آخرین اخبار

7. تير 1403 - 8:03   |   کد مطلب: 28604
«محمدباقر قالیباف» در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ۱۷ روز تبلیغات تعیین شده، سفرهای استانی به برخی از شهرهای کشور را در دستور کار قرارداد و در تهران با گروه‌های مختلفی مردمی، نهادها، تشکل‌ها و اصناف مختلف دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «آوای فامنین» به نقل از ایرنا، ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم، از پنج‌شنبه ۱۰ خرداد آغاز و تا ساعت ۱۸ روز دوشنبه ۱۴ خردادماه به اتمام رسید. در این پنج روز، ۸۰ نفر در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کردند.

مطابق قانون پس از پایان زمان تعیین‌شده برای ثبت‌نام‌ها، شورای نگهبان از تاریخ ۱۵ خرداد فرآیند بررسی صلاحیت ثبت‌نام کنندگان را آغاز و امروز اسامی نهایی نامزدهای تایید صلاحیت شده برای حضور در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد.

براساس ماده ۶۶ قانون، فعالیت انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری رسما ازتاریخ اعلام اسامی آنان به وسیله وزارت کشور آغاز و تا ۲۴ ساعت قبل از شروع اخذ رای یعنی ساعت هشت صبح روز پنجشنبه هفتم تیرماه ۱۴۰۳ خاتمه می‌پذیرد.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور نیز ۲۰ خردادماه گذشته، اسامی نامزدهای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری را که از سوی شورای نگهبان مورد تایید قرار گرفته بودند اعلام کرد که از این تاریخ تا ساعت ۸ صبح هفتم تیرماه، ۶ نامزد حاضر در این دوره از انتخابات فرصت تبلیغات داشتند.

محمدباقرقالیباف یکی از ۶ نامزد تایید صلاحیت شده است که در این ۱۷ روز که فرصت تبلیغات فراهم بود، در میان حامیان خود در تهران و برخی از استان‌های کشور حاضر شد و در پنج مناظره تلویزیونی نیز شرکت کرد تا برنامه، اهداف و دیدگاه‌های خود را برای حضور در این دوره از انتخابات تشریح کند.

در ادامه تمام سخنان و تبلیغات قالیباف همراه با فیلم‌ها و عکس‌های مربوط به وی را در این گزارش مرور خواهیم کرد.

 

دولت ما دولت پیشرفت و خدمت خواهد بود

محمدباقر قالیباف روز دوشنبه - ۲۱ خردادماه - در نخستین روز تبلیغات نامزدهای ریاست جمهوری پیامی منتشر کرد که بر اساس آن دولت آینده خود را دولت پیشرفت و خدمت نام نهاد.

مردم مرا با کارنامه‌ام قضاوت کنند/ پست و مقام موروثی نیست+ فیلم

قالیباف در نخستین روز تبلیغات داوطلبان چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در برنامه «صف اول» که از رسانه ملی پخش شد، گفت: آغاز جوانی ما با آغاز بهار انقلاب و مبارزات انقلاب اسلامی بود فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی ما در همان سال ۱۳۵۷ با حادثه زلزله طبس شروع شد و نخستین کار مدیریتی، جهادی و تجربه من در همان زمان با زلزله طبس بود.

وی تاکید کرد: از زمان تشکیل بلدیه من تنها مدیری هستم که ۱۲ سال شهردار تهران بوده است؛ من یک کارنامه‌ دارم و مردم مرا با آن قضاوت کنند.

 

 

حقوق حداقل‌بگیرها باید به میزان افزایش تورم رشد داشته باشد+ فیلم

قالیباف سه‌شنبه شب - ۲۲ خرداد - در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری در شبکه خبر سیما گفت: یکی از کارهای مهم دولت سیزدهم و مجلس یازدهم تنظیم لایحه و تدوین قانون برنامه هفتم توسعه کشور بود؛ از زمان تنظیم لایحه برنامه هفتم، هماهنگی بین مجلس و دولت وجود داشت و در برنامه هفتم همه تلاش ما این بود که این برنامه ضعف‌های برنامه‌های گذشته را نداشته باشد.

وی تصریح کرد: طبق برنامه هفتم حداقل حقوق و دستمزد در طول ۵ سال برنامه باید به میزان افزایش تورم رشد داشته باشد.

قالیباف: هر کدام از شما یک انسان‌ستاد هستید/ همه مردم را برای مشارکت بسیج کنید

قالیباف روز چهارشنبه -۲۳ خردادماه- در نشست برخی از نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی و نمایندگان منتخب مجلس، اظهار داشت: هر کدام از شما مسئولان بدون تردید یک انسان‌ستاد هستید و به عنوان یک ستاد متحرک می‌توانید اثرگذاری کنید و همه مردم عزیز را برای در مرحله نخست برای مشارکت و دوم برای تصمیم سازی خوب بسیج کنید.

 

قالیباف:آمده ام تا حال مردم را خوب کنم/ حامیان خود را شرمنده نمی‌کنم

قالیباف در نشست با مسئولان ستادهای استانی گفت: ما در جبهه سیاسی باید با وحدت حرکت کنیم و کار را پیش برویم. اگر رئیس جمهور شوم حامیان خود را شرمنده نمی‌کنم.

قالیباف: بدون فرهنگ به پیشرفت نخواهیم رسید/ ۲ خبرنگار بازداشتی شاکی خصوصی دارند+ فیلم

قالیباف عصر پنجشنبه -۲۴ خردادماه- در میزگرد فرهنگی اظهار داشت: فرهنگ از موضوعات مهم و اساسی هر جامعه‌ای است و در دولت چهاردهم، نام دولت را «دولت خدمت و پیشرفت» انتخاب کردیم، معتقدم وقتی صحبت از خدمت و پیشرفت است، یک بر همکنشی بین مسائل فرهنگی و اجتماعی وجود دارد.

وی تاکید کرد: فرهنگ بر خدمت اثرگذار است، بدون فرهنگ به پیشرفت نخواهیم رسید و کارها به سرانجام نمی‌رسند.

قالیباف اضافه کرد: در دوران حضورم در مجلس شورای اسلامی هیچگاه به صورت فردی یا مجموعه خودم در بخش‌هایی که ممکن است خبرنگاری قانون را رعایت نکرده باشد و فراتر از قانون عمل کرده باشد، اقدامی نکردم. همین خبرنگارانی که اشاره کردید و بازداشت و محکوم شدند، این احکام در دادگاه اولیه، در دادگاه ثانویه و حتی در دیوان عدالت اداری مطرح شده و شاکی آنها همه خصوصی هستند.

قالیباف: دخل و خرج زندگی مردم با هم نمی‌خواند/ اصلاحات اقتصادی باید انجام شود+فیلم

قالیباف شامگاه جمعه - ۲۵ خردادماه - در برنامه «میزگرد اقتصادی» گفت: اصلاحات اقتصادی ضروری است. چرا که همه خانواده‌های ایرانی به ویژه کارمندان و کارگران که حقوق ثابت دارند، احساس می‌کنند دخل و خرج زندگی‌شان با هم نمی‌خواند.

قالیباف: نباید به شرایط دهه ۹۰ برگردیم/ مجلس انقلابی و دولت مردمی مسیر را تغییر داد

محمدباقرقالیباف در نشست فعالان ستاد انتخاباتی در مسجد امام صادق(ع) در میدان فلسطین تهران گفت: دهه ۹۰ شرایط کشور خوب نبود ولی مجلس یازدهم و دولت سیزدهم ریل مسیر انقلاب را به مسیر اصلی تغییر دادند. اما در این شرایط نباید حساس تصمیمی بگیریم که به شرایط آن دهه برگردیم.

 

قالیباف: دهه ۹۰ سفره‌های مردم کوچک شد/ ۴۵ سال بی‌وقفه در میدان هستم+ فیلم و عکس

قالیباف عصر چهارشنبه - ۳۰ خرداد- در نخستین سفر استانی خود از زمان نامزدی برای انتخابات ریاست جمهوری از طریق فرودگاه کرمان وارد این شهر شد.

وی در بدو ورود با حضور بر مزار سپبهد شهید قاسم سلمیانی و همچنین شهدای حادثه ترور کرمان ادای احترام کرد، این نخستین سفر انتخاباتی قالیباف است.

«رزمنده‌ام اما سر جنگ ندارم»؛ قالیباف از نقطه صفر مرزی تا بهارستان+ فیلم

نخستین مستند قالیباف ۳۰ خردادماه از رسانه ملی پخش شد که در آغاز مستند تصویری از محمدباقر قالیباف زمانی که فرمانده لشکر بود و رزمنده‌ای که با او گفت‌وگو می‌کند پخش می‌شود.

«من رزمنده‌ام اما با کسی سر جنگ ندارم»، این را محمدباقر قالیباف می‌گوید؛ از زمانی که در ۱۹ سالگی در جبهه‌ فرمانده بود، تا امروز که ۶۳ ساله است و وارد عرصه انتخابات ریاست جمهوری شده است، از همان روزهایی که در نقطه صفر مرزی می‌جنگید تا شهرداری و بهارستان هر جا که خدمت کرده، خود را «رزمنده» می‌نامد.

سفر انتخاباتی قالیباف به دیار حاج قاسم

قالیباف ۳۱ خردادماه در روز دهم تبلیغات، به کرمان سفر کرد؛ او در بدو ورود به کرمان به گلزار شهدا رفت و در آنجا به زیارت مزار حاج قاسم سلیمانی رفت. برنامه‌های قالیباف در بعد از ظهر ادامه یافت و دیدار مردمی این نامزد در سالن تلاش کرمان برگزار شد. قالیباف در جمع مردم تأکید کرد که انتخابات پنجره ای است برای انتخاب افرادی که بتوانند ضعف های گذشته را جبران کرده و نقاط قوت را تقویت کرد.

قالیباف: مخالف مذاکره نیستم/ مشکلات را از سر راه مردم برمی‌دارم+ فیلم

قالیباف روز شنبه - دوم تیرماه - در مراسم بزرگداشت روز اصناف که در محل سالن همایش های صدا و سیما برگزار شد، گفت: انتخابات یعنی روز تصمیم و تغییر که به برکت انقلاب اسلامی، مردم ما به سرنوشت خودشان حاکم هستند.

وی یادآور شد: مذاکره یک روش مبارزه است و مخالف آن نیستم، اما شخصی که پای میز مذاکره می‌نشیند باید بداند دشمن روبه‌روی او نشسته است.

 

قالیباف: سیاستمدار نباید در کار تخصصی هنرمند دخالت کنند

قالیباف در نشست صمیمی خود با استادان و نخبگان حوزه فرهنگ و هنر در تشریح نگاه خود به مسائل فرهنگی و هنری اظهار داشت: ما سیاستمداران نباید در کار تخصصی همانند حوزه های هنری دخالت کنیم.

وی با بیان اینکه سیاستمداران نباید در کار تخصصی هنرمندان دخالت کنند، گفت: بر اساس موازین انقلابی هنر باید منجر به تحول در جامعه شود.

نشست قالیباف با علما و مردم در قم+فیلم

قالیباف در چهاردهمین روز تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری، به شهر قم سفر کرد. او در این سفر با حجت‌الاسلام شهرستانی، آیت‌الله علی کریمی جهرمی، آیت‌الله نوری همدانی، آیت‌الله جوادی آملی و آیت‌الله سعیدی دیدار کرد. قالیباف پس از سخنرانی کوتاه در جمع مردم، سفر خود را با زیارت حرم حضرت معصومه (س) به پایان رساند

قالیباف: وجود اقوام و مذاهب در کنار یکدیگر سبب استحکام ایران شده است+ فیلم

قالیباف شامگاه یکشنبه - سوم تیرماه - در نشست صمیمی با علما و بزرگان اهل تسنن که در محل سالن همایش‌های سرچشمه تهران برگزار شد، اظهار داشت: اقوام ایرانی، مذاهب مختلف، اقلیت‌های دینی، تارو پود سرزمین ایران هستند، که وجود یکایک ما در کنار یکدیگر سبب استحکام و زیبایی ایران شده و فرصت‌های بزرگی برای کشور و همه ملت فراهم کرده است.

وی اقوام ایرانی، مذاهب مختلف، اقلیت‌های دینی را تارو پود سرزمین ایران دانست و گفت: وجود یکایک ما در کنار یکدیگر سبب استحکام و زیبایی ایران شده و فرصت‌های بزرگی برای کشور و همه ملت فراهم کرده است.

 

انتهای خبر/.

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار