آخرین اخبار

20. فروردين 1393 - 5:39   |   کد مطلب: 8601
عضو جمعیت ایثارگران با بیان اینکه همه دولت‌های گذشته با سهل‌انگاری درباره فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر عمل کرده‌اند گفت: اجرای لایحه عفاف و حجاب می‌تواند نقش عمده‌ای در گسترش این فرهنگ داشته باشد.

  امر به معروف و نهی از منکر را یکی از اهداف نظام اسلامی دانست و گفت: یکی از اموری که امام خمینی پیش از انقلاب در نجف تدریس می‌کردند بحث امر به معروف بود که نقش حاکم نظام اسلامی را در این امر برجسته است بنابراین اکنون در جامعه هستیم که باید نسبت به این امر توجه بیشتری کنیم چراکه تاسیس حکومت اسلامی بخشی از اجرای فرهنگ امر به معروف ونهی از منکر تلقی می‌شود.

وی ادامه داد: مساجد، نمازهای جمعه و رسانه ملی از جمله نهادهایی هستند که می‌توانند در گسترش این فرهنگ نقش داشته باشند بنابراین باید نسبت به وظایف خود اهتمام بیشتری بورزند چرا که در این امر از سوی دولت‌های گذشته با غفلت و سهل‌انگاری برخورد شده است.

شاکری با اشاره به تصویب لایحه جامع عفاف و حجاب در شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: یکی از عواملی که نقش عمده‌ای در گسترش فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر دارد اجرایی کردن قانون عفاف و حجاب است که در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید اما با وجود آن که قانون جامعی است در اجرای آن با غفلت وسهل‌انگاری برخورد شد در حالیکه اهتمام نهادها برای اجرای این قانون می‌تواند نقش عمده‌ای در گسترش این فرهنگ و پاسداری از خون شهدا داشته باشد.

عضو جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با انتقاد از غفلت‌های صورت گرفته در دولت‌های سازندگی ، اصلاحات در فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر خاطر نشان کرد: یکی از انتقاداتی که به دولت‌های گذشته وارد است آن است که هیچ اقدامی مؤثر در زمینه ترویج فرهنگ امر به معروف ونهی از منکر انجام ندادند که باید  توجه بیشتری به این امر شود و نمایندگان مجلس باید تلاش کنند تا لوایح قانونی برای حمایت از افرادی که به حمایت از این فریضه الهی می‌پردازند تصویب شود.

شاکری در پایان با بیان اینکه تلفیق فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر با هنر تأثیرگذاری  بیشتری بر جامعه خواهد داشت، خاطر نشان کرد: ما باید خواسته‌های دینی و اساسی خود را در قالب هنر و روح و روان جامعه اسلامی ارائه کنیم تا بتوانیم تأثیرگذاری آن را ببینیم.

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار