آخرین اخبار

7. تير 1403 - 9:17   |   کد مطلب: 28610
مشارکت مردم در انتخابات یعنی آینده ایران عزیز برای همه ما اهمیت دارد، سیل عظیم بدرقه‌کنندگان شهید رئیسی، منتهی می‌شود به دریای آرام اما بی‌انتهای صندوق‌های رأی تا رئیس‌جمهور بعدی این نظام مقدس برای خدمت به مردم انتخاب شود.

 

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «آوای فامنین» به نقل از عصر همدان، انتخابات یکی از سیاسی‌ و اجتماعی‌ترین اتفاقاتی است که در کشورمان شاهد آن هستیم و امام خمینی(ره) همیشه تأکید براین داشت که حکومت باید براساس احکام اسلام و رای مردم باشد.

همین مشارکت سیاسی مردم که یکی از پایه‌های این نظام مقدس است موجب شد تا دشمنان این مرز و بوم دست به هرکاری بزنند تا مردم را از حضور پای صندوق‌های رأی برای استفاده از حق طبیعی خودشان خودداری کنند اما ملت همیشه در صحنه حاضر در انتخابات حضور داشته و برای سرنوشت خود تصمیم‌گیری کردند.

هرچند در انتخابات چند دوره گذشته شاهد کاهش آمار مشارکت مردم بودیم اما این نیز دلایلی دارد که البته بررسی علت آن نیازمند پژوهش‌های دقیق است و در این یادداشت فرصت پرداختن به آن نیست، اما مسئله‌ای که نباید از آن چشم‌پوشی کرد تأثیر مشارکت مردم در انتخابات بر نمایش قدرت ملی در سطح جوامع بین‌المللی است.

بدون شک هرچه مشارکت مردمی بالاتر باشد، سیاسیون نیز با قدرت بیشتری می‌توانند در مذاکرات و جوامع بین‌المللی حضور یافته و از حقوق ملی و منافع مردم و کشورمان دفاع کنند و اگر جز این بود، دشمنان آنقدر برای سرد شدن فضای انتخاباتی کشور و عدم حضور مردم پای صندوق‌های رأی تبلیغات نمی‌کردند.

درکنار مسئله مشارکت مردم در انتخابات، انتخاب فرد اصلح نیز یکی از مسائل مهم است که باید در اولویت رأی دهندگان باشد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی پس از شهادت سیدالشهدای خدمت، شهید رئیسی از ویژگی‌های بارز ایشان نام بردند و امروز همین ویژگی‌ها مد نظر مردم است تا فرد اصلح را که شباهت بیشتری به شهید رئیسی دارد انتخاب کند.

رئیسی عزیز، مظهر شعارهای انقلاب بود، مرد کار، خدمت و صفا بود، شب و روز نمی‌شناخت، در باب خدمتگزاری به کشور و ملت یک نصاب تازه‌ای به وجود آورد، در مسائل خارجی از فرصت‌ها به بهترین وجه استفاده کرد، انقلاب اسلامی و ملت ایران را در اظهارات خارجی خود درست تعریف کرد و شناساند، با همکاران خود، با وزرا با مدیران دولتی با صفا و صمیمت رفتار می‌کرد، برای مردم کرامت و عزت قائل بود، به مردم و جوانان برای اظهار نظر میدان می‌داد و حرمت مردم را نگه می‌داشت، به جوان‌ها اعتماد می‌کرد و آن‌ها را تکریم می‌کرد؛ این‌ها بخشی از ویژگی‌های بارز این شهید بزرگوار بود که مقام معظم رهبری در سخنرانی های متفاوت خود بیان کردند.

با شهادت این مرد بزرگ که همچون شهید رجایی بود، قلب ملت به درد آمد و به سرعت فیلم ‌ تصاویر سخنان ایشان در مناظرات انتخابات منتشر که مورد تهمت دیگر کاندیداها قرار می‌گرفت اما با لحنی آرام پاسخ آن‌ها را می‌داد و یا در بسیاری از مواقع سکوت را بر پاسخ دادن ترجیح می‌داد…

همین ویژگی شهید رئیسی موجب شد رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی روز ۱۴ خرداد بگویند:« دلم برای رئیسی سوخت».

تشییع باشکوه و عظیم مردم در شهرهای مختلف پس از شهادت شهدای خدمت بیانگر محبوبیت این شهدا بود و بدون شک مردم نشان دادند قدردان رئیس جمهور مردمی و صادق خود هستند و دل‌های همه مردم برای او سوخت.

سیل عظیم بدرقه‌کنندگان شهید رئیسی، منتهی می‌شود به دریای آرام اما بی‌انتهای صندوق‌های رأی تا رئیس‌جمهور بعدی این نظام مقدس بر صندلی خدمت بنشیند. آینده ایران عزیز با رأی ما ساخته می‌شود.

انتهای پیام/ زینب سعیدی

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار