آخرین اخبار

2. آذر 1392 - 9:01   |   کد مطلب: 4975
استاندار همدان از افتتاح 10 كيلومتر ديگر از آزادراه همدان- ساوه در 26 آذرماه سال جاري خبر داد.

به گزارش آوای فامنین به نقل از هگمتانه: استاندار همدان از افتتاح 10 كيلومتر ديگر از آزادراه همدان- ساوه در 26 آذرماه سال جاري خبر داد.

 محمدناصر نيكبخت در بازديد از سه پروژه آزادراه همدان- ساوه، راه‌آهن تهران- همدان و كنارگذرهاي شرقي و غربي همدان ضمن ابراز رضايت از روند اجرايي پروژه‌ها گفت: عمده‌ترين مشكلات و ضرورت‌هاي استان راه‌هاي دسترسي همچون جاده و ريل است كه بايد حل شود.
وي با اشاره به استعدادها و ظرفيت‌هاي بالاي استان ادامه داد: راه‌هاي دسترسي استان به اندازه لياقت آن ساخته نشده‌اند.
نيكبخت با بيان اينكه اخيراً با تلاش‌هايي كه انجام گرفته است اقدامات خوب و پيشرفت قابل توجهي در حوزه راه استان صورت پذيرفته است، افزود: خوشبختانه پيمانكار طرح آزادراه همدان- ساوه با افق ديد وسيع و توانمندي‌هاي بسيار بالا مي‌تواند كار را به انجام برساند.
نيكبخت در خصوص مشكلات موجود در زمينه اعتبارات پروژه عنوان كرد: سازمان راهداري موظف است در اجراي پروژه آزادراه همدان- ساوه سهم خود را پرداخت نمايد تا 10 كيلومتر باقي مانده طرح نيز سريع‌تر خاتمه يابد.
وي ابراز داشت: بهتر است پيمانكار پروژه در انتظار پاسخ سازمان حمل و نقل و پايانه‌ها نماند و اين دو قسمت از پروژه كه شامل 10 كيلومتر از آزادراه و 22 كيلومتر ديگر آن مي‌باشد را به اتمام رسانده و آن را به عنوان هديه اول كار به استان تحويل دهد.
استاندار همدان به زيرعبور بودن تردد خودروها در آزادراه همدان- ساوه طي ماه آينده تأكيد كرد و ادامه داد: نصب گاردريل‌ها و علائم را در مسير شروع كنيد تا در راستاي خدمت به مردم استان قدري از وظايفمان را انجام داده باشيم.
وي خواستار آغاز عمليات در اين دو قسمت پروژه بر مبناي نيازهاي مسير از طرف پيمانكار طرح شد و افزود: در خصوص 22 كيلومتر طرح نيز قول مي‌دهم با پاي كار آوردن همه شركا سهم همه آنها را محقق نمايم.
نيكبخت با بيان اينكه در يك سال اخير كار تيمي خوبي شكل گرفت و شاهد بيش از 60 درصد پيشرفت كار در اين مدت بوديم، اظهار داشت: اميدواريم طرح با تأمين اعتبارات لازم از طرف شركا به اتمام برسد و در مذاكرات با وزير راه و شهرسازي در هفته آينده بتوانيم نسبت به تأمين اعتبار پروژه اقدام نماييم.
استاندار همدان از افتتاح 10 كيلومتر آزادراه همدان- ساوه در 26 آذرماه سال جاري همزمان با شروع هفته حمل و نقل خبر داد و ابراز اميدواري كرد: طي ماه آينده، اين مسير از آزادراه همدان- ساوه زير عبور خودروها قرار مي‌گيرد.
وي همچنين در بازديد از ايستگاه تشكيلاتي راه‌آهن همدان- تهران ضمن تأكيد بر بهره‌برداري هرچه سريع‌تر اين پروژه گفت: روند اجرايي طرح پيشرفت خوبي داشته است و اميدواريم در ديدار با وزير راه و شهرسازي بتوانيم مشكلات اعتباري پروژه را حل نماييم.
نيكبخت از بازديد مجدد پروژه راه‌آهن همدان- تهران در ماه آينده خبر داد و افزود: برطرف كردن مشكلات برق و حوادث رانندگي در جاده دسترسي اين طرح ضروري است.
وي اضافه كرد: كار تملك راه‌آهن به پايان رسيده است و آماده‌سازي‌ها انجام شده است اما عليرغم مشكل ريل قول مي‌دهم اين پروژه هر چه زودتر راه‌اندازي شود.
نيكبخت در بازديد از كنارگذر شرقي و غربي استان همدان نيز عنوان كرد: ادامه كار نيازمند اعتبارات است اما بهتر است پروژه‌ها به صورت همزمان پيش روند و بهانه تملك اراضي مطرح نشود.
محمدناصر نيكبخت در پايان با اشاره به اهميت ساخت مسيرهاي دسترسي به استان همچون مسيرهاي زميني، هوايي و ريلي بيان كرد: توسعه هر استان وابسته به راه‌هاي ارتباطي آن استان است كه از مهمترين شاخص‌هاي توسعه به حساب مي‌آيند.
مجري طرح آزادراه همدان- ساوه نيز در محل استقرار كارگاه پيمانكار طرح بر انجام تمام زيرسازي كار تأكيد كرد و گفت: 30 كيلومتر ديگر از آزادراه همدان- ساوه باقي مانده است كه روسازي آن انجام شده و پنج كيلومتر نيز آسفالت شده است.
مسعود سيفي طول اين آزادراه را 175 كيلومتر خواند و افزود: اتمام مسير باقي مانده نيازمند 120 ميليارد تومان اعتبار مي‌باشد.
وي از تشكيل اين آزادراه از دو قسمت 92 و 85 كيلومتري سخن گفت و اظهار كرد: تاكنون 150 ميليارد تومان براي ساخت قطعه اول هزينه شده است و 50 ميليارد تومان براي به پايان رساندن آن مورد نياز است.
سيفي ادامه داد: در تكميل قطعه اول 50 درصد سهم بر عهده وزارت راه و شهرسازي، 33 درصد شركت دنارهساز و 17 درصد بر عهده سازمان راهداري است كه سازمان راهداري هنوز سهم خود را به طور كامل پرداخت نكرده است.
وي به سهم 33 درصدي شركت راه گستر پارس در قطعه دوم به جاي شركت دنارهساز اشاره كرد و بيان نمود: پيشرفت فيزيكي كار طي سال‌هاي 88، 89 و 90، 30 درصد بوده است كه در سال 91 اين پيشرفت به 95 درصد رسيده است.
سيفي هزينه كل پروژه را تاكنون 175 ميليارد تومان ذكر كرد و افزود: علت اصلي عقب ماندن پروژه و عدم تكميل آن پرداخت نشدن سهم كامل سازمان راهداري است كه بايد انجام شود.
پيمانكار خصوصي طرح آزادراه همدان- ساوه و مديرعامل شركت راه‌گستر پارس نيز گفت: شركت نسبت به ماشين‌آلات و پرسنل تعهدات خاصي دارد كه نمي‌توان بيش از اين آنها را معطل نگه داشت.
مهرداد چوبدار براي به پايان رساندن تعهدات خود در خصوص اين پروژه ابراز آمادگي كرد و ادامه داد: آماده همكاري در پذيرش و اجراي پروژه‌هاي ديگر استان نيز مي‌باشيم.
چوبدار با اشاره به برخي مسائل و مشكلات پيمانكاري عليرغم مباحث سرمايه‌گذاري و اعتبارات تصريح كرد: استان نيز بايد در برخي امور اداري و مستندات به پيمانكار كمك كند و اين امر در وزارتخانه در ارجحيت قرار گيرد.
رئيس حوزه ساخت و توسعه شبكه حمل و نقل استان همدان نيز در خصوص آزادراه همدان- تهران گفت: ايستگاه تشكيلاتي راه‌آهن 17 هزار و 500 مترمربع زيربنا دارد كه ساختمان آن داراي 11 هزار مترمربع زيربنا مي‌باشد.
محمود دهقان كل اعتبار پيش‌بيني شده براي ساخت اين پروژه را 420 ميليارد ريال دانست و عنوان كرد: اين طرح تاكنون 35 درصد پيشرفت فيزيكي داشته است و تاكنون 110 ميليارد ريال براي آن هزينه شده است.
وي از ساخت سازه سقف ساختمان اين طرح در اصفهان خبر داد و اظهار داشت: 70 درصد از اين سازه آماده انتقال به همدان است.
دهقان مشكلات مالي را مانع به اتمام رسيدن ساخت اين ساختمان تاكنون خواند و اضافه كرد: ساخت آن از مردادماه سال گذشته آغاز شده و در صورت تأمين اعتبار تا خردادماه سال آينده آماده بهره‌برداري خواهد بود.
رئيس حوزه ساخت و توسعه شبكه حمل و نقل استان همدان در خصوص روند اجرايي پروژه كنارگذر شرقي و غربي استان نيز بيان كرد: اجراي اين طرح از ورود ترافيك بين شهري به داخل شهر جلوگيري مي‌كند.
محمود دهقان با بيان اينكه مسير كنارگذر شرقي استان از نقطه‌اي در محدودده پشت پاسگاه انتظامي شهيد خرم‌رودي آغاز شده و به سمت جنوب امتداد مي‌يابد، ادامه داد: محور مزبور با طول 22 كيلومتر از پليس‌راه همدان- آوج شروع و به جاده ملاير متصل مي‌گردد.
وي اظهار داشت: اين پروژه علاوه بر جداسازي ترافيك عبوري از ترافيك شهري باعث مي‌شود مسير بيش از 11 كيلومتر كوتاه‌تر گردد كه اين به معناي كاهش زمان سفر و كاهش هزينه سوخت مي‌باشد.
دهقان به افزايش ايمني پس از اجراي پروژه اشاره كرد و افزود: توافق‌ها با مالكان زمين در اين مناطق انجام شده و در انتظار تخصيص اعتبار براي تملك زمين‌ها هستيم.
وي طول كنارگذر غربي را 29 كيلومتر اعلاك كرد و بيان نمود: تاكنون پنج ميليارد ريال پرداخت به مردم بابت تملك زمين‌ها و پرداخت 15 ميليارد ريال به پيمانكار صورت گرفته است و اجراي مابقي كنارگذر نيازمند تخصيص اعتبار است.
دهقان از 79 درصد پيشرفت ريالي و 39 درصد پيشرفت فيزيكي پروژه تاكنون خبر داد و اضافه كرد: عدم آزادسازي اراضي، سردسير بودن منطقه و عدم پرداخت به موقع مطالبات پيمانكار از علل عدم پيشرفت پروژه مي‌باشد.
پيمانكار اجراي پروژه كنارگذر شرقي استان همدان نيز با اشاره به طلب 4 ميليارد توماني از دولت گفت: قرارداد اجراي كنارگذر از 27 آذر سال 89 آغاز شده است و بايد در 27 شهريور سال جاري خاتمه مي‌يافت كه به علل مختلف از جمله كمبود اعتبار هنوز پايان نيافته است.
لازم به ذكر است اين بازديد ميداني از پروژه‌هاي عمراني استان با حدود 2 ساعت تأخير آغاز گشت و با وجود اينكه حضور معاون وزير راه و شهرسازي در اين بازديد اعلام شده بود اما اين امر به علت مشكلات جوي و بارش برف عملي نشد و استاندار به همراه مجريان طرح‌ها، پيمانكاران، مسؤولان استاني و چند تن از خبرنگاران به بازديد از روند اجرايي پروژه‌ها پرداخت.

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار