آخرین اخبار

26. ارديبهشت 1403 - 21:29   |   کد مطلب: 28325
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس:
پرورش رکن اساسی یک جامعه است
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: مسئله پرورش رکن اساسی یک جامعه است،آموزش و پرورش تربیت کننده، مدرسان جامعه است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی« آوای فامنین » به نقل از عصر همدان، حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی  اظهار کرد: در نگاه دینی ما همیشه پرورش مقدم بر آموزش بوده است.

وی افزود: با توجه به سوره مبارکه الجمعه آیه ۲ که خداوند متعال می‌فرمایند: هُوَ الَّذی بَعَثَ فِی الأُمِّیّینَ رَسولًا مِنهُم یَتلو عَلَیهِم آیاتِهِ وَیُزَکّیهِم وَیُعَلِّمُهُمُ الکِتابَ وَالحِکمَهَ وَإِن کانوا مِن قَبلُ لَفی ضَلالٍ مُبینٍ، اهمیت تزکیه خیلی بالاست.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مبانی دینی ما اهمیت تزکیه و پرورش در مرتبه نخست است، عنوان کرد: در همه مکاتب دینی، به موضوع تربیت یک بهای ویژه‌ای داده می‌شود، خصوصاً اخیراً در خیلی از کشورهای غربی، تاکید مکاتب تربیتی، بر تربیت دینی است.

حجت‌الاسلام فلاحی ادامه داد: همچنین کشورهای غربی، در گوشه مدرسه یک کلیسای کوچکی را طراحی می‌کنند تا براساس آن نمادهای دینی خود را به دانش‌آموزان خود آموزش دهند.

وی تاکید کرد: مسئله پرورش رکن اساسی یک جامعه است،آموزش و پرورش تربیت کننده، مدرسان جامعه است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در طول انقلاب اسلامی، بیشتر مدرسان از این نهاد تربیت شده، اگر برای عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی، مدیری مدبر و کاردان بخواهیم باید از این نهاد، طلب کنیم.

حجت‌الاسلام فلاحی با اشاره به اینکه باید بعد پرورشی و تعهد در کنار تخصص مورد توجه ویژه قرار بگیرد، تاکید کرد: اینکه در برخی از مقاطع معاونت پرورشی را حذف کردند و ادعا این بود که همه معلمان، کار پرورشی را انجام دهند، یک سیاست غلطی بود که بعداً به این پی‌برده شد.

وی همچنین افزود: متاسفانه همچنان ما شاهد خلاء و مشکل کمبود معلمان پرورشی در نظام آموزش و پرورش هستیم، هرچند در یکی دو سال گذشته، وزارت آموزش و پرورش توجه ویژه‌ای به این مسئله داشته، اما این خلاء هنوز احساس می‌شود.

انتهای خبر/ .

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار