آخرین اخبار

26. تير 1402 - 7:32   |   کد مطلب: 27027
توسعه کهگیلویه و بویراحمد در دومین سفر رئیس جمهور :
مردم کهگیلویه و بویراحمد امروز از نتایج دور اول سفر بهره مند می شوند
استاندار کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد: آیت‌الله رئیسی و اعضای هیات دولت در دور دوم سفرهای استانی روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته آینده به کهگیلویه و بویراحمد سفر می کنند.

سید علی احمدزاده سه شنبه در جمع خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: ششمین سفر استانی رییس جمهور در دور دوم سفرها به این استان صورت می گیرد.

وی افزود: دیدارهای مردمی با رییس جمهور اولویت سفر رییس جمهور خواهد بود و در یاسوج و شهرستان محروم بهمئی در میان مردم حضور خواهند یافت.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: چهار طرح مهم و راهبردی شامل ابر پروژه پتروشیمی گچساران، سد چمشیر، کارخانه قند، جاده پاتاوه به دهدشت با دستان رییس جمهور افتتاح خواهند شد و چندین طرح دیگر توسط وزرا افتتاح و کلنگ زنی خواهند شد.

احمدزاده عنوان کرد: پیش از این اعلام شده بود که آیت‌الله رئیسی و هیات دولت در دور دوم سفرهای استانی روزهای۲۲ و ۲۳ تیرماه به کهگیلویه و بویراحمد سفر می‌کند اما به دلیل همزمانی با سفر خارج از کشور رییس جمهور، چند روز به تعویق افتاده است.

پیش بینی اعتبار ۱۱ هزار میلیارد تومانی برای توسعه زیرساخت های کهگیلویه و بویراحمد در سفر دوم رییس جمهور

وی ادامه داد: پیش بینی می شود سرجمع اعتباراتی که برای حوزه زیرساخت های استان شامل آب، راه، جهاد کشاورزی، گاز رسانی، برق، خدمات عمومی و غیره برای این استان در سفر دور دوم رییس جمهور به استان در نظر گرفته شود حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سفر دور قبل رییس جمهور به استان در حوزه سرمایه گذاری کهگیلویه و بویراحمد نتوانسته بود اعتبار خوبی جذب کند اما در این سفر پیش رو حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان برای سرمایه گذاری قرار داده شده است.

احمدزاده افزود: دولت توجه ویژه ای به حوزه زیرساخت های استان داشته است و این اعتبار در تاریخ استان بی نظیر و کم نظیر خواهد بود.

وی ادامه داد: سفر رییس جمهور در روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته آینده انجام می‌گیرد و استان میزبان رییس جمهور و جمعی از وزرا خواهد بود.

برنامه های سفر رییس جمهور در یک نگاه

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: سفر آیت الله رئیسی از فرودگاه یاسوج آغاز می‌شود و اولویت نخست رییس جمهور دیدار مردمی و سخنرانی چهره به چهره با مردم است.

احمدزاده افزود: قرار است رییس جمهور در یاسوج  و در یکی از کم برخوردارترین شهرستان‌های استان (بهمئی) در جمع مردم سخنرانی کند.

وی تصریح کرد: پس از ورود در فرودگاه یاسوج، با محوریت جامعه عشایری کشور مراسم ویژه ای در شهرستان مارگون که کم برخوردارترین شهرستان استان محسوب می شود، برگزار خواهد شد و آیت‌الله رئیسی با مردم عشایر استان و استان‌های هم جوار دیدار خواهند داشت و برنامه های حمایتی از عشایر کشور را بیان خواهند کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: رییس جمهور در سفر به گچساران ۲ طرح مهم شامل پتروشیمی و سد چمشیر را افتتاح خواهد کرد و مجدد وارد یاسوج می شود.

احمدزاده بیان کرد: پس از آن کارخانه قند یاسوج توسط رییس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد و آغاز بکار خواهد کرد.

وی ادامه داد: این کارخانه در سفر نخست رییس جمهور ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار دریافت کرد و هم اکنون به طور کامل بازسازی شده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: سپس سخنرانی در بین مردم مرکز استان در ورزشگاه تختی یاسوج صورت خواهد گرفت.

احمدزاده ابراز کرد: افتتاح پروژه جاده پاتاوه دهدشت را نیز خواهیم داشت، این پروژه سال ها طول کشیده است و در این سفر بهره برداری می شود.

وی افزود: اعتبارات ویژه‌ای برای این پروژه در سفر نخست رییس جمهور درنظر گرفته شد، همچنین قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) به پروژه سرعت خوبی داد، تونلی که یک سال و نیم پیش ریزش کرد اصلاح شد و در این جاده با همت قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) سه شیفت در حال کار هستند که در روز سه شنبه افتتاح و رسماً به بهره‌برداری می‌رسد.  

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: پس از برنامه افتتاح مسیر پاتاوه به دهدشت، رییس جمهور عازم بهمئی خواهد شد و بیمارستان ۳۲ تختخوابی شهید حاج قاسم سلیمانی به بهره‌برداری خواهد رسید.

احمدزاده افزود: سخنرانی رییس جمهور در شهرستان بهمئی و دیدار مردمی برگزار خواهد شد و مجدد رییس جمهور عازم یاسوج می شود و در نشست شورای اداری استان شرکت می کند و همزمان نشست سرمایه‌گذاران استانی و تولیدکنندگان برگزار می‌شود و تعدادی از سرمایه‌گذاران پروژه‌های بزرگ در حضور رییس جمهور صحبت خواهند کرد.

وی تاکید کرد: طرح های بزرگ شامل کارخانه قند یاسوج، جاده پاتاوه به دهدشت، سد چمشیر، پتروشیمی گچساران توسط رییس جمهور افتتاح می شوند و دیگر پروژه ها شامل کلنگ زنی و افتتاح به دست وزرا انجام خواهد شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: کلنگ زنی طرح های مهمی همچون پتروپالایشگاه گچساران، پتروشیمی چرام، مینی پالایشگاه دهدشت، ابرپروژه میدان گازی مختار در این سفر انجام خواهند شد.

احمدزاده تاکید کرد: طرح میدان گازی مختار با حفر چاه‌های ۱۱‌گانه به عمق چهار هزار متر و تأسیسات گاز شیرین کن وارد فاز اجرایی خواهد شد و توسعه این میدان گازی از سد تنگ سرخ تا شهرستان لردگان وارد فاز مطالعاتی خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین سد سقاوه با مخزن ۲ میلیون متر مکعب کلنگ زنی و در مدار ساخت قرار می‌گیرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مجری این طرح وزارت دفاع است، این سد آب آشامیدنی روستاهای اطراف، زمین‌های کشاورزی مارگون، کارخانه سیمان و شهرک صنعتی را تأمین می‌کند.

احمدزاده بیان کرد: تقاطع غیرهمسطح ورودی پلیس راه یاسوج شیراز و پل دوم مختار در کمربندی یاسوج و پل کلو کلنگ زنی می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین پل کلو در جاده یاسوج به سی سخت به طول ۳۲۵ متر به عنوان بلندترین پل قوسی کشور کلنگ زنی می‌شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به پروژه‌های بخش کشاورزی، یادآور شد: شهرک‌های گلخانه‌ای در حال آماده‌سازی هستند و تعدادی هم در مرحله بهره برداری اند.

احمدزاده افزود: همچنین در حوزه کارخانه های خوراک دام و طیور و آبزیان گام های خوبی برداشته شده است و در حوزه خوراک آبزیان چندین کارخانه افتتاح می شود.

وی اضافه کرد: مجموعه یک میلیون قطعه‌ای تولید مرغ در شهرستان بهمئی در حال اجراست و مجموعه تولید ۲۵۰ هزار قطعه‌ای مرغ و کشتارگاه  گچساران کلنگ زنی می‌شود البته در این طرح که بخش سردخانه آن پیشرفت ۶۰ درصدی دارد سرمایه‌گذار قریب به ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه کرده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نرخ بیکاری در استان گفت: در ابتدای استقرار دولت نرخ بیکاری استان ۱۰.۲ درصد بود و پایان ۱۴۰۱ به ۷.۳ درصد رسید و اکنون به ۶.۷ درصد تقلیل یافته است.

احمدزاده افزود: امید است با افتتاح این طرح ها شاهد تحولات عظیم در استان باشیم و تعداد بیکاران استان کاهش یابد.

مهمترین مطالبات مردم استان به روایت استاندار

وی ادامه داد: یکی از مطالبات به حق مردم استان سد آبریز کهگیلویه است که تحول‌زا در کشاورزی و معیشت مردم خواهد بود که این سد مطالبه شده اما مقدمات کار برای کلنگ زنی آماده نشده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: سهم آب ما در مارون برداشت نمی شود و جذب استان خوزستان می شود.

احمدزاده تصریح کرد: پمپاژ آب رودخانه مارون به دهدشت غربی، موجب کم شدن ۵۶ میلیون متر مکعبی حقابه سد آبریز شد و با پایین آوردن دیوار سد، وزارت نیرو اعلام کرد که باید مطالعات سد مجددا انجام بگیرد.

وی ادامه داد: مجوز زیست محیطی این سد که مهمترین مجوز بوده را اخذ کردیم، وزیر نیرو قول داده که این سد ساخته شود ولی منتظر تکمیل مطالعات هستند و مردم استان مطمئن باشند که سد آبریز از روند ساخت خارج نشده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ساخت راه آهن یاسوج یکی از دیگر مطالبات ما از هیات دولت خواهد بود زیرا با ساخت آن استان متحول خواهد شد.

احمدزاده عنوان کرد: توسعه فرودگاه های استان، توسعه بهداشت و درمان و مراکز درمانی و ایجاد مرکز پرتو درمانی از دیگر مطالبات استان است.

وی ادامه داد: البته استان به یک انسجام و وحدت دورنی نیاز دارد و همه باید به سمت مطالبات ملی بروند و صدای واحدی برای استان وجود داشته باشد و نیاز به همدلی اقشار مختلف مردم استان است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: سیاسیون و جریانات خاص سیاسی همه یک صدا به توسعه و پیشرفت استان فکر کنند و از این سفر که یک ظرفیت مهم است استفاده کنیم.

 

انتهای خبر /

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار