آخرین اخبار

27. ارديبهشت 1392 - 11:06   |   کد مطلب: 1500
نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: رئیس جمهور بر اجرای قانون قسم یاد کرد و باید بر اساس آن پیش رود، نه آن که وقتی نتیجه نگرفتید بگویید قانون ظرفیت لازم را ندارد، اینها بهانه است.

محمد باقر قالیباف ،نامزد یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری با بیان این که نباید در سال‌های پایانی کار دولت، به جای ارائه کارنامه بگوئیم قانون ظرفیت ندارد، گفت: رئیس جمهور بر اجرای قانون قسم یاد کرد و باید بر اساس آن پیش رود، نه آن که وقتی نتیجه نگرفتید بگویید قانون ظرفیت لازم را ندارد، اینها بهانه است.

خبرگزاری فارس: قالیباف: نباید به جای ارائه کارنامه بگوییم قانون ظرفیت ندارد

به گزارش آوای فامنین به نقل از  خبرگزاری فارس از همدان، محمدباقر قالیباف در جمع مردم همدان در مسجد دانشگاه بوعلی سینا با اشاره اینکه مردم استان همدان مردمی متمدن و با فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی هستند، اظهار کرد: همه ما می‌دانیم که در کمتر از یک ماه آینده شاهد اتفاق بزرگی در کشور هستیم که به ظاهر یک روز بوده، اما در زندگی همه اقشار جامعه بسیار تأثیرگذار است.

وی انتخاب مجری اداره کشور را منوط به کارگیری دقت و آگاهی دانست و افزود: امروز همه مردم باید فردی را به عنوان رئیس دولت یازدهم انتخاب کنند که بیش از همه تجربه داشته و خدمات رسانی به مردم را سرلوحه خود قرار دهد.

کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری تصریح کرد: افرادی که پا به عرصه انتخابات می‌گذارند باید بین خود و خدای خود قضاوت کنند و پس از اطمینان از عهده برآمدن این وظیفه خطیر در عرصه انتخابات حضور یابند.

وی با بیان اینکه نظام کشور ما اسلامی است، خاطرنشان کرد: ملت ایران این قدرت و فرصت را با خون شهدا، تلاش‌ها و مجاهدت‌های فراوانی کسب کرده و باید با دقت در انتخابات، آن را به امانت بسپارند.

قالیباف با تأکید بر اینکه مردم با پختگی و بصیرت خود دست به انتخاب آگاهانه خواهند زد، یادآور شد: با وجود همه درایتی که در ملت ایران وجود دارد، اما به کارگیری دقت همواره باید در انتخابات رعایت شود.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های کشور بیش از ظرفیت جمعیتی است که در آن زندگی می‌کنند، افزود: در حال حاضر کشور ما شش برابر ظرفیت جمعیت موجود پتانسیل برای اداره کشور دارد که باید با مدیریت صحیح این امر محقق شود.

* برخی مسئولان به جای کار به حاشیه و سیاست‌زدگی پرداختند

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بخش دیگری از سخنانش گرانی، مشکلات جدی معیشتی، چالش‌های حوزه درمان، تنش‌های حوزه فرهنگ و اقتصاد را از جمله مشکلات کنونی کشور عنوان کرد و گفت: امروز ما در کشور دچار برخی چالش‌های اجتماعی نیز هستیم که نشان می‌دهد این مشکلات هنوز وجود دارد و اگر مسئولان شنیده‌اند، چرا تاکنون حل و فصل نشده است.

وی  تخریب و بداخلاقی را یکی از نکات نامطلوب موجود در جامعه به ویژه در بین مسئولان عنوان کرد و افزود: یکی از دلایلی که مسئولان اجرایی کشور از عهده برخی کارها برنیامدند این است که حواشی، مسائل سیاسی و سیاست‌زدگی در کارهای مسئولان را از وظیفه اصلی بازداشت و به جای کار به حاشیه پرداختند.

قالیباف اظهار کرد: دولتی که در آینده می‌خواهد مدیریت کشور را بر عهده بگیرد، نخستین کاری که می‌کند این است که دولت را از سیاست‌زدگی دور کرده و از تنش‌ها بیرون بیاورد.

وی با اشاره به تنش‌های بین دو قوه در چند سال اخیر خاطرنشان کرد: با اختلاف‌های موجود در کشور جز از بین رفتن فرصت‌ها حاصلی پیش نمی‌آید و باید با دور بودن از این مناقشات فرصت خدمت را از دست نداد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به خدمات خود در شهرداری تهران اظهار کرد: در دوران خدمات بنده در شهرداری تهران، در شورای شهر تهران اعضایی متشکل از جریان‌های مختلف فعال بودند اما ما اجازه ورود مسائل سیاسی به شهرداری را نداده و توجه خود را منوط به خدمات رسانی به مردم کردیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ظرفیت بالایی در استان‌ها و جوانان شهرها وجود دارد، افزود: امروز باید با رویکردی اجتماعی اجازه دهیم ظرفیت‌هایی که در منابع انسانی وجود دارد، برای حل مشکلات و استفاده از مزایا استفاده شود.

* بیکاری به عنوان معضل اصلی کشور، کمر جوانان را می‌شکند

کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری با انتقاد از همه دولت‌هایی که پس از دوران دفاع مقدس روی کار  آمدند، افزود: هر دولتی که پس از این دوران روی کار آمد مسئولانی که در طیف سیاسی خود قرار نداشتند را تغییر داد، در حالی که در بین آنها افراد کارآمدی بودند که می‌توانستند در توسعه کشور نقش آفرین باشند.

وی تغییر برخی مدیران مخالف با طیف سیاسی را نوعی فرصت‌سوزی دانست و گفت: ما مشکلات اقتصادی زیادی داریم و با مدیریت صحیح آن را برطرف نکرده و در رفتار با منابع انسانی نیز رفتار منصفانه‌ای نداشتیم.

قالیباف با تأکید بر اینکه دولت آینده کشور باید همه روش‌ها و راه‌های غلطی که تاکنون بود را تغییر دهد، تصریح کرد: امروز  اعتیاد، مشکلات فرهنگی و اقتصادی، و آسیب‌های اجتماعی در کشور رشد کرده و بیکاری به عنوان معضل اصلی، کمر جوانان را می‌شکند.

وی یکی از برنامه‌های خود در صورت پیروزی در انتخابات را تغییر سیکل بسته مدیریتی عنوان کرد و بیان داشت: امروز مردم ایران علاوه بر عدالت اقتصادی نیاز به عدالت اجتماعی دارند به طوری که همه اقشار جامعه باید بتوانند از فرصت‌های مادی و اجتماعی بهره‌مند شوند، که اگر چنین نشود، بی‌عدالتی است.

* امروز کشور نیازمند مدیریت جهادی است

کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری در بخش دیگری از سخنانش بر رسیدگی مسئولان به قشر محروم و مستضعف تأکید کرد و گفت: باید بتوانیم با دوری از سیاست زدگی خود را درگیر دغدغه‌های مردم کرده و مشکلات آنها را حل و فصل کنیم.

وی عذرخواهی یک مدیر از اشتباهات را بسیار ارزشمند دانست و افزود:  عذرخواهی از اشتباهات به نوعی ارزش قائل شدن برای نخبگان و اقشار مختلف جامعه است و با عدم کینه‌توزی می‌توانیم برکت را وارد جامعه کنیم.

قالیباف بر لازمه داشتن مدیریتی جهادی در کشور تأکید کرد و افزود: بنده با اطمینان اعلام می‌کنم، نابسامانی اقتصادی در دو سال آینده به ثبات و آرامش می‌رسد که این امر در سیاست نیز اثرگذار است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ظرفیت اقتصادی کشور به گونه‌ای است که با ورود روحیه جهادی و به کارگیری نیروهای متخصص می‌توان کشور را به آرامش اقتصادی رساند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: به دنبال آن هستم که هرگز تنش‌های سیاسی و فرصت‌سوزی در کشور اتفاق نیفتد و همه با تلاش به دنبال رفع مشکلات قشر مستضعف و شهرهای دوردست خواهیم بود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مشکلات حوزه درمان یادآور شد: امروز حتی کسانی که از بیمه درمان برخوردارند باید برای درمان بیماری 70 درصد هزینه را خود و تنها 30 درصد را دولت بپردازد اما بنده بر این باورم که این معادله باید به نحوی باشد که مردم 30 درصد و دولت 70 درصد هزینه درمان را متحمل شود.

* همه ظرفیت‌های ملت و دولت بر اساس قانون اساسی پیش‌بینی شود

قالیباف با اشاره به اینکه بر اساس قانون اساسی نامزد ریاست جمهوری شده است، بیان داشت: اگر از سوی مردم برای در دست گرفتن عنان کشور پذیرفته شوم با این قانون کار می‌کنم چرا که معتقدم در قوه مجریه تنها اختیارات رئیس دولت کافی نیست و باید قانون اساسی را نیز قبول داشت.

وی تصریح کرد: آنهایی که بهانه می‌آورند اختیاراتمان در قانون کم است، مگر آن موقع که نامزد شدید قانون را نخوانده بودید.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تأکید بر اینکه نباید در سال‌های پایانی کار دولت، به جای ارائه کارنامه بگوئیم قانون ظرفیت ندارد، اظهار داشت: قانون اساسی در همه بندها، حقوق ملت و رئیس دولت را مشخص کرده است که رئیس جمهور با قسم یاد کردن بر اجرای قانون، باید بر اساس آن پیش رود، نه آن که وقتی نتیجه نگرفتید بگویید قانون ظرفیت لازم را ندارد، اینها بهانه است.

وی اضافه کرد: امروز موضوعات مهمی که در قانون اساسی ذکر شده مورد بی‌توجهی است که این امر نه به نفع ملت و نه به نفع رئیس دولت است.

* فراهم کردن امکانات تحصیل و ایجاد اشتغال حقوق ملت است

قالیباف در ادامه سخنانش به نقص در آموزش و استعدادهایی که شکوفا نمی‌شوند، اشاره کرد و گفت: بسیاری از نوجوانان و جوانان با استعداد در روستاها و حاشیه شهرها به علت عدم تمکن مالی از تحصیلات عالی باز مانده و قادر به پرداخت هزینه‌های هنگفت دانشگاهی نیستند.

وی افزود: در قانون کمک دولت به تحصیل با استعدادهایی که با وضع نامطلوب مالی از تحصیل باز مانده‌اند، دیده شده که اکنون انجام نمی‌شود در حالی که این امر وظیفه دولت و حقوق مردم است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری در پایان سخنانش نبود اشتغال را یکی از مهم‌ترین معضلات کنونی کشور برشمرد و یادآور شد: ایجاد اشتغال حقوق ملت است که ما متعهد به پیگیری این امر در قوه مجریه هستیم.

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار