آخرین اخبار

26. مهر 1395 - 14:15   |   کد مطلب: 21642
ستاد بررسی مشکلات و رفع موانع موجود بر سر راه تولید کنندگان و کارخانه ها ایجاد شده که حداقل کار آن جمع آوری آمار و اطلاعاتی از کارگاه ها و کارخانه های مشکل دار است.
کمبود نقدینگی مهمترین مشکل در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی است

به گزارش آوای فامنین به نقل از راه دانا از بهارانه، آخر فروردین ماه بود که برنامه دستگاه های اجرایی برای تحقق اقتصاد مقاومتی از سوی معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد و در آن تکالیف و وظایف هر یک از دستگاه های برای اجرای هر چه بهتر پروژه ها مشخص شد.

با گذشت شش ماه از ابلاغ این برنامه به دستگاه های اجرایی معاون اول رئیس جمهور در گفتگویی اعلام کرد که بیشتر وزارت خانه ها در سیاست های اقتصاد مقاومتی خوب عمل کرده اند؛ بر این اساس بر آن شدیم که نظر یک کارشناس اقتصادی را در این مورد جویا شویم.

این کارشناس اقتصادی با بیان این مطلب که اقتصاد مقاومتی یک معیار کمی است و نمی توان به راحتی آن را اندازه گیری کرد، گفت: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در کل کشور تشکیل شده که دبیرخانه آن اداره صنعت ، معدن و تجارت قرار داده شده است

وی افزود: کار این ستاد بررسی مشکلات و رفع موانع موجود بر سر راه تولید کنندگان  و کارخانه هاست و با بررسی های لازم دلیل تعطیلی برخی کارگاه ها و کارخانه ها را بررسی کرده و حتی اگر کارگاه و کارخانه ای کمتر از ظرفیتش تولید دارد شناسایی شده و راهکاری برای حل مشکلات این تولیدکنندگان ارائه می شود.

این کارشناس اقتصادی گفت: یکی از بزرگترین کارهای دولت در این بخش تشکیل این ستاد است که دستاورد حداقلی آن جمع آوری آمار و اطلاعات از تولیدی ها و کارخانه هاست و طرح هایی در جهت رونق بخشیدن به آنها در دست بررسی است و واحدهای مشکل دار را برای دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی می کند.

وی گفت: البته طرح هایی هم در روستاها جهت اشتغالزایی روستاییان انجام شده که در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی می توان به آن اشاره کرد.

این کارشناس اقتصادی کمبود نقدینگی را یکی از مشکلات پیش روی اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی بیان کرد و گفت: کمبود نقدینگی و اختصاص اعتبارات کم به بخش تولید یکی از مشکلات این بخش است که همکاری کم بانک ها در ارائه تسهیلات به این واحدها نیز مزید بر علت است و دولت نیز نمی تواند خیلی بانک ها را تحت فشار قرار دهد که این موضوع خود باعث کم شدن سرعت حرکت در اجرای این طرح شده است.

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار