آخرین اخبار

10. مهر 1403 - 9:31   |   کد مطلب: 28904
آئین نکوداشت سالمندان در فامنین برگزار شد:
سالمندان برکت خانواده‌اند
آئین نکوداشت و تجلیل از سالمندان شهرستان فامنین در روز جهانی سالمند امروز در سالن اجتماعات اداره کتابخانه‌های عمومی شهید مطهری با مجری‌گری کمیته امداد فامنین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی«آوای فامنین» علی جعفری ضمن تسلیت و تبریک شهادت سید مقاومت سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان و سردار شهید عباس نیلفروشان در برگزاری این آئین افزود: عذرخواهی می‌کنم که از کلمه سالمند استفاده کردم، این شما هستین که با دست‌های پینه بسته و انبوه تجربه در کلاس آموزه‌های زندگی زانوی ادب زده بغل کرده‌اید و قدردان شما عزیزان هستیم.

رئیس اداره کمیته‌امداد امام‌خمینی (ره) فامنین با تکیه بر فرمایشات پیامبراکرم(ص) احترام گذاشتن بر مسلمان پیر احترام به خداوند متعال است، بیان داشت: سالمندان عزیز برای خانواده‌ها و شهرستان نعمت بوده و ما دست بوس این عزیزان خواهیم بود.

وی تصریح کرد: این آئین تحت عنوان روز ملی سالمند که شامل برنامه‌های مختلفی برای تجلیل از سالمندان و ارتقاء آگاهی و شرايط عمومی و همراه شعرخوانی سالمندان شهرستان و مداحی مداح اهل بیت علیهم‌السلام در وصف شهدای مقاومت سروده شد، برگزار گردید.

در ادامه حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن فاضلیان شهادت سید مقاومت، سید لبنان، سیدحسن نصرالله را هم تبریک و هم تسلیت عرض کرد و از حاضران در این مراسم باشکوه قدردانی کرد و اظهار داشت: ایجاد محیط‌های حمایتی از سالمندان، خدمات‌دهی بهداشتی مناسب و استفاده در فعالیت‌های اجتماعی توصیه و ارزشمندی آنان را متذکر شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان همدان با تاکید بر دستورات اسلام  بیان داشت: قابل احترام بودن بزرگ‌سالان و  ریش سفیدان در اسلام مهم تلقی شده و در دوره سالمندی بدن انسان دگرگون شده و تحولات روحی، روانی و جسمی رخ می‌دهد.

 

وی با اشاره به سه دوره زندگی انسان که در احادیث آمده‌، بیان داشت: دوران نوزادی، دوران جوانی، و دوران سالمندی از ضعیف بودن به توانمندی و قدرتمندی دوباره به ضعیفی نتیجه می‌شود، سالمندان همان جوانان دیروز بوده و سرشار از تجربه‌های ارزنده‌اند که جوانی خود را صرف کسب مهارت و تجربه‌ کردند.

این آئین با حضور باقر کریمی‌شعار نماینده مدیرکل و رئیس امور حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد استان همدان، حجت‌السلام‌ و‌المسلمین حسن  فاضلیان رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان و شهرستانی هم محمد رزاقی بخشدار مرکزی و سیادت بخش پیشخور حجت‌الاسلام غلامی رئیس اداره تبلیغات اسلامی فامنین، علی مرادی مدیر شبکه بهداشت شهرستان، روح‌الله ربانی مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه فامنین، محمد اسکندرلو جانشین نیروی انتظامی شهرستان، عليرضا جلاوند رئیس جمعیت هلال احمر فامنین، پرسنل اورژانس ۱۲۳ بهزیستی فامنین، سایر مسئولین شهرستانی برگزار شد.

در پایان این آئین از سالمندان حاضر در سالن آزمایش قندخون، تست فشارخون و معاینه چشم صورت گرفت و با اهدا جوایزی تقدیر و تجلیل شدند.

انتهای خبر/ح

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار