آخرین اخبار

27. فروردين 1392 - 21:18   |   کد مطلب: 1004
کاندیداي یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری درباره برگزاری همایش 100 هزار نفری دولت در ورزشگاه آزادی گفت: اگر در برگزاری این همایش از منابع دولتی برای فعالیت‌های انتخاباتی هزینه شده باشد خلاف قانون است.

1003474_200 (1)

به گزارش آوای فامنین به نقل از باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمين مصطفي پورمحمدي  کاندیدای یازدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری در اولين نشست خبري خود که با حضور اصحاب رسانه در محل باشگاه خبرنگاران، برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت فاطمه (س) اظهار داشت: بنده در یک ساز و کار ائتلافی شرکت کردم که همه مردم از این ساز و کار اطلاع دارند و امیدواریم بتوانیم به اهداف و برنامه خود دست پیدا کنیم.  

 
وی افزود: برنامه خود را برای انتخابات ریاست جمهوری تدوین کرده‌ام و امروز در قالب کتابچه‌ای در اختیار رسانه‌ها قرار خواهم داد تا آنرا منتشر و در اختیار مردم قرار دهند.  

*قصد دارم دولت قانون‌مند، ملت ثروتمند و ایران قدرتمند را ایجاد کنم
 
حجت‌الاسلام والمسلمين پورمحمدی اظهار داشت: با شعار دولت قانون، تولید و اشتغال وارد عرصه انتخابات ریاست جمهوری شده و قصد دارم دولت قانون‌مند، ملت ثروتمند و ایران قدرتمند را ایجاد کنم.  
 
کاندیدا یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری به یک بیت از حافظ "‌آسایش دوگیتی تفسیر این دو حرف است، با دوستان مروت با دشمنان مدارا" اشاره کرد و گفت: قصد داریم با عزت، حکمت و مصلحت مسیر خود را طی کرده تا به اهداف خود دست پیدا کنیم.  
 
وی خاطرنشان کرد:‌ محور فعالیت‌هایمان، اخلاق مداری است و سعی خواهیم کرد با به دست آوردن رای حلال به اهداف خود دست پیدا کنیم. 

این کاندیداي یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما دروغ نمی‌گوییم، افترا نمی‌زنیم، ماجراجویی‌های جنجال‌برانگیز انجام نمی‌دهیم و فقط می‌خواهیم‌ ارزش‌ها و اخلاق دینی را  محور فعالیت‌های خود قرار دهیم.  
 
حجت‌الاسلام والمسلمين پورمحمدی با بیان اینکه در هر صورت ما پیروزیم و شکست معنایی ندارد، اظهار داشت: امیدواریم با این شعارها،‌ عطر و رویکرد ستاد ما سهم قابل توجهی در خلق حماسه سیاسی که نیاز جدی جامعه است داشته باشد.  
 
وی در پاسخ به این سوال که آیا شما و حجت‌الاسلام ابوترابی کاندیدای جامعه روحانیت هستید، پاسخ داد: ما عضو جامعه روحانیت هستیم ولی جامعه روحانیت برای حضور در انتخابات کاندیداتوری کسی را اعلام نکرده است.  
 
این کاندیداي یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه ائتلاف اکثریت اصولگرایان هنوز کاندیدای واحد خود را انتخاب نکرده است، تصریح کرد: قرار است قبل از ثبت‌نام‌ها با ائتلاف 1+2 درباره چگونگی ورود به انتخابات رایزنی کنیم و هم‌اکنون دبیران این دو ائتلاف با یکدیگر در ارتباط هستند.  

*هرگز وعده انتشار اسناد فساد بانکی را ندادم
 
حجت‌الاسلام والمسلمين پورمحمدی در پاسخ به این سوال که آیا نمی‌خواهید اسناد فساد بانکی را منتشر کنید، گفت: من هرگز وعده انتشار اسناد فساد بانکی را ندادم، ما وعده بی‌اساس به کسی نمی‌دهیم.  

وی افزود: جامعه روحانیت ساز و کارش ائتلاف است و بنایش بر این است تا به کاندیداهای اصولگرا کمک کند تا به یک ائتلاف برسند و بنا نیست فردی را به عنوان منتخب جامعه روحانیت معرفی کند مگر اینکه سازو کار ائتلاف به این نتیجه برسد.  
 
حجت‌الاسلام والمسلمين پورمحمدی ادامه داد:‌در این مورد رایزنی‌هایی با جامعه روحانیت و جامعه مدرسین صورت گرفته که مواضع آنها از سوی دبیر کل جامعه مدرسین اعلام می‌شود.  
 
این کاندیداي یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا فعالیت در انتخابات ریاست جمهوری آسیبی به وظایفتان در سازمان بازرسی کشور نزده است،‌ گفت: حضور در عرصه انتخاباتی با توجه به قانون نیازی به استعفا ندارد.  

*از زمانی که فعالیت خود در این عرصه را به طور رسمی آغاز کرده‌ام؛ در مرخصی به سر می‌برم
 
وی اضافه کرد: من از زمانی که فعالیت خود در این عرصه را به طور رسمی آغاز کرده‌ام در مرخصی به سر می‌برم و معاونین و جانشینان، کارهای سازمان بازرسی را انجام می‌‌دهند. 
 
حجت‌الاسلام والمسلمين پورمحمدی گفت: من به استثنای دو روز اول تعطیلات، تمامی روزهای تعطیل را سر کار بودم و برنامه سال 92 را کامل کرده و به قوه قضاییه ابلاغ نموده‌ام.  
 
این کاندیدا یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: سازمان ما برنامه‌ریزی دقیق داشته و طبق این برنامه وظایف و اقدامات خود را انجام می‌دهد.  
 
وی گفت: تمرکز برنامه‌های ما برای رفع مسائل و مشکلات  اقتصادی است که در این زمینه 14 سیاست را در موضوعات اصلی بوده و بیش از 150 تدبیر و اقدام مورد نظر است که مبتنی بر سیاست‌های کلی نظام و برنامه پنجم هستند.  
 
حجت‌الاسلام والمسلمين پورمحمدی افزود: ما باید در همه زمینه‌ها قانون را دقیقا اجرا کنیم و در برنامه‌های تدارک دیده شده خود اولویت‌ها را مد نظر داشته باشیم.  
 
این کاندیداي یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: با توجه به تحریم‌ها علیه کشور و برنامه‌هایی که در طول دو سال و نیم برنامه پنجم انجام شده، برخی برنامه‌ها به خوبی پیش رفته و باید ادامه پیدا کند اما تقدم و تاخر‌ها را باید مدنظر قرار داد.  
 
وی اظهار داشت: در حوزه مسائل اقتصادی زیرساخت‌های نظام بانکی، بیمه، گمرک، تعرفه و ... مدنظر است، چرا که متاسفانه بیش از 15 سال  بوده که بسیاری از زیرساخت‌ها ناتمام مانده است که در این دوره باید تکمیل شود.  

حجت‌الاسلام والمسلمين پورمحمدی افزود: امیدواریم با پیوند هوشمندانه بین بخش‌های مختلف بتوانیم حوزه اقتصاد را در مسیر درستی هدایت کنیم. 

*در صدد هستیم نقدینگی را به شکلی هدایت کنیم که مقابل تورم را بگیرد 
 
این کاندیداي یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: ما در صدد هستیم نقدینگی را به شکلی هدایت کنیم که مقابل تورم را بگیرد و بتوانیم سرمایه‌گذاری را در مسیر درستی قرار دهیم تا اشتغال ایجاد شود و با افزایش تولید کالاها، رکود موجود در فضای اقتصادی کشور و در نهایت گرانی از بین برود.  
 
حجت‌الاسلام والمسلمين پورمحمدی گفت:‌به طور حتم با افزایش تولید قدرت اقتصادی کشور بالا رفته و سبب می‌شود که صادرات افزایش پیدا کرده و درآمد کشورمان نیز افزایش پیدا کند که در مجموع این موضوع سبب تولید ناخالص ملی می‌شود.  
 
وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اجرای ادامه هدفمند کردن یارانه‌ها در دولت بعدی اظهار داشت: به طور کلی باید گفت که طرح پرداخت یارانه‌های نقدی و هدفمند کردن یارانه‌ها یکی از مهمترین طرح‌هایی بود که در کشور به اجرا درآمد که باید مسیر خود را طی کند.  
 
این کاندیدا یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: بر این باورم که یارانه نقدی باید به صورت مستقیم به مردم پرداخت شود اما برخی از افراد باید مقدار بیشتری را از این یارانه‌ها دریافت کنند.  
 
حجت‌الاسلام والمسلمين پورمحمدی با اشاره به اینکه باید به بخش تولید اهمیت داده شود، اظهار داشت: در صورتی که به بخش تولید که عنوان رکن حیاتی جامعه محسوب می‌شود بها دهیم، کشور مسیر پیشرفت را با سرعت بیشتری طی می‌کند.  
 
وی با بیان اینکه 50 درصد از قشر کشور را طبقه متوسط تشکیل می‌دهد، تصریح کرد: برای اینکه این طبقه آتیه و آرامش نسبی در زندگی را تجربه کنند، باید بهترین راهکار را برای پرداخت یارانه‌ها به کار گیریم. 
 
این کاندیداي یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه قانون هدفمند کردن یارانه‌ها به خوبی در کشور اجرا نشد،‌ خاطرنشان کرد: نزدیک به 100 هزار میلیارد تومان یارانه پرداخت کرده‌ایم اما متاسفانه به دلیل عدم مدیریت با کاهش تولید و افزایش تورم روبرو شده‌ایم و نتوانسته‌ایم به مطالبات خود دست پیدا کنیم.  
 
حجت‌الاسلام والمسلمين پورمحمدی افزود: عدم جذب نیروهای کارآمد و نخبه در حیطه اقتصاد سبب شد که بسیاری از مشکلات در کشور بوجود بیاید.  

*هزينه کردن از منابع دولتی برای فعالیت‌های انتخاباتی خلاف قانون است

وی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران درباره برگزاری همایش 100 هزار نفری دولت در ورزشگاه آزادی اظهار داشت: در روز پنج‌شنبه همایشی از سوی دولت برگزار می‌شود، با وجود اینکه من در این روزها در مرخصی به سر می‌برم، همکارانم در سازمان بازرسی سوالاتی را به میراث فرهنگی ارسال کرده‌اند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمين پورمحمدی ادامه داد: در این نامه درباره عوامل و هزینه‌های این همایش سوال شده و همچنین چند مورد قانونی نیز تذکر داده شده است لذا اگر در برگزاری این همایش از منابع دولتی برای فعالیت‌های انتخاباتی هزینه شده باشد خلاف قانون است؛ همچنین اگر خبرنگاران بخواهند می‌توانیم نامه سازمان بازرسی را در اختیار رسانه‌ها قرار دهیم.

 

این کاندیداي یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درباره سوابقش در وزارت اطلاعات گفت: 13 سال در وزارت اطلاعات بودم که 2 سال اول آن را پشتیبانی از جنگ و مقاله با فعالیت‌های اطلاعاتی عراق بر عهده داشتم و پس از آن در یک طرح مطالعاتی پیش‌بینی فروپاشی شوروی را مطرح کردیم؛‌ این پیش‌بینی در داخل کشور با تردید‌هایی مواجه شد ولی پس از فروپاشی شوروی مشخص شد که پیش‌بینی ما درست است.

 

وی افزود: در ادامه فعالیتم در وزارت اطلاعات وارد اطلاعات خارجی و دیپلماسی مردم یا دیپلماسی پنهان شدم، این حوزه شبیه حوزه دیپلماسی آشکار است و نیازهای کشور را که از طریق دیپلماسی آشکار قابل دسترسی نیست، را فراهم می‌کند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمين پورمحمدی تصریح کرد: این دیپلماسی باعث پیشرفت علمی کنونی کشور نیز شده است؛ همچنین دیپلماسی پنهان به دنبال توسعه آرمان‌های انقلاب و جایگاه آن و ظرفیت‌سازی در حوزه تمدن ایرانی بوده است.

 

این کاندیداي یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه دیپلماسی پنهان کم‌هزینه و پرمحصول است، گفت: در آن دوره توانستیم با عناصر مختلف و تاثیرگذار ارتباط داشته باشیم و 10 سال در این راستا فعالیت نمودیم.

 

حجت‌الاسلام والمسلمين پورمحمدی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا در مناظره‌های انتخاباتی سال 88 هنگامی که احمدی‌نژاد عکس زهرا رهنورد را به موسوی نشان داد و گفت؛ "بگم بگم" نسبت به این بداخلاقی‌ها موضع نگرفتید، گفت: چرا ما هم موضع گرفتیم و هم انتقاد کردیم و مقام معظم رهبری نیز در سخنرانی بعد از انتخابات این بداخلاقی‌ها را تقبیح کردند.

*خاتمی بخشی از پیروزی خود را با عملیات تخریب به دست آورد

 

وی اظهار داشت: این بداخلاقی‌ها را اصلاح‌طلبان در کشور باب کردند و خاتمی بخشی از پیروزی خود را با عملیات تخریب به دست آورد که این بداخلاقی‌ها مذموم و مکروه است و ما آنها را محکوم می‌کنیم.

 

این کاندیداي یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: یادمان نرفته که چطور خاتمی و اصلاح‌طلبان شخصیت هاشمی را تخریب کردند و در روزنامه‌های آنها هجمه‌های زیادی علیه وی مطرح شد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمين پورمحمدی گفت: این رفتارها ذره‌ذره جمع شده و در حوادث سال 88 مانند آواری خود را نشان دادند.

 

وی افزود: توجه داشته باشید ما همیشه بداخلاقی‌ها را محکوم کرده و آنها را قبول نداریم و باید هوشیار باشیم آنها را هیچگاه تکرار نکنیم. 

این کاندیداي یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: با توجه به اينکه نتايج نظر سنجي‌ها هر روز تغيير مي‌کند ما بعد از نظر سنجي نهايي و طبق داوري، نظر واحد خود را اعلام خواهيم کرد.

 

 

حجت‌الاسلام والمسلمين پورمحمدی گفت:‌ برنامه‌ای که تدارک‌ دیده‌ایم مبتنی بر این است تا قبل از ثبت‌نام نامزدها به نظر واحدی برسیم.

 

 

وی درباره حضور محمد خاتمی در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو گفت: خاتمی در اظهارنظری در جمع اصلاح‌طلبان این موضوع را مطرح کرد که ما قرار بود چرخه مدیریت در کشور را نهادینه کنیم که این شرایط برایمان فراهم نشد لذا اگر دوباره به صحنه برگردیم به طور حتم چرخه مدیریت اصلاح‌طلبان آسیب خواهد دید.  

*مخالف ورود روسای جمهور گذشته به عرصه انتخابات ریاست جمهوری هستم
 
حجت‌الاسلام والمسلمين پورمحمدی با اشاره به اینکه مخالف ورود روسای جمهور گذشته به عرصه انتخابات ریاست جمهوری هستم،‌ اظهار داشت: ما نباید تمرکز قدرت را در کشورمان ایجاد کنیم لذا انتظار می‌رود که از این موضوع به شدت پرهیز شود و افرادی که دارای فکر و عقاید جدید هستند در صحنه سیاسی کشور وارد عمل شوند.  
 
این کاندیداي یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی درباره رسیدگی به وضعیت کارگران در دولت بعدی اظهار داشت: بر این باورم که قوانینی که در کشور در راستای حمایت از حقوق کارگران، ایثارگران و بسیاری از قشرهای ضعیف در نظر گرفته شده بسیار کامل و جامع است اما متاسفانه مهمترین نقطه ضعفی که در این مقوله وجود دارد عدم توجه به قوانین است که باید به صورت جدی پیگیری شود.  

وی افزود: بحث توانمندسازی اقتصاد کشور، توسعه اشتغال و افزایش درآمدها و حمایت از نیروهای کارآمد و طبقات نیازمند مثل جانبازان و ایثارگران در کشور ضروری است و باید به صورت جدی پیگیری شود.  
 
حجت‌الاسلام والمسلمين پورمحمدی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره آینده احمدی‌نژاد گفت: من معتقدم مدیران ما باید از حرمت برخوردار باشند لذا هیچگونه بی‌احترامی را به مدیران و روسای سابق توصیه نمی‌کنیم و انتظار می‌رود جایگاه آنها حفظ شود.  
 
این کاندیداي یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درباره آینده پرونده هسته‌ای ایران گفت:‌ با تقویت دیپلماسی و یک چانه‌‌زنی هوشمند و افزایش توان ملی می‌توانیم در زمینه مسائل هسته‌ای به یک رویکرد جدید دست پیدا کنیم. 

*با قدرت چانه‌زنی مي‌توانيم حجم تحریم‌ها را کاهش دهيم
 
وی اظهار داشت: ما می‌توانیم با قدرت چانه‌زنی حجم تحریم‌ها را کاهش داده و توان داخلی خود را افزایش دهیم.  
 
مسئول سیاسی جامعه روحانیت مبارز درباره دعوت متکی از محسن رضایی برای حضور در ائتلاف اکثریت اصولگرایان تصریح کرد: درب این ائتلاف به روی همه کسانی که در عرصه ریاست جمهوری حضور دارند باز است و ما به طور حتم از آنها دعوت می‌کنیم که در این ائتلاف حضور پیدا کنند.  
 
این کاندیداي یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: دو ائتلاف اکثریت اصولگرایی و پیشرفت‌، صحبت‌ها و قرارهای مشترکی‌ را با یکدیگر داشته‌اند و به طور حتم سعی خواهند کرد با یک برنامه مشترک وارد عمل شوند اما نکته‌ای که در برنامه هر دوي این ائتلاف قابل ذکر است رایزنی این دو ائتلاف با کمیته سیاسی جامعه روحانیت مبارز است.

شايان ذكر است كتابچه‌هاي تبليغاتي حجت‌الاسلام پورمحمدي نيز در 41 صفحه رنگي شامل زندگي‌نامه، شعار و برنامه‌هاي رياست‌جمهوري توسط وي بين خبرنگاران حاضر در اين نشست توزيع شد.

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار