آخرین اخبار

27. فروردين 1392 - 20:38   |   کد مطلب: 980
رییس ستاد انتخابات استان همدان گفت: 72.42 درصد از داوطلبان اولین انتخابات میان دوره ای مجلس نهم در حوزه انتخابیه تویسرکان دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد هستند.

80615873-3866727

ˈعلیرضا قاسمی فرزادˈ افزود: نامنویسی از داوطلبان نمایندگی مجلس از 17 فروردین آغاز شد که 29 داوطلب برای حضور در نخستین انتخابات میان دوره ای مجلس نهم در حوزه انتخابیه تویسرکان نامنویسی کردند که یک نفر از این داوطلبان زن است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان بیان کرد: 20 نفر از داوطلبان، در حوزه انتخابیه تویسرکان و 9 نفر از آنها نیز در وزارت کشور اقدام به نامنویسی برای حضور در اولین انتخابات میان دوره ای مجلس نهم کردند.

این مقام مسوول اظهار داشت : جوانترین نامزد حضور در انتخابات میان دوره ای مجلس نهم در حوزه انتخابیه تویسرکان متولد سال 1361 و مسن ترین فرد نیز متولد 1334 است.

وی گفت: از 29 داوطلب نمایندگی مجلس نهم در حوزه انتخابیه تویسرکان دو نفر دارای مدرک لیسانس، 21 نفر دارای مدرک فوق لیسانس و شش نفر معادل 20.6 درصد دارای مدرک دکترا هستند.

وی با ذکر اینکه حداقل مدرک برای حضور در مجلس فوق لیسانس است توضیح داد: طبق قانون مدرک تحصیلی افرادی که دارای سابقه یک دوره نمایندگی مجلس بوده یا داوطلبان جانباز و ایثارگر یک مقطع بالاتر محسوب می شود.

رییس ستاد انتخابات استان همدان گفت: 15 داوطلب نمایندگی مجلس در حوزه انتخابیه تویسرکان معادل 51.7 درصد سابقه رزمندگی و پنج داوطلب معادل17.24 درصد جانباز هستند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان بیان کرد: نامنویسی از داوطلبان حضور در چهارمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا از روز گذشته آغاز و به مدت یک هفته ادامه دارد و این انتخابات در 29 شهر و 942 روستای این استان برگزار می شود.

وی اضافه کرد: 816 روستا از 942 روستای همدان دارای جمعیت زیر یک هزار و 500 نفر هستند که در این مناطق سه نفر به عنوان عضو اصلی و دو نفر علی البدل انتخاب می شوند همچنین در 126 روستای بالای یک هزار و 500 جمعیت پنج نفر به عنوان عضو اصلی و سه عضو علی البدل انتخاب می شوند.

نخستین انتخابات میان دوره ای مجلس نهم همزمان با یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا 24 خرداد سالجاری انجام می شود.

نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تویسرکان سال گذشته پس از رقابت دو کاندیدای برگزیده مردم در دور دوم، از سوی شورای نگهبان باطل شد

منبع:ایرنا

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار