آخرین اخبار

21. فروردين 1392 - 18:01   |   کد مطلب: 897
فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی همدان گفت: مقرر شد بسیج دانشجویی در دانشگاه‌های استان با تشکیل شورای تبیین مواضع در سطح دانشگاه‌ها نسبت به تحولات سیاسی جامعه و موضوعات داخل دانشگاه مواضع مشترک و قابل دفاعی داشته باشند.

download

به گزارش آوای فامنین به نقل از مغرب، ایوب حضرتی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه فرهنگی راهیان نور اظهار داشت: رؤسای دانشگاه‌ها و روسای آموزش عالی استان همدان بخش اعظمی از هزینه اردوهای راهیان نور را تقبل کرده‌اند که بر عهده دانشگاه‌ها باشد.

وی با بیان اینکه امسال 3 هزار نفر از دانشجویان دختر و پسر به اردوی راهیان نور اعزام می‌شوند، تصریح کرد: این اردو از 13 اسفندماه آغاز شده و تا 28 همین ماه ادامه دارد.

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی همدان با بیان اینکه یک سوم از جمعیت 3 هزار نفری اردوی راهیان نور دانشجویان استان پسر هستند این اختلاف جنسیتی را نشأت گرفته از جامعه آماری دانشگاه‌ها دانست که در آنها آمار دختران بیش از پسران است.

وی با اشاره به اجرای طرح هجرت نیز این برنامه را از دیگر اقدامات بسیج دانشجویی استان در حوزه سازندگی در زمینه محرومیت‌زدایی دانست و افزود: امسال 6 هزار نفر دختر و پسر دانشجوی بسیجی در این طرح مشارکت داشتند.

* 17 هزار دانشجوی بسیجی در همدان وجود دارد

حضرتی با بیان اینکه در حال حاضر در استان 17 هزار دانشجوی بسیجی وجود دارد خاطرنشان کرد: استان همدان در حوزه بسیج دانشجویی دارای 52 پایگاه، هفت حوزه و سه دفتر است.

وی با اشاره به فعالیت‌های علمی بسیج دانشجویی استان نیز به بازدید دانشجویان بسیجی از مراکز علمی و تحقیقاتی استان و کشور اشاره کرد و افزود: در زمینه توانمندسازی دانشجویان بسیجی در حوزه پژوهشی نیز علاوه بر برگزاری کارگاه‌های آموزشی اقدام به تشکیل و راه‌اندازی کمیته نخبه‌پروری با هدف شناسایی دانشجویان بسیجی ممتاز در حوزه علمی و پژوهشی شده است.

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی همدان با بیان اینکه عمده‌ترین فعالیت در حوزه مسائل فکری بسیج دانشجویی، طرح ولایت است، عنوان داشت: این طرح با هدف تقویت بصیرت و ایده‌پردازی بسیجیان دانشجو برگزار می‌شود که بر این اساس امسال 220 نفر در قالب این طرح میهمان دانشگاه ملی ملایر بودند که طی دهه مبارک فجر برگزار شد.

وی با بیان اینکه آموزش بسیجیان از جمله اهداف کلیدی بسیج دانشجویی است به برگزاری طرح حلقه‌های شجره طیبه صالحین در استان اشاره کرد و با بیان اینکه این برنامه مهمترین هدف بسیج است، افزود: امسال در قالب این طرح 3 هزار نفر از دانشجویان بسیجی شرکت کرده‌اند.

حضرتی با اشاره به برنامه جذب و ساماندهی دانشجویان بسیجی نیز تصریح کرد: امسال در قالب این برنامه 4 هزار نفر از دانشجویان خواهر و برادر به عنوان بسیجی عادی و فعال جذب شده‌اند.

* برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی با هدف احیای گفتمان‌های سیاسی و فرهنگی

وی با اشاره به برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی با هدف احیای گفتمان‌های سیاسی و فرهنگی و ایده‌پردازی در فضای دانشگاهی نیز گفت: با توجه به اقبال رؤسای دانشگاه‌ها این برنامه امسال در اکثر دانشگاه‌های استان همدان برگزار شد.

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی همدان با بیان اینکه رسالت بسیج دانشجویی به عنوان افسران جنگ نرم ابعاد مختلفی دارد که یک بعد آن رشد و به کمال رسیدن فکری، سیاسی و عقیدتی است، خاطرنشان کرد: بر این اساس اعضا پس از ایفای نقش دانشجوی بسیجی در دانشگاه به درستی نقش مدیریتی و اجتماعی خود را در جامعه ایفا خواهند کرد.

وی با اشاره به پیش رو بودن انتخابات ریاست جمهوری در فصل بهار نیز اظهار داشت: مقرر شد بسیج دانشجویی در دانشگاه‌های استان با تشکیل شورای تبیین مواضع در سطح دانشگاه‌ها و سازمان بسیج دانشجویی در استان نسبت به تحولات سیاسی جامعه و موضوعات داخل دانشگاه مواضع مشترک و قابل دفاعی داشته باشند.

حضرتی با اشاره به بهره‌گیری از افراد صاحبنظر در حوزه مسائل سیاسی و فرهنگی در دانشگاه‌ها از ابتدای سال 92 تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری نیز این برنامه را در راستای بصیرت‌افزایی و روشنگری انتخاباتی در راستای برگزیدن فرد اصلح توسط دانشجویان دانست.

وی تصریح کرد: پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری نیز برنامه بسیج دانشجویی برگزاری تریبون‌های آزاد در زمینه بیان مطالبات مردم و مطالبات رهبری از رئیس جمهور انتخاب شده است.

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی همدان با بیان اینکه از برنامه‌های هدف ما این است که در آینده بتوانیم در هر مرکز آموزش عالی یک پایگاه بسیج داشته باشیم، ابراز داشت: این مهم حمایت روسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی را طلب می‌کند تا نسبت به تجهیز و راه‌اندازی پایگاه‌ بسیج دانشجویی کمک‌رسان ما باشند.

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار