آخرین اخبار

30. تير 1392 - 18:13   |   کد مطلب: 1950
رئیس اداره بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی شهرستان همدان گفت: شهرستان همدان رتبه دوم استان را در پرورش ماهی زینتی از آن خود کرد.

13920302000078_PhotoA

به گزارش آوای فامنین به نقل از فارس محمد شهبازی   اظهار داشت: شهرستان همدان با دارا بودن 21 واحد پرورش ماهی ظرفیت تولید یک میلیون و 752 هزار قطعه را دارد.

وی با بیان اینکه این واحدهای تولیدی برای 68 نفر اشتغالزایی داشته است، افزود: استان همدان تعداد 27 واحد تولیدی ماهیان زینتی با ظرفیت تولید 2 میلیون و 276 هزار قطعه ماهی زینتی را دارد.

رئیس اداره بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی شهرستان همدان با اشاره به اینکه شهرستان همدان، 76 درصد تولید کل استان را به خود اختصاص داده است یادآور شد: این عاملی شده که همدان مقام دوم استان را در تولید ماهیان زینتی به خود اختصاص دهد.

وی با بیان اینکه تعداد دو واحد پرورش ماهی زینتی در شهرستان همدان فعالیت می‌کنند، افزود: شهرستان همدان در راستای تولید بچه ماهی قزل‌آلا با وزن دو تا سه گرم در دو واحد تولیدی این ماهی در مداربسته امزاجرد و مزرعه احیایی واقع در قرخلر، اقدام به تولید و توزیع آن به پرورش‌دهندگان ماهیان سردابی کرده است.

شهبازی بیان داشت: در سطح استان، تعداد هفت واحد تولیدی با ظرفیت 47 میلیون ماهی قزل‌آلا وجود دارد که شهرستان همدان با ظرفیت تولید سه میلیون تن، 6.5 درصد تولید ماهی استان را به خود اختصاص داده است.

وی ابراز داشت: با توجه به اینکه ماهیان زینتی دارای گونه‌های مختلفی است، صادرات آنها به کشورهای حاشیه خلیج فارس ارزآوری خوبی برای همدان دارد.

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار