آخرین اخبار

25. تير 1392 - 18:35   |   کد مطلب: 1899
سرپرست بهزیستی شهرستان فامنین از عدم رعایت قانون استخدام سه درصد معلولان انتقاد کرد

IMG_4844

ابوالقاسم حسینی ، با بیان اینکه فامنین در هفته بهزیستی برنامه‌های متنوعی را انجام می‌دهد اظهار داشت: سخنرانی رئیس بهزیستی شهرستان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته نخستین برنامه هفته بهزیستی در شهرستان فامنین است.

وی با اشاره به اینکه در هفته بهزیستی مرکز طرح کاهش طلاق در فامنین به بهره‌برداری می‌رسد ادامه داد: خانواده‌هایی که اختلاف دارند و برای طلاق به دادگاه مراجعه کردند قبل از جاری شدن طلاق به مرکز کاهش طلاق معرفی و با انجام مشاوره‌هایی توسط کارشناس ارشد روانشناسی، برخی خانواده‌ها از موضع طلاق برمی‌گردند.

سرپرست بهزیستی شهرستان فامنین افزود: همایش حجاب و عفاف را در شهرستان در آستانه هفته بهزیستی برگزار کردیم که در این همایش یکی از روانشناسان مرکز بهزیستی استان آسیب‌های بدحجابی و بی‌حجابی را بررسی کرد.

وی با بیان اینکه سرکشی از خانواده مددجویان و خانواده‌های موفق بهزیستی از برنامه‌های دیگر شهرستان است اضافه کرد: دیدار با فرماندار و امام جمعه شهرستان، نشست بررسی مسائل و مشکلات مراکز دولتی و غیر دولتی زیر پوشش بهزیستی شهرستان از دیگر برنامه‌های هفته بهزیستی در فامنین است.

حسینی بیان داشت: در شهرستان فامنین در امور توانبخشی یک مرکز غیر دولتی، حوزه اجتماعی دو گروه همیار و یک خوابگاه و دو مرکز غیر دولتی، حوزه پیشگیری یک مرکز اقامتی میان مدت ترک اعتیاد، گروه همیار سلامت روان محلی که تحصیل کردگان مرتبط مانند علوم تربیتی، روانشناسی و مشاوره فعالیت می‌کنند.

وی به برخی از مشکلات پیش روی مددجویان بهزیستی در شهرستان فامنین اشاره کرد و یادآور شد: سه درصد اشتغال سهمیه معلولان و قانون جامع رعایت حقوق معلولان در وزارت کشور دیده نمی‌شود و در استخدامی‌ها از معلولان استفاده نمی‌کنند.

سرپرست بهزیستی شهرستان فامنین ابراز داشت: مبلمان شهری و فضای شهری برای تردد معلولان مناسب‌سازی نشده و شهرداری‌ها باید اماکن عمومی و دولتی و به خصوص بانک‌ها را برای رفت و آمد معلولان مناسب‌سازی کنند.

وی با اشاره به اینکه حقوق مددجویان بهزیستی کفاف زندگی آنها را نمی‌دهد و خیلی کم است اضافه کرد: حقوق پرداختی به مددجویان 40 درصد حداقل حقوق تأمین اجتماعی است که برای هر نفر 48 هزار تومان می‌شود.

حسینی بیان داشت: اگر حقوق یک کارگر طبق قانون کار 490 هزار تومان باشد باید برای هر مددجوی بهزیستی با احتساب 40 درصد 196 هزار تومان پرداخت شود که این رعایت نمی‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه یکی دیگر از مشکلات مددجویان اشتغال و مسکن آنان است افزود: بزرگ‌ترین مشکل مددجویان این است که به خاطر عدم تمکن مالی و وضعیت نامناسب مالی توان آورده برای مسکن را ندارند.

سرپرست بهزیستی شهرستان فامنین اذعان کرد: سازمان بهزیستی برای تأمین مسکن مددجویان مبلغ 4 میلیون تومان کمک کرده و بقیه اعتبار را باید خود مددجویان تهیه کنند در صورتی که 80 درصد آنها توان تأمین مابقی پول را ندارند.

وی در ادامه با بیان اینکه خشکسالی و نبود شغل مناسب باعث مهاجرت مردم از منطقه می‌شود ابراز داشت: مهاجرت مردم از منطقه باعث کاهش خیرین شده و از مشارکت‌های مردمی کاشته می‌شود.

حسینی گفت: هیچ اداره‌ای به اندازه بهزیستی فعالیت کاری ندارد و بیش از 56 نوع فعالیت در بهزیستی انجام می‌شود.

به نقل از فارس

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار