آخرین اخبار

7. ارديبهشت 1392 - 17:55   |   کد مطلب: 1299
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان در نشست خبری برنامه‌های بزرگداشت هفته زن و مادر در استان همدان، گفت: جای خالی خیرین ازدواج در استان بخوبی حس می شود.

abdolvahed mirzazadeh-6-80

به گزارش آوای فامنین به نقل از ایسنا، پروانه رضا قلی زاده با اشاره به این مطلب گفت: کمک به زنان و کودکان بی سرپرست ایده خوبی است اما اگر تشکل‌های غیردولتی در امور بانوان به صورت تخصصی وارد عمل شوند به توسعه فرهنگی کمک بسیاری می کنند.

وی با اشاره به اینکه رسیدن به تعالی و رشد معنوی در خانواده‌ها بدون حضور بانوان امکان ندارد، افزود: نقش و رفتار زن در خانواده‌ها می تواند تمام سیاست بیگانگان را نقش بر آب کند و زنان با کنار گذاشتن آداب و رسوم غلط می توانند به تولید اقتصادی کمک کنند.

قلی زاده با اشاره به اینکه تلاش مسوولان در راستای حماسه اقتصادی قابل ستایش است، زنان را از عوامل تاثیرگذار در این امر دانست و اعلام کرد: زنان با مدیریت صحیح اقتصادی می توانند مسائل خانواده را به درستی پیش ببرند و به پیشرفت اقتصادی خانواده کمک کنند و همواره به یاد داشته باشند، استفاده از تولیدات کشور و عدم استفاده از تولیدات خارج از کشور موجب ایجاد اشتغال برای فرزندان این مملکت خواهد شد.

مشاور امور بانوان استانداری همدان با بیان اینکه حضرت زهرا (س) مملو از رفتارهای انسانی است و جایگاه منحصر به فردی در بحث حمایت و دفاع از ولایت دارند، تاکید کرد: زنان جامعه امروز باید در تمام مسائل فرهنگی و اجتماعی از این الگو تأسی گرفته و زمینه را برای رشد و ارتقای خانواده و جامعه خود فراهم کنند و در سال "حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی" با حضور در انتخابات و شرکت در مراحل مختلف، خود، فرزندان و خانواده خود را بیش از پیش آماده دفاع از کشور کنند.

قلی زاده جایگاه زن در استان همدان را با توجه به ثبت نام شوراها، شرکت در مسائل مشاغل خانوادگی و دیگر امور، مطلوب توصیف کرده و افزود: بانوان همدان این تمایل را دارند که در کلاس‌های آموزشی و فرهنگی، آموزش خانواده و همسرداری شرکت کنند.

وی تاکید کرد: بیشترین آمار شرکت کنندگان در بحث فنی و حرفه‌ای و صنایع دستی مختص بانوان بوده و این امر نشان دهنده علاقه و استعداد بانوان در این بخش است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان اظهار کرد: بیشترین مجوزی که سال گذشته در بخش اشتغال خانگی صادر شده با 64 درصد برای بانوان و بیشترین تسهیلات نیز طبق کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری برای بانوان بوده است تا در کنار خانواده بتوانند به بحث اقتصادی خانواده و جامعه بپردازند.

وی تصریح کرد: با توجه به تحکیم خانواده و موضوع طلاق، طرح ملی "مطلع مهر" توسط مرکز آموزش و پ‍ژوهش برگزار می شود که در آن سه گروه روانشناس، پزشک و امور احکام کلاسهای آموزشی را برای زوجینی که در پنج سال اول زندگی خود هستند، تشکیل می دهند تا مسایل و مباحثی مد نظر زوجین را به آنان آموزش دهند که در سال گذشته 100 نفر از استان همدان، در این دوره‌ها آموزش دیدند.

 

قلی زاده ادامه داد: دفتر حمایت از زنان و کودکان در سه سال اخیر مشاوره‌های رایگانی را برای پرونده‌های در معرض طلاق برگزار کرد که آمار طلاق را به تناسب کاهش داد اما دفتر امور بانوان به دنبال این است که این مشاوره که تنها در همدان برگزار می شود در دیگر شهرستان ها نیز اجرا شود، تا نتایج مطلوبتری به دست آید.

وی با بیان اینکه اگر خانواده‌ها به این باور برسند که مشورت با مشاوران متخصص در بحث همسر، فرزندان و مشکلات خانواده از شدت پیدا کردن معضلات کاسته و از بروز اختلافات جلوگیری خواهد کرد، افزود: بحثهای قبل از ازدواج و مشاوره‌ها می تواند به ثبات و ادامه زندگی زوجین کمک‌های خوبی انجام دهد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان در پایان از جمله برنامه‌های انجام شده برای هفته زن را بازدید از فعالیت بانوان در شهرک‌های صنعتی بهاران دانست و به جشنواره های مختلفی که قرار است در این هفته برگزار شود اشاره کرد که از آن جمله می توان جشنواره دوخت مانتو در مراکز فنی و حرفه ای، جشنواره غذایی آموزشگاه‌های آزاد و چشنواره زنان فاطمی را نام برد. همچنین برگزاری نمایشگاه‌هایی همچون نمایشگاه توانمندی‌های زنان و مسابقاتی نیز برای بانوان در این هفته برگزار خواهد شد که از آنجمله می توان به مسابقه اتومبیلرانی یا نقشه خوانی بانوان اشاره کرد.

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار