آخرین اخبار

18. ارديبهشت 1392 - 13:03   |   کد مطلب: 1394
تحریم‌های اروپا در شیراز لغو شد
امضای تفاهمنامه دو جانبه شیراز و لیسبون
دیدار و تبادل نظر مسئولان استان فارس و مقامات پرتغالی منجر به امضای تفاهمنامه همکاری‌های مشترک دوجانبه شد.

5555

به گزارش آوای فامنین به نقل از فارس، استاندار فارس صبح امروز در مراسم رد و بدل و امضای تفاهم‌نامه‌ها اظهار داشت: در پی سفر چند ماه پیش به پرتغال و ادامه رایزنی‌ها، امروز در چهار محور با بخش خصوصی پرتغال تفاهمنامه همکاری امضا شد.

حسین صادق‌عابدین افزود: کنسرسیوم CONTATCO ATLANTICO پرتغالی که در پروژه‌های عمرانی بزرگ فعال هستند، با راه و شهرسازی، شهرداری شیراز و بخش خصوصی استان فارس تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

وی افزود: تفاهمنامه کنسرسیوم پرتغالی با راه و شهرسازی در زمینه پروژه راه آهن شیراز - اهواز، پروژه آزادراه شیراز - بوشهر، پروژه آزاد راه شیراز - صدرا و پروژه تجاری، اداری، مسکونی بزین مشارکت می‌کنند که ارزش این قرارداد 350 میلیون یورو است.

این مسئول عنوان کرد: تفاهمنامه همکاری با شهرداری شیراز نیز در زمینه احیای بافت فرسوده، مدیریت پسماند، اجرای پروژه قطار شهری امضا شد که ارزش این قرارداد نیز 250 میلیون یورو است.

صادق‌عابدین ادامه داد: این کنسرسیوم با شرکت سازه‌های «تک ایستای جنوب» که در زمینه صادرات خدمات فنی و مهندسی در منطقه فعال است و پروژه‌های بزرگی را در عراق انجام داده نیز تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک امضا کرد.

به گفته استاندار فارس، این تفاهم‌نامه‌ها مقدمه همکاری‌های گسترده‌تر اقتصادی، فنی و مهندسی غیرنفتی در زمینه تبادل تکنولوژی و تامین کادر فنی و مهندسی برای اجرای پروژه‌های مشترک و تبادلات علمی و فناوری را فراهم می‌آورد.

نماینده کنسرسیوم پرتغالی نیز در مراسم امضای این تفاهم‌نامه متذکر شد: استان فارس و به ویژه شهر شیراز با تاریخ و فرهنگ عمیق خود در مسیر توسعه خوبی قرار دارد.

آندره کایدو اذعان داشت: شهر شیراز دانشکده‌های فنی مهندسی خوبی دارد و این استان سر سبز در 10 سال آینده بسیار پیشرفت می‌کند.

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار