آخرین اخبار

7. تير 1403 - 8:19   |   کد مطلب: 28607
انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران به دلیل شهادت آیت الله رئیسی و همراهانش، حدود یک سال زودتر و با شرایطی خاص و فرصتی اندک برگزار می‌شود؛ اما فضای به وجود آمده در کشور، شور و نشاط خاصی برای رونق‌بخشی به انتخابات چهاردهم داده است.

به گزارش پایگاه خبریتحلیلی «آوای فامنین» به نقل ازایسنا، این روزها مردم از اقشار مختلف در هر مکانی صحبت از حضور پرشور و پررونق در انتخابات چهاردهم ریاست جمهوری دارند تا با این کار و در آستانه چهلمین روز شهادت شهدای خدمت، یاد و خاطره آیت الله رئیسی و همراهان شهیدشان را نیز گرامی بدارند.

رسول کماسی که کارگر یک نانوایی در قرچک است، در گفت وگو با ایسنا می‌گوید: متاسفانه اوضاع معیشتی مردم مناسب نیست و بنده که در نانوایی کار می‌کنم، شاهدم که برخی خانواده‌ها حتی در خرید مطلوب نان برای رفع گرسنگی خودشان دچار مشکل هستند؛ اما با همه این مشکلات، کمتر کسی را دیده‌ام که بگوید در انتخابات روز جمعه ۸ تیر ماه شرکت نمی‌کند.

او ادامه می‌دهد: مردم خیلی نجیب هستند و شرایط کشور را درک می‌کنند اما انتظار دارند که مسئولان هم شرایط مردم را به خوبی درک کنند و فشارهایی که روی اقشار ضعیف و متوسط جامعه است توسط آنان لمس شود.

کماسی می‌افزاید: وقتی مردم پای کار نظام و انقلاب هستند، باید به اوضاع زندگی آنان رسیدگی مطلوب شود که امیدواریم در دولت جدید، حالا هر کسی که می‌خواهد رای بیاورد، به مردم توجه ویژه شود؛ چون اگر آنان از اوضاع و احوال زندگی‌شان رضایت نداشته باشند، ممکن است رفته رفته تحلیل بروند و این برای نظام مقدس ما امری مطلوب نیست.

سمیه محمدزاده که دانشجوی دانشگاه علمی کاربردی ورامین است، در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا عنوان کرد: انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم که زودتر از موعد مقرر برگزار می‌شود، حساسیت‌های ویژه خودش را دارد؛ به خصوص اینکه انتخاب رئیس جمهور ایران هر ساله بعد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بود ولی امسال به دلیل شهادت آیت الله رئیسی، زودتر از انتخابات آمریکا برگزار می‌شود.

او اضافه می‌کند: همین امر به دلیل تنش‌هایی که بین جمهوری اسلامی و ایالات متحده وجود دارد، باعث شده که این انتخابات در ایران اسلامی و حضور پررنگ آحاد مردم در انتخاب رئیس جمهور اصلح، بیشتر به چشم بیاید و لزوم حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رای، در روز ۸ تیر ماه، مهمتر از قبل باشد.

این دانشجو می‌افزاید: صدا و سیمای جمهوری اسلامی، خبرگزاری‌ها و سایت‌ها و فضای مجازی داخلی و خارجی، شور و نشاط خاصی به دوران تبلیغات نامزدها و آگاهی‌های زیادی از نامزدهای انتخابات به مردم دادند که حالا مردم با شناخت کامل از ۶ نامزد انتخاباتی، رای خود را به فرد اصلح بدهند.

میترا سهیلیان که رای اولی است و ساکن پیشوا، در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا می‌گوید: خیلی ذوق زده هستم که به عنوان یک رای اولی در این انتخابات شرکت می‌کنم؛ البته راستش را بخواهید، هیچ کدام از نامزدها نتوانستند چنگی به دلم بزنند ولی در ساعاتی که تا شروع رای گیری باقی مانده، سعی می‌کنم فرد اصلح را انتخاب کنم تا به مشارکت حداکثری در این انتخابات مهم کمک شایانی کرده باشم.

این دختر نوجوان ادامه می‌دهد: این‌طور که شواهد نشان می‌دهد، مردم از همه جناح‌ها و اقشار، مصمم هستند که حضور پررنگی در انتخابات داشته باشند هرچند نارضایتی‌ها هم  دارند و امیدوارند که مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی و به خصوص شخص رئیس جمهور آینده، برای حل مشکلاتشان گام‌های اساسی بردارند.

او در پایان بیان می‌کند: احساس می‌کنم با شرایط ویژه‌ای که در کشور وجود دارد، حماسه بزرگی خلق شود و انتخابات پرشوری برگزار شود و مردم تودهنی محکمی به آمریکا و اسرائیل جنایتکار و حامیان آنها بزنند.

انتهای خبر/.

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار