آخرین اخبار

5. آبان 1392 - 8:40   |   کد مطلب: 4109
چهاردهمین همایش کشوری بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان
بیشترین تعداد بیماران مبتلا به هاری در شهرستان فامنین و کمترین تعداد در شهرستان همدان بوده است.
دومین بیماری مشترک بین انسان و حیوان بیماری هاری است که حاصل گاز گرفتن حیوانات است که این نوع بیماری بعد از سال 88 رو به افزایش است.

به گزارش آوای فامنین به نقل ازفارس:دومین بیماری مشترک بین انسان و حیوان بیماری هاری است که حاصل گاز گرفتن حیوانات است که این نوع بیماری نیز بعد از سال 88 رو به افزایش است.

عرفانی بیان داشت: بیشترین تعداد بیماران مبتلا به هاری در شهرستان فامنین و کمترین تعداد در شهرستان همدان بوده است، سگ و گربه جزو بیشترین حیواناتی بودند که در انتقال این بیماری نقش داشتند.

استان همدان به لحاظ موقعیت جغرافیایی با پنج استان همسایه مرکزی، زنجان، کردستان و زنجان مرز مشترک دارد.

وی اضافه کرد: بیماری تب مالت از سال 88 به بعد در ایران روند افزایشی پیدا کرده به گونه‌ای که در 6 ماهه ابتدای سال جاری 964 مورد ابتلا به این بیماری در همدان مشاهده شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: در بین استان‌های کشور استان‌های ایلام، همدان و لرستان بیشترین تعداد مبتلایان به تب مالت را به خود اختصاص داده‌اند.

وی با بیان اینکه استان همدان از حیث جمعیت به سه دسته جمعیت شهری، روستایی و عشایری تقسیم شده ادامه داد: این بیماری بیشتر در بین جمعیت عشایر و زنان شایع بوده است.

عرفانی خاطرنشان کرد: 84 درصد افراد مبتلا به این بیماری تماس مستقیم با دام داشتند و در بین 34 درصد نیز سابقه مصرف لبنیات غیر پاستوریزه مشاهده شده است.

وی به چگونگی کنترل بیماری تب مالت اشاره و ابراز داشت: کلید کنترل تب مالت در جوامع انسانی کنترل این بیماری در بخش دامی است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان یادآور شد: استان همدان تنها استانی است که توانسته برنامه مشترک و مدونی در خصوص بیماری تب مالت داشته باشد و همکاری خوبی با مراکز مرتبط استانی برقرار کرده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان در پایان سخنانش گفت: ابتلا به بیماری سالک نیز نسبت به سال 88 چندان تغییری نکرده و در وضعیت ثابت قرار دارد.

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار