آخرین اخبار

22. تير 1392 - 12:13   |   کد مطلب: 1785
شاید این ماه برای شنیدن بعضی خبرها خوب نباشد، ماهی که اتفاقا محورش دستگیری و کمک بیشتر به نیازمندان است. البته خبرها روز و ماه نمی‌شناسد، برای خبرها فرقی نمی‌کند الان ماه رمضان باشد یا ربیع‌الاول، می‌آید و می‌رود. برای آدم‌ها هم همین‌طور، برای برخی شاید در حد همان چند خط باشد، حتی کمتر، فقط یک تیتر و تمام.

avayefamenin.ir

1. شاید این ماه برای شنیدن بعضی خبرها خوب نباشد، ماهی که اتفاقا محورش دستگیری و کمک بیشتر به نیازمندان است. البته خبرها روز و ماه نمی‌شناسد، برای خبرها فرقی نمی‌کند الان ماه رمضان باشد یا ربیع‌الاول، می‌آید و می‌رود. برای آدم‌ها هم همین‌طور، برای برخی شاید در حد همان چند خط باشد، حتی کمتر، فقط یک تیتر و تمام.

اما برای بعضی ها مخصوصا آنهایی که زندگیشان با همان چند خط می گذرد، فقط در حد چند صد کلمه و یک تیتر نیست. برای آنها بعضی خبرها ناگوار است، نگرانشان می کند، به فکر می اندازدشان و اوقاتشان را تلخ می کند.

2. برای شما 50 هزار تومان چه چیزی را تداعی می کند؟ خرج یک روزتان است؟ خرج یک هفته تان؟ فارغ از این که پاسخ شما چه باشد، نکته مشترک همه پاسخ ها این است که این روزها 50 هزار تومان با سرعت زیادی تمام می شود، همین که پایتان به میوه فروشی یا سوپرمارکت برسد، چیزی از این 50 هزار تومانی باقی نمی ماند، اما پاسخ متفاوت مربوط به کسانی است که باید روزهای زیادی از ماه را با همین ایران چک بگذرانند.

3. رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس دیروز اعلام کرد که در لایحه بودجه امسال با وجود تلاش های اعضای کمیسیون با اعتبار افزایش مستمری مددجویان نهادهای حمایتی موافقت نشد. با توجه به این که افزایش مستمری مددجویان منوط به تامین اعتبار است، باید نهادهای حمایتی برای آن بودجه کافی در اختیار داشته باشند، اما ظاهرا در لایحه بودجه امسال با تخصیص اعتبار برای افزایش مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد موافقت نشده است. به گفته عبدالرضا عزیزی، کمیته امداد سال گذشته نیز مستمری مددجویان تحت پوشش خود را افزایش نداده است.

4. متوسط مستمری ماهانه مددجویان نهادهایی مانند کمیته امداد و بهزیستی، حدود 50 هزار تومان است. این عدد برای هزینه های زندگی این روزها تقریبا غیر قابل تصور است.

برخی افزایش نیافتن مستمری ها را به پرداخت یارانه نسبت می دهند و برخی معتقدند که وظیفه این سازمان های حمایتی قبل از پرداخت نقدی، کمک برای داشتن شغل یا مسکن است که هر دو نگاه به این موضوع قابل توجه است، اما مسلما یارانه جوابگوی زندگی همه مددجویان را ندارد و این سازمان ها برای شغل یابی یا تهیه مسکن مددجویان نیز چندان توانمند نبوده اند.

بی شک حل مشکلات مددجویان این نهادها فقط افزایش مستمری نیست، اما این روزها شنیدن این خبرها که هیچ اعتباری برای افزایش مستمری آنها در نظر گرفته نشده، ناراحت کننده است.

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار