آخرین اخبار

26. بهمن 1402 - 9:38   |   کد مطلب: 27787
امام حسین«ع» برایش فقط خلاصه می‌شد در چندساعت عزاداری روز عاشورا که با مادرش می‌رفت. نه هیئتی بود و نه امام حسینی اما خودش یک روز صاحب یک حسینیه هزاران نفری شد. حرف از یک دختر دهه‌هشتادی است که گره‌های بزرگی را باز کرده.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «آوای فامنین» به نقل از زندگی، زینب نادعلی: سطر به سطر زندگی‌اش تفسیر آیه تُعِزُّ مَنْ تَشَاءُ قرآن است. یک دختر 21 ساله که به واسطه دلدادگی‌اش به امام حسین علیه‌السلام، خداوند مثل یک پیر غلام به او عزت داده. آبرودار عشق امام حسین است و با معجزه این اسم، زندگی خودش و آدم‌های زیادی را تغییر داده. 

البته دختری که سال‌ها دورتر مهره‌های دلش آنقدر چفت و بست نداشت به دلدادگی ارباب. پدر و مادرش هیئتی و هیئت‌دار بودند اما او نه! نوجوان که بود و عقایدش که تازه شکل می‌گرفت مسیرش از مسیر پدر و مادرش جدا شد.

دلش می‌خواست موهایش را رها کند روی شانه‌اش، روسری‌اش را آزاد بگذارد و آنچنان که باید مقید و پایبند دین نبود. امام حسین علیه‌السلام برایش فقط امام حسین چند ساعت مراسم عزاداری‌ای بود که در روز عاشورا پا به پای مادر و پدرش می‌رفت.

همین!صحبت از نرجس دریایی است، دختری ساکن یکی از روستاهای استان فارس که نفر دوم رویداد جایزه جهانی فضای مجازی اربعین است. تب و تاب دوری از حرم سال‌ها دلش را آزرده بود. هر بار که از کاروان اربعین جا می‌ماند، بست می‌نشست پای گوشی و صفحه مجازی زائران را بالا و پایین می‌کرد. آن‌وقت دلش را از پس قاب گوشی سُر می‌داد در مسیر مشایه و کربلایی می‌شد.

همه آن چند روز زندگی‌اش می‌شد چند استوری و پستی که زائران خوش‌بخت مسیر پیاده‌روی اربعین می‌گذاشتند.

برای همین اولین بار که قرار شد کوله بار سفر ببندد، لحظه به لحظه کربلایی‌شدنش را، قدم به قدم، موکب و مسیر را به اشتراک می‌گذاشت تا تسکینی باشد بر دل جامانده‌ها. یکی از همین محتواهای تولیدی‌اش هم به قول خودش به چشم امام حسین«ع» آمد و جایزه جهانی اربعین را گرفت.

هدیه‌ای از امام حسین که سرمایه‌یک کسب و کار شد
همان سال و همراه زائر اولی‌ها بود که ویدیو اربعینی‌اش برنده جایزه جهانی اربعین شد. خودش که می‌گوید محتوای ساده‌ای بود تصویری از خادم و پیرغلامان در خیابان شارع‌الرسول نجف با پیوست این متن« آرزوهای زیادی دارم اما پیرغلام شما شدن از همه واجب‌تر است».یک ماه پیش که با او تماس گرفتند و خبر برگزیده شدنش را دادند باورش نمی‌شد. اصلا خودش را لایق این عنوان نمی‌دانست.

چند روز بعد از آن دوباره مسافر کربلا بود اما این کربلا برایش خیلی فرق می‌کرد. این‌بار حس می‌کرد امام حسین ویژه نگاهش کرده و حسینیه کوچک مجازی‌اش به چشم خود آقا آمده. مخصوصا اینکه هدیه امام حسین«ع» سرمایه‌یک کسب و کار  فاطمی شد.حس شیرین آن روزها لبخند می‌نشاند گوشه لبش، می‌گوید:« از وقتی محجبه شدم همیشه دغدغه لباس‌های حجاب را داشتم.

متاسفانه خانم‌های محجبه همیشه برای خرید لباس دچار چالش هستند. لباس‌های پوشیده و بلند کمتر پیدا می‌شود اگر هم پیدا شود یا مدل زیبا و جذابی ندارد یا بسیار قیمت بالایی دارند.

برای همین، توکل کردم و تصمیم گرفتم پوشاک حجاب تولید کنم. برای شروع کارم، مجبور شدم مبلغی را قرض کنم. کسب و کارم روی رونق افتاد اما هنوز قرضم مانده بود. هدیه امام حسین«ع» باعث شد هم قرضم را بدهم و هم سرمایه کسب و کارم بیشتر شود.»

انتهای خبر/.

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار