آخرین اخبار

30. فروردين 1392 - 12:01   |   کد مطلب: 1098
کارگردان مستند کهنه سرباز اظهار کرد: این مستند به سفارش اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان همدان در خصوص جانفشانی های امیر ˝محمد جوادی˝ در رابطه با قائله کردستان می باشد.

1_635018788961659859_s

به گزارش آوای فامنین به نقل از خبرگزاری پانا، "اکبر تراب پور" متولد سال 1364، فارغ التحصیل رشته گرافیک، فعالیت های هنری خود را از سال 79 آغاز کرده و تا کنون نیز برگزیده چندین جشنواره داخلی و خارجی است.

تراب پور در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری پانا، بیان کرد: تا کنون موفق به دریافت عناوینی همچون؛ بهترین کارگردانی 25مین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان، تندیس زرین چهلمین دوره جشنواره بین المللی رشد برای فیلم هوای بسته بندی شده، بهترین کارگردانی برای فیلم آبنبات چوبی از جشنواره تورنتو کانادا و دیگر جشنواره های داخلی بوده ام.

وی با بیان اینکه اکثر فیلم هایی که تا کنون کارگردانی نموده ام رنگ و بویی از جنگ یا دفاع مقدس را به همراه داشت، افزود: دوران کودکی ام با وقایع پس از جنگ و تاثیرات آن سپری شد و با این فضا پرورش یافتم.

تراب پور با اشاره به اینکه در دهه 1360 و 70 فیلم های خوبی با مضمون دفاع مقدس ساخته شد اما هم اکنون روند ساخت این نوع فیلم ها اعم از مستند و داستانی بسیار کاهش یافته و یا فیلم هایی ساخته می شوند که لودگی در جنگ را به نمایش می گذارند.

کارگردان این مستند در خصوص کارهای به ثمر رسیده خود در خصوص دفاع مقدس، به ساخت فیلم هوای بسته بندی شده در مورد دختر بچه ای که پدرش جانباز است و آرزو دارد که پدرش که از ناحیه دست قطع عضو می باشد دست داشه باشد و بتواند دختر بچه را نوازش کند اشاره کرد.

وی با اعلام این مطلب که خلق حماسه همیشه در دنیا ارزشمند و قابل احترام بوده است، گفت: اوایل بهمن ماه سال 91 از سوی واحد هنری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس پیشنهاد کار مستند کهنه سرباز در خصوص غائله کردستان در سال 1358 و اقدامات و نقش پر رنگ امیر محمد جوادی در ختم این قائله ارائه شد.

تراب پور بیان کرد: نگارش این مستند تا پایان ساخت آن در حدود 3 ماه به طول انجامید که 50 درصد کار در سنندج و مابقی در همدان فیلم برداری شد.

در طول فیلمبرداری فرماندهان وقت لشکر 28با خوشی از اقدامات و شخصیت ایشان یاد کردند و خاطرات امیر جوادی تداعی می گردید، ضمن اینکه ساخت این مستند تجربه جدیدی برای قرار گرفتن در اینگونه فضاها بود.

وی اعلام داشت: مستند کهنه سرباز به مدت 40 دقیقه و با فرمت HDفیلم برداری شده است.

تراب پور با بیان اینکه فیلمبرداری، کارگردانی و نگارش فیلمنامه توسط اینجانب صورت گرفته است، با معرفی دیگر عوامل افزود: این مستند با صدابرداری هومن ذبیحی، صداگذاری علی خطیبی، عکاسی اکبر محمدی، روایت سهراب نیک فرجاد و ویدئو گرافیک نیز توسط مهران دوستی، ناظر کیفی امین لطفی شهپر و به تهیه کنندگی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان همدان تهیه شده است.

کارگردان مستند کهنه سرباز بر لزوم شناسایی و پرداختن به واقعیات و اقدامات افراد حاضر در جنگ تاکید کرد و یادآور شد: ساخت این مستند اقدام بسیار خوبی در راستای بازخوانی و یادآوری بخشی از سرنوشت این آب و خاک و شناساندن رزمندگان و فرماندهان شاخص به جامعه و نسل جوان بوده است.

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار