آخرین اخبار

5. فروردين 1392 - 22:02   |   کد مطلب: 460
علي محمد آزاد در پيام نوروزي به مردم استان، بر موفقيت استان در حمايت از توليد ملي، كار و سرمايه ايراني تاكيد كرد.

به گزارش آوای فامنین به نقل از پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور؛ علي محمد آزاد استاندار همدان در اين پيام كه از شبكه استاني پخش شد، گفت: سال 91 از سوي رهبر معظم انقلاب سال حمايت از توليد ملي ، كار و سرمايه ايراني نامگذاري شد كه عملكرد خوب استان نشان مي دهد توانسته ايم در مسير اين راهبرد حركت كنيم.

وي ادامه داد: براي حمايت از توليد ملي در شرايطي كه با توطئه دشمنان ، اين حوزه در معرض تهديد واقعي قرار گرفته است، تلاش شد با حمايت از توليد كنندگان ، در مرحله اول ، سطح موجود توليد، كار و سرمايه استان حفظ شود و در مرحله دوم با توسعه كارخانه ها، توليد و اشتغال و سرمايه استان افزايش يابد كه اعلام نرخ رسمي بيكاري استان از سوي مركز آمار ايران و كاهش اين نرخ به حدود هشت درصد در سال 91 و كسب رتبه ششم اشتغال كشور ، نشان از موفقيت استان در اجراي اين راهبرد دارد.
استاندار خاطر نشان كرد: البته هنوز توطئه هاي دشمن در به تعطيلي كشيدن توليد، ادامه دارد اما عزم و همت جوانان و حضور و مشاركت مردم در عرصه ها، ما را به آينده اميدوارتر كرده است.
علي محمد آزاد در اين پيام نوروزي مطالب مهم ديگري را به اين شرح مطرح كرد:
بسم الله الرحمن الرحيم
در بهار طبيعت، ياد شهيدان والامقام ميهن اسلامي و امام شهيدان را گرامي مي داريم و دعا مي كنيم سال نو ، سال استقرار حاكميت عدل الهي در جهان به دست حضرت ولي عصر (عج) باشد.
در اين لحظات كه طبيعت خود را آماده تحول و نوزيستي مي كند، اميدواريم در اين تحول جان انساني نيز راه كمال را يافته و به سمت كمال جويي بيشتر با بهره مندي از مكتب اهل بيت (س) حركت كند. البته نشانه هاي بسياري از اين بيداري و تحول انساني در جهان امروز با رهگيري پيام انقلاب اسلامي و نعمت وجودي ولايت مطلقه فقيه از سوي ملت ها، قابل مشاهده است.
با تبريك بهار طبيعت و نوروز و آرزوي موفقيت و سربلندي شما مردم خوب استان در سال جديد، اجازه
مي خواهم گزارشي كوتاه از عملكرد فرزندان شما در دستگاههاي اجرايي استان را خدمت شما ارائه دهم.
سال 91 سالي پر خير و بركت براي استان همدان بود.
به رغم تحريم هاي دشمنان كه با فكري ناقص و فتنه اي ديگر، خيال خام شكست ملت بزرگ ايران و به زانو درآمدن دولت خدمتگذار را در سر مي پروراندند، با حضور مردم در صحنه و برنامه ريزي هاي انجام شده اقدامات بزرگي در كشور و استان انجام شد تا بار ديگر محاسبات دشمن غلط از آب درآمده و رسوايي دشمنان در نزد ملت ها را به دنبال داشته باشد.
استان همدان در سوم بهمن ماه سال 91 ميزبان رياست محترم جمهوري بود كه در اين سفر پنج طرح عمراني در همدان به بهره برداري رسيد كه چهار مورد از اين طرح ها جزو طرح هاي مهر ماندگار استان بوده است.
با حضور پر خير و بركت رئيس جمهور در همدان و درخواست ما از ايشان ، دستور ريل گذاري راه آهن تهران به همدان،ملاير به نهاوند و نهاوند به كرمانشاه با توجه به پايان مرحله زيرسازي، صادر شد كه اين اقدام در شرايط ويژه اقتصادي كشور خدمت بزرگي از سوي دولت براي تحقق آرزوي ديرينه
همداني ها در دسترسي به راه آهن است و سند ديگري در اثبات اين نكته است كه پيشرفت و توسعه استان همدان در دولت نهم و دهم قابل مقايسه با گذشته نيست و قطعا مردم به عنوان صاحبان اصلي انقلاب ، قدردان اين زحمات بوده و خواهند بود .
در بخش راه استان در سال گذشته اتفاقات خوب ديگري نيز رخ داد .
دستور بهره برداري از آزاد راه همدان- ساوه توسط رئيس جمهور محترم صادر شد.
با شتابي كه در سال 91 در اين پروژه بزرگ و زير ساختي استان ايجاد شد، طي شش ماه 50 درصد پيشرفت فيزيكي در اين پروژه حاصل شد كه بيشتر از تمام پيشرفت اين پروژه از آغاز بوده است، اهميت اين آزاد راه در ميزان صرفه جويي مصرف سوخت، زمان، هزينه و نيز كاهش استهلاك خودروها براي مردم استان هاي غرب كشور مشخص است
بهره برداري از 108 كيلومتر راه روستايي كه با افتتاح آن 85 درصد جمعيت روستايي استان از نعمت راه آسفالته برخوردار شدند و بهره برداري از طرح توسعه فرودگاه همدان، توسط رئيس جمهور محترم اقدامات ديگري بود كه زيرساخت هاي ارتباطي استان را كامل مي كند.
كار بزرگي كه در فرودگاه همدان انجام شد ، شرايطي را فراهم آورد تا با نشستن هواپيماهاي پهن پيكر، امكان پرواز مردم استان از اين فرودگاه به نجف اشرف و حج و عمره ايجاد و تسهيل شود.
در سفر رياست محترم جمهوري به استان 19 هزارو 870 واحد مسكن مهر استان همدان به صورت پايلوت در شهر ملاير مورد بهره برداري قرار گرفت و در جريان اين افتتاح، مردم از نزديك مسائل و مشكلات موجود در بخش مسكن مهر را با رئيس محترم جمهوري و وزير محترم راه و شهرسازي در ميان گذاشتند كه نتايج بسيار خوبي را براي حل اين مشكلات در سطح كشور به همراه داشت.
دستور رئيس جمهور محترم براي افزايش ميزان وام مسكن مهر، افزايش زمان بازپرداخت وام و كاهش سود مشاركت مسكن مهر ار نتايج اين سفر در اين زمينه براي مردم كشور است.
در سال 91 ما قصد داشتيم گردشگري استان را از دو فصل به چهار فصل توسعه دهيم و برگزاري موفق ششمين جشنواره زمستاني به صورتي متفاوت از جشنواره هاي قبلي بخشي از اقدامات در اجراي اين تصميم است البته گردشگري استان براي پيشرفت نيازمند همكاري تمام مردم استان و مشاركت بيشتر بخش خصوصي است.
اقدامات مثبت ديگر در حوزه فرهنگ است، برگزاري موفق نوزدهمين جشنواره بين المللي تئاتر كودك و نوجوان، جشنواره فيلم و شعر فجر وجشنواره هاي استاني و شهرستاني در بخشهاي مختلف هنري است كه تمام اين برنامه ها با حداقل هزينه ها انجام شده است.
در بخش توسعه كشاورزي جذب 100 درصدي تسهيلات و همكاري خوب ستاد توسعه كشاورزي استان ، شرايط خوبي را پيش روي جوانان و تحصيل كردگان اين حوزه قرار داده است تا با فعاليت در اين بخش در افزايش توليد ملي نقش آفرين باشند.
سال 91 از سوي رهبر معظم انقلاب سال حمايت از توليد ملي ، كار و سرمايه ايراني نامگذاري شد كه عملكرد خوب استان نشان مي دهد توانسته ايم در مسير اين راهبرد حركت كنيم.
براي حمايت از توليد ملي در شرايطي كه با توطئه دشمنان ، اين حوزه در معرض تهديد واقعي قرار گرفته است، تلاش شد با حمايت از توليد كنندگان ، در مرحله اول ، سطح موجود توليد، كار و سرمايه استان حفظ شود و در مرحله دوم با توسعه كارخانه ها، توليد و اشتغال و سرمايه استان افزايش يابد كه اعلام نرخ رسمي بيكاري استان از سوي مركز آمار ايران و كاهش اين نرخ به حدود هشت درصد در سال 91 و كسب رتبه ششم اشتغال كشور ، نشان از موفقيت استان در اجراي اين راهبرد دارد.
البته هنوز توطئه هاي دشمن در به تعطيلي كشيدن توليد، ادامه دارد اما عزم و همت جوانان و حضور و مشاركت مردم در عرصه ها، ما را به آينده اميدوارتر كرده است.
استان همدان در سال 91 رتبه ممتاز كشوري در اشتغال خانوارهاي تحت پوشش كميته امداد امام خميني (ره) را در خود اشتغالي و اشتغال خانگي كسب كرد كه گامي بلند در توانمندسازي اين قشر آسيب پذير است.
همچنين در شرايط خاص اقتصادي كشور و جهان در سال 91 بيش از سيصد ميليارد تومان اعتبارات عمراني علاوه بر اعتبارات استاني براي پروژه هاي استان جذب شد .
در سال 91 استان همدان، اتمام مقاوم سازي 61 هزار مين منزل مسكوني روستايي را جشن گرفت. در حالي كه بيش از 20 هزار واحد در مرحله اخذ وام يا در حال مقاوم سازي هستند كه با انجام آن پرونده مقاوم سازي منازل روستايي استان در سال 92 بسته خواهد شد.
در سال 91 گازرساني به 96 روستاي استان تمام شد يا در آخرين مراحل قرار دارد.
اين موارد تنها نمونه هايي از صدها افتتاح و هزاران برنامه اي است كه در سال 91 در استان انجام و پيگيري شد و نتايج برخي از آنها در سال92 مشخص مي شود.
از جمله طرح هايي كه نتايج آن در سال 92 مشخص خواهد شد، طرح هاي مهر ماندگار استان است كه در سال 91 از اين 33 طرح تعداد شش طرح از جمله افتتاح تصفيه خانه فاضلاب شهر همدان به عنوان يكي از بزرگترين طرح هاي فاضلاب غرب كشور و مدرن ترين طرح فاضلاب كشور به بهره برداري رسيد.
طرح هاي مهر ماندگار استان از جمله پروژه هاي مهم و اثر گذار در غرب كشور است و در سال 91 براي اجراي آنها در استان همدان غير از اعتبارات مربوطه ، دو هزار و 500 ميليارد ريال اعتبار تزريق شده است.
اميدواريم با اتمام اين طرح ها تا پايان دولت دهم، مردم استان شيريني اين اقدامات را چشيده و جهش قابل توجهي در توسعه استان رخ دهد.
در سال 91 كاهش بارندگي در سطح استان از دغدغه هاي مسئولان اجرايي بود كه البته با لطف الهي و بارندگي هاي اسفندماه مقداري از اين دغدغه كاسته شد اما جا دارد در اينجا همگان را به مصرف بهينه آب دعوت كنم زيرا با تمام اقداماتي كه در حال انجام است چون انتقال آب از سد تالوار به 9 شهر و سي روستاي استان همدان، اگر مصرف بهينه در دستور كار مردم قرار نگيرد اين تلاش ها پاسخگوي مصرف غير بهينه نخواهد بود و ممكن است در سال 92 با اشكالاتي مواجه شويم.
در بحث انتقال آب از سد تالوار به همدان كه يكي از 5 طرح بزرگ آبرساني كشور است، شتاب خوبي در سال 91 ايجاد شد و اين طرح از اعتبار كل پانصد ميليارد توماني، اعتباري 125 ميليارد توماني را جذب كرد و بيش از 80 كيلومتر از خط لوله آن آماده كار است.
البته تامين آب سالم شهرستانهاي استان در دستور كار مسئولان بوده است كه آبگيري سد سرابي تويسركان در سال 91 نمونه اي از اين تلاش است و انشاالله با بهره برداري رسمي اين سد مردم تويسركان از فوايد آن بهره مند شوند.
در روند بهينه از آب، استفاده از پساب فاضلاب همدان براي مصرف صنعتي منطقه اقتصادي جهان آباد فامنين كه فعاليت آن از سال 91 به صورت غير رسمي آغاز شد و بزودي ساخت اولين واحد پتروشيمي شروع خواهد شد و نيروگاه شهيد مفتح اولين اقدام استان براي مصرف بهينه آب در بخش صنعت است كه لازم است مصرف بهينه در بخش كشاورزي كه با مصرف بيش از 90 درصد آب استان ، بيشترين مصرف آب را داراست، در دستور كار كشاورزان محترم قرار بگيرد.
سال 92 به جهت برگزاري دو انتخابات در كشور و سه انتخابات در برخي نقاط، مانند تويسركان ، سال مهمي در ادامه روند شكوفايي ، توسعه و پيشرفت انقلاب است . مردم استان همدان همه باهم، همگام با ملت شريف ايران در انتخابات شركت خواهند كرد تا بار ديگر خط بطلان بر توطئه ها و فتنه هاي دشمنان كشيده و با حمايت از رهبر معظم انقلاب، نظام اسلامي برآمده از خون شهيدان را ياريگر باشند.
در پايان عرائضم از حوصله شما هم استاني هاي محترم تشكر مي كنم و اميدوارم سالي پر از خير و بركت همراه با سربلندي داشته باشيد.

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار