آخرین اخبار

5. ارديبهشت 1392 - 11:14   |   کد مطلب: 1214
احتمال انتقال بیماری سالمونلا توسط جوجه‌های رنگی

789541258

به گزارش آواتی فامنین به نقل از ایسنا دکتر "محمدرضا رسولی"،  منطقه همدان، عنوان کرد: کودکان علاقه زیادی به جوجه‌های رنگی دارند، در حالی که این جوجه‌ها احتمال انتقال بیماری سالمونلا را در موارد نادر به همراه دارند.

وی اظهار کرد: در کارخانجات جوجه کشی، جوجه‌ها به چندین درجه تقسیم بندی می‌شوند که در نهایت جوجه‌های ضعیف از رده خارج شده و به چاه‌ها ریخته می‌شوند، اما در برخی موارد آنها را رنگ کرده و به بازار منتقل می‌کنند.

دکتر رسولی تاکید کرد: این جوجه‌ها بیمار نیستند، اما به علت ضعیف بودن آنها احتمال مبتلا شدن به بیماری در آنها بالاست که احتمال بیماری سالمونلا در آنها بیشتر از سایر بیماری‌ها بوده، اما این بیماری نیز کم شده است.

وی ادامه داد: در صورتی که بیماری خاصی به صورت فراگیر شیوع پیدا کند، مجموعه دامپزشکی و سایر ارگان‌ها نسبت به جمع آوری زنده فروشان اقدامات لازم را انجام می‌دهند، اما در حال حاضر هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد و بیماری خاصی طیور را تهدید نمی‌کند.

دکتر رسولی گفت: کودکان نیر بدنشان حساس بوده و رنگ‌هایی که جوجه‌ها را رنگ کرده‌اند، می‌تواند برای کودکان مشکل ایجاد کند که خانواده‌ها باید نسبت به این موضوع توجه کنند.

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار