آخرین اخبار

11. فروردين 1403 - 12:36   |   کد مطلب: 28005
ضرورت وضع قوانین برای فعالیت «معلم‌بلاگر»ها تا حریم خصوصی کودکان بیش از این نقض نشود و آسیب‌های دیگر نداشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«آوای فامنین» پژوهشگر حقوق بین‌الملل کودکان معتقد است: برای روزهایی که شبکه‌های اجتماعی بخش بزرگی از زندگی روزمره افراد را اشغال کرده، وضع قوانین برای فعالیت «معلم بلاگرها» ضروری است تا حریم خصوصی کودکان بیش از این نقض نشود و آسیب‌های دیگر را به همراه نداشته باشد.

وی با اشاره به کتاب جدید خود با موضوع کودکان و نسل اینترنت، گفت: در این کتاب به موضوع نقض حقوق کودکان توسط معلم‌ها در فضای مجازی و لزوم فرهنگ‌سازی در این بستر پرداخته‌ام. فضای مجازی به عنوان یکی از جلوه‌های زندگی مدرن اگرچه آسایش و راحتی بیشتری در ارتباطات جهانی ایجاد کرده؛ با این حال مدت‌هاست نوعی دیگر از کودک آزاری را برای کودکان به ارمغان آورده است.

سیدناصری با اشاره به رشد پدیده‌ای عجیب و غریب به نام «معلم بلاگری» یا «معلم اینفلوئنسر» در جامعه، توضیح داد: فضای کلاس درس و مدرسه و دانش آموزان حالا به ابزار و زمینه‌ای برای رشد مخاطب معلمان تبدیل شده است. مطابق با تعریف سازمان جهانی بهداشت، «کودک آزاری» عبارت است از هرگونه بدرفتاری فیزیکی، عاطفی، سوءاستفاده جنسی، غفلت یا رفتار همراه با بی توجهی یا استثمار تجاری یا سایر انواع استثمار که منجر به آسیب واقعی یا احتمالی به سلامت، بقا، رشد با کرامت کودک در زمینه روابط با مسئولیت، اعتماد یا قدرت شود.

پیامدهای کودک آزاری می‌تواند به صورت پرخاشگری، اعتیاد به مشروبات الکلی و دخانیات، خودزنی، ذهن تکانشی، بزهکاری، عدم پذیرش مسئولیت، عدم پذیرش بلوغ در کودک، تمایل به آسیب زدن به خود و دیگران، افسردگی و گوشه‌گیری، اختلال رشد، ناخن جویدن، کاهش اعتماد به نفس، رفتارهای منفعلانه، فرار از خانه و مشغول شدن به انجام بزه و غیره نمایان شود.

انتهای خبر/.

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار