یقیناٌ آنچه که امروز در برنامه های اجرایی این دستگاه است، عملیاتی تر شده و نتیجه مطلوب تری نیز حاصل می شود.

حجازی با بیان اینکه این مقدمات لازم است تا در مناطق محروم ومرزی کشورمان شاهد وضعیت متفاوت و مطلوب تری در حوزه آموزشی و تحصیلی باشیم، گفت: در وزارت آموزش و پرورش مقدمات خدمات مورد نیاز آماده است و با نشست های تخصصی که در حوزه های مربوطه در وزارتخانه تشکیل می شود، پیگیری های لازم صورت می گیرد و با برنامه های دقیقتر و رسمی تر به این موضوع پرداخته می شود.

وی افزود: اما اقتضا می کند که حوزه های دیگری نیز در دولت به ویژه استانداری ها توجه و تامل بیشتری نسبت به این موضوع داشته باشند؛ با توجه به اهمیت موضوع آموزش و پرورش، استانداری ها باید با در اختیار گذاشتن امکانات مطلوب تر و بیشتر در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته استان خود، همکاری های بیشتری را به انجام برسانند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در مناطق کمتر توسعه یافته در ادامه گفت: استانداری ها می توانند با در اولویت قرار دادن مسائل مربوط به آموزش و پرورش، زمینه ای را ایجاد کنند تا محدودیت هایی که در مناطق مرزی و محروم استان خود برای انجام رساندن وظایف آموزش و پرورش وجود دارد، از بین برود.

حجازی با بیان اینکه استعدادهای فراوانی در میان دانش آموزان و نوجوانان مناطق مرزی و محروم وجود دارد، اظهار کرد: استانداری ها با درنظر گرفتن اولویتی متفاوت برای آموزش و پرورش نسبت به دیگر حوزه ها و هم سو بودن با نگاه وزارت آموزش و پرورش در موضوع تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان در این مناطق، می توانند زمینه فعلیت یافتن این استعدادها را فراهم کنند.

وی با بیان اینکه همگام شدن دستگاه های فرهنگی از دیگر الزاماتی است که برای رشد و ارتقای وضعیت آموزشی در مناطق محروم و مرزی کشور باید مهیا شود، افزود: بسیاری از تعصبات و باورهای اعتقادی و قومی موجود در مناطق محروم و مرزی کشورمان به نوعی در امر پیشرفت آموزش و پرورش در این مناطق تایثرگذار است و دستگاه های فرهنگی می توانند در جهت بستر سازی مناسب در این موضوع ورود پیدا کنند

مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه وضعیت آموزشی در مناطق محروم و مرزی در سالهای اخیر با سیر صعودی محسوس و قابل توجه همراه بوده است، گفت: در نظام جمهوری اسلامی اولویت اصلی با جامعه محروم و افراد مستضعف است که باید گفت وزارت آموزش و پرورش در طی سال های گذشته درخصوص تعلیم و تربیت مناطق محروم و مرزی به صورت ویژه تری عمل کرده و نسبت به سالهای اخیر با رشد قابل چشمگیر آموزشی در این مناطق روبرو بوده ایم.

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار