آخرین اخبار

2. ارديبهشت 1392 - 19:29   |   کد مطلب: 1160
رییس هیات مدیره شرکت ماشین برزگر همدان از ساخت ماشین کشت زعفران برای نخستین بار در کشور خبر داد.

mohamadi (3 of 2)

به گزارش آوای فامنین به نقل از ایسنا ، حیدر خاوری‌دهقان در مراسم آغاز خط تولید دستگار بذرکار کودکار کشت مستقیم دیم، اظهار کرد: این دستگاه با هماهنگی مرکز تحقیقات زعفران قائن طراحی و ساخته شده است.

وی با بیان اینکه شرکت ماشین برزگر از سال 70 با ساخت ماشین آلات و ادوات کشاورزی به بهره برداری رسیده است، گفت: هم اکنون شرکت برای تولید بیش از 40 مدل دستگاه از جمله بذرکار غلات، ماشین خاک‌ورز حفاظتی(گاو آهن)، سنگ جمع‌کن، کودپاش دامی، ماشین آلات کشت، داشت و برداشت سیر، سیکلوتیلر (کلوخ خردکن)، سورتینگ و حبه‌کن سیر اقدام کرده است.

رییس هیات مدیره شرکت ماشین برزگر همدان ادامه داد: به تازگی شرکت به تولید ماشین‌های کشت مستقیم آبی و دیم و ماشین کشت زعفران روی آورده است.

وی عنوان کرد: دستگاه کشت مستقیم دیم و آبی که کاملا ساخت داخل است، یک سوم دستگاه مشابه خارجی که بالای 150 میلیون تومان است، قیمت دارد و موجب صرفه جویی 80 درصدی در انرژی و استهلاک می‌شود؛ به طوریکه از دو سال گذشته به تولید انبوه رسیده و به سایر استان‌ها صادر شده است.

خاوری‌دهقان با بیان اینکه ساخت نخستین بذرکار به سال 65 برمی گردد، خاطرنشان کرد: ماشین کشت سیر نیز با تولید این دستگاه در سال 91 میزان تولید سیر استان را به بیش از دو برابر رسانده و هزینه کشت را تا 70 درصد کاهش داده است.

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار