آخرین اخبار

7. آبان 1392 - 9:28   |   کد مطلب: 4188
مدرس دانشگاه آزاد اسلامی همدان با انتقاد از صدور 11 مجوز بلندمرتبه سازی در بلوار ارم خطاب به مسئولان گفت: بگذارید همدان نفس بکشد!

به گزارش آوای فامنین به نقل از همدان‌پیام: مدرس دانشگاه آزاد اسلامی همدان با انتقاد از صدور 11 مجوز بلندمرتبه سازی در بلوار ارم خطاب به مسئولان گفت: بگذارید همدان نفس بکشد!
بهرنگ مجیدی با بیان اینکه صدور مجوزهای برج‌سازی در همدان باری به ترافیک شهر اضافه می‌کند، تصریح کرد: در حال حاضر ما با دوگانگی مواجه هستیم به طوری که این ضرب‌المثل در ذهن تداعی می‌شود که"دم خروس را ببینیم یا قسم حضرت عباس را؟". مسئولان امر از طرفی می‌گویند ترافیک در میدان بعثت و آرامگاه بوعلی‌سینا وجود دارد اما از سوی دیگر مجوز ساخت برج در این مکان‌ها صادر می‌کنند.
وی با بیان اینکه بهتر است برج‌ها در جای دیگری به جز این مکان‌ها متمرکز شوند، اظهار کرد: مسئولان به جای پل‌سازی در میدان بعثت، مجوز بلند مرتبه‌سازی در آن مکان صادر نکنند.
این مدرس دانشگاه خاطرنشان کرد: همواره نسبت به منتقدان ذهنیت منفی وجود دارد در حالی که مسئولان باید باید به فکر شهر بوده و کارشناسان حوزه معماری و شهرسازی را در کنار خود داشته باشند. همدان می‌توانست به یکی از قطب‌های توریستی کشور مبدل شود اما الان زیر بار تخریب باغ‌ها، بلندمرتبه‌سازی و پیش کشیدن بحث پل‌ها خفه می‌شود.
وی در ادامه اظهار کرد: با تصادف هوو در میدان رسالت، جرقه پل‌سازی در ذهن اعضای شورای شهر همدان زده شد.
مجیدی در گفتگو با ایسنا، با بیان اینکه نگاه به طرح پل‌سازی در همدان خوب بود، اظهار کرد: با ساخت پل باید مشکلات ترافیکی حل می‌شد اما گویا اجرای طرح با عجله انجام شده و مطالعات اولیه ضعیف بوده است.
وی با بیان اینکه ساخت پل در همدان با سرعت و عامه‌پسند انجام می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر پل‌های ساخته شده به لحاظ کاربردی خیلی مسأله دارند به عنوان مثال پل تختی با پیچ تندی که دارد، قطعا در فصل زمستان و یخبندان مشکل‌آفرین خواهد بود.
مجیدی ادامه داد: از دید نقشه شهری و جهت‌گیری بلوارها، ساخت پل‌ها در رینگ اول مسأله دار است به طوری که پیک ترافیک را در نظر نگرفته‌اند.
این کارشناس معماری و شهرسازی با بیان اینکه با ساخت پل‌ها در رینگ اول شهر تنها ترافیک روان تر شده است، تصریح کرد: ترافیک همچنان در رینگ اول وجود دارد در صورتی که باید با این پل‌های پرهزینه ترافیک از بین می‌رفت.
وی همچنین درباره پل فرهنگیان گفت: این پل طراحی مهندسی ساختاری بدی ندارد اما به علت اینکه برعکس ساخته شده، کمترین بار ترافیکی را پوشش داده است.
وی با بیان اینکه در مهندسی ترافیک باید پیک ترافیک در نظر گرفته شود، از مسئولان همدان انتقاد کرد: زمانی که کاری خوب انجام می‌گیرد و نتیجه خوبی دارد همه ادعا دارند اما وقتی از پروژه‌ای انتقاد می‌شود به مسئول قبلی متصف می‌کنند و هیچ کس قبول نمی‌کند که کاری اشتباه است.
این مدرس دانشگاه تهران اظهار کرد: مسئولان باید به جای اینکه تقصیرات را متوجه یکدیگر بدانند به فکر جبران مافات باشند و برای انجام پروژه‌های بعدی مشورت بگیرند.
وی با بیان اینکه با ساخت پل شریعتی نیز هیج بار ترافیکی حذف نشده است، تصریح کرد: در بحث ترافیکی بهتر است به جای اینکه مسأله را لاپوشانی کنیم، جور دیگری آن را حل کرده و با منطق طراحی درست جلو برویم.
مجیدی با بیان اینکه دیالوگ "خیابان بوعلی باید بسته شود" منطقی نیست، خاطرنشان کرد: وقتی خیابانی وجود دارد باید زنده باشد و با بسته شدن آن مسأله ترافیک حل نمی‌شود. بنابراین می‌توان گفت با پاک کردن صورت مسأله، مسأله حل نمی‌شود. گویا مسئولان دوست داشتند تنها رزومه کاری داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه مسئولان در ساخت پل‌ها می‌توانستند از مردم نظرسنجی کنند، اظهار کرد: با توجه به اینکه سطح سواد اجتماعی مردم بالا رفته است بهتر بود مسئولان حرف مردم را پیش از اینکه هزینه زیادی به شهر تحمیل کنند، می‌شنیدند تا بدون شناسایی این کار انجام نمی شد.
وی اذعان کرد: مسئولان با ساخت پل‌ها و هزینه میلیاردی برای آنها به جای حل مشکلات ترافیکی، مسائل دیگری ایجاد می‌کنند.

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار