آخرین اخبار

7. بهمن 1402 - 11:24   |   کد مطلب: 27714
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان از استقبال وزیر بهداشت از تولید دستگاه سنگ‌شکن توسط شرکت‌ دانش‌بنیان همدان خبر داد و گفت: طی دو سال اخیر در حوزه تحقیقات ورود خوبی داشته‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«آوای فامنین» به نقل از صدای همدان
دکتر محمدمهدی مجذوبی در کمیته سلامت دارو و تجهیزات پزشکی و ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان با بیان اینکه طی دو سال اخیر در حوزه تحقیقات ورود جدی و خوبی داشته‌ایم افزود: در حوزه انتشار تولید دانش و اقتصاد دانش‌بنیان در برخی بخش‌ها موفقیت‌ها محسوس بوده و در بخشی دیگر چندان محسوس نبوده است.
وی گفت: طی سال های گذشته در زمینه انتشار تولید دانش از ۱۶ مجله دانشگاه تنها ۳ مجله نمایه شده بود که هم اکنون به ۷ مجله رسیده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به کسب رتبه بین‌المللی این دانشگاه در رتبه‌بندی شانگهای بیان کرد: سال گذشته موفق به دریافت مجوز تاسیس پارک علم و فناوری سلامت شدیم که هم اکنون ۱۰ شرکت در آن مستقر هستند.
وی ضمن تاکید بر انعقاد قرارداد همکاری دانشگاه با سایر دانشگاه‌ها و ارگان‌ها، گفت: دراین راستا دانشگاه علوم پزشکی همدان و دانشگاه صنعتی با همکاری هم می‌توانند در رشته‌های مختلف به خصوص مهندسی پزشکی کارهای بزرگ و پروژه‌های ماندگاری به ثبت رسانند.
دکتر مجذوبی گفت: در حوزه تولید دارو نیز لازم است کار را با قدرت پیش ببریم و در این راستا می‌توان از ظرفیت دانشکده شیمی دانشگاه بوعلی سینا بهره برد.
وی ضمن تأکید بر ارائه طرح‌های عملیاتی در حوزه دانش‌بنیان و تولید محصولات، تصریح کرد: با همکاری و تعامل با یکدیگر در این حوزه‌ها می‌توانیم به یک الگو برای دیگر نهادها تبدیل شویم و خدمات ماندگار و خوبی به مردم ارائه دهیم.
این مقام مسئول گفت: خوشبختانه دستگاه سنگ‌شکن که توسط شرکت‌های دانش‌بنیان همدان تولید شده مورد استقبال وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی قرار گرفته است.
درخشش دانشگاه علوم پزشکی همدان در بیست و نهمین جشنواره رازی
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم‌ پزشکی همدان نیز ضمن تأکید بر لزوم توجه به تولید دارو، گفت: تولید دارو به‌ عنوان دستور کار وزارت بهداشت، درمان و آموزشی قرار گرفته و به این مهم تأکید و توجه خاصی شده است.
دکتر رضا شکوهی افزود: سال گذشته پیگیر اخذ مجوز پارک و علم فناوری سلامت استان بودیم که امسال مجوز آن را از شورای گسترش دریافت کردیم و پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی ایجاد شد که ۱۰ شرکت دانش‌بنیان حوزه درمان و بهداشت در آن مستقر هستند.
وی با بیان اینکه در بیست و نهمین دوره جشنواره رازی دانشگاه علوم پزشکی همدان موفق به کسب دو جایزه برتر شد، خاطرنشان کرد: ارتقای سطح هماهنگی بین ادارات و دانشگاه‌های استان با دانشگاه علوم پزشکی همدان ثمره ایجاد این کمیته بوده که بسیار حائز اهمیت است.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی همدان ضمن اشاره به انعقاد قرارداد با شرکت آبفا گفت: یک سال ونیم پیش قراردادی با شرکت آبفا مبنی بر حذف آرسنیک منعقد شد که با موفقیت به اتمام رسید.
وی ضمن اشاره انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه علوم پزشکی همدان و سازمان جهاد کشاورزی استان، ابراز کرد: در این راستا هفت محصول مهم و اساسی مواد غذایی و کشاورزی از لحاظ سموم و فلزات سنگین مورد ارزیابی دانشگاه علوم پزشکی قرار خواهد گرفت.
شکوهی با اشاره به تولید دستگاه سنگ‌شکن اندامی گفت: در مجموعه پارک علم و فناوری تجهیزات مختلفی در حوزه پزشکی ساخته می‌شود که مهم‌ترین آن دستگاه سنگ‌شکن است که مشابه خارجی ندارد و حتی این نوع از سنگ‌شکن در آلمان هم تولید نمی‌شود.
وی ضمن اشاره به دستگاه تولید آب مقطر در اتاق عمل به‌ صورت برخط که توسط شرکت دانش‌بنیان پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تولید شده است، بیان کرد: یک شرکت دانش‌بنیان نیز اقدام به تولید مواد غذایی برای بیماران فنیل کتونوری که نمی‌توانند از مواد پروتئینی استفاده کنند کرده است.
وی افزود: در حال حاضر ۲۵ از این محصول در مجموعه پارک علم و فناوری تولید می‌شود که ۱۵ محصول آن دانش‌بنیان شده و به شرکت‌های همسایه صادر می‌شود.

انتهای خبر/.

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار