آخرین اخبار

2. ارديبهشت 1392 - 19:33   |   کد مطلب: 1163
استاندار همدان از وجود معلم رزرو در مجموعه آموزش و پرورش انتقاد کرد.

10-731

علی‌محمد آزاد در شورای آموزش و پرورش استان عنوان کرد: مجموعه آموزش و پرورش با استخدام نیروهای مازاد در بخش‌های مختلف با عنوان حکمی غیر از مسئولیت آنها اقدام به گرفتن نیرو کرده که این موضوع مشکلاتی را به وجود آورده است.

وی افزود: برخی از نیروهای فعلی آموزش و پرورش کار خاصی انجام نمی‌دهند و به نشستن پشت میز اکتفا کرده‌اند، حتی ممکن است در ماه کاری انجام ندهند.

آزاد بیان کرد: آموزش و پرورش با استخدام نیروهای نهضتی موجب بر هم ریختن نیروهای آموزشیار شد در حالیکه در حال حاضر به دنبال نیروهای غیرمتخصص برای آموزش بی‌سوادان است.

وی گفت: دستگاه‌های اجرایی در دولت دهم بسیار فعال بودند و خدمت‌های بسیاری ارائه کردند اما این موضوع دلیل بر عدم وجود ضعف نمی‌شود بنابراین برخی عملکردهای آموزش و پرورش پذیرفته نیست چراکه ما بخش کوچکی از پازل نظام جمهوری اسلامی هستیم که باید وظایف خود را به خوبی انجام دهیم و برای عملکردهای نادرست پاسخگو باشیم.

استاندار همدان بیان کرد: آمار بی سوادی در استان بسیار بالاست که مجموعه آموزش و پرورش باید این موضوع را با جدیت پیگیر شود و از افزوده شدن آمار بی‌سوادان جلوگیری کند.

 

آزاد گفت: بسیاری از روستاییان در سنین زیر 10 سال هستند که درس نمی‌خوانند بنابراین باید سریع برای آنها برنامه‌ریزی کنیم تا این دسته به آمار بی‌سوادان افزوده نشوند.

وی تصریح کرد: برخی از عشایر فرزندان خود را برای مدتی طولانی در ساختمان‌های خود تنها می‌گذارند و اقدام به کوچ می‌کنند در حالیکه اگر این افراد معلم در اختیار داشته باشند می‌توانند در این مدت به امر تحصیل بپردازند.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: آمار بی‌سوادان باید به صورت دقیق جمع‌آوری و هرچه سریعتر برای ارائه خدمات آموزشی به آنها برنامه‌ریزی شود و دادن آمار به صورت اسمی غیرممکن است چراکه غیر قانونی بوده و باید حافظ اسرار مردم باشیم.

آزاد با تاکید بر تسهیل شرایط تحصیل برای دانش‌آموزان عشایر تصریح کرد: بالا بودن آمار بی‌سوادی برای استان همدان پذیرفته نیست.

وی تاکید کرد: بیشتر آمار بی‌سوادان مربوط به روستاها بوده و تعریف هر سازمانی از آمار بی‌سوادان متفاوت است بنابراین باید در مجموع برای ریشه‌کن کردن بی‌سوادی برای تمامی اقشار با گروه‌های سنی مختلف وارد کار شویم و به دنبال راه حل مناسبی باشیم.

استاندار همدان در واکنش به طرح آموزش و پرورش مبنی بر حضور مدیران دستگاه‌ها و فرمانداران و استاندار برای حضور و تدریس در کلاس درس در هفته معلم نیز گفت: آموزش و پرورش به اندازه کافی سیاسی است و انجام این طرح این مجموعه را سیاسی‌تر می‌کند.

منبع :ایسنا

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار