آخرین اخبار

21. فروردين 1392 - 18:15   |   کد مطلب: 911
يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري سال 92 مي تواند آزموني بزرگ براي مسئولين و مردم باشد. آزموني كه در آن ولايت‌مداري و بصيرت، برائت از فتنه گران، ساكتين فتنه و جريان هاي انحرافي ملاك تشخيص حق از باطل است.
گفتمان سوم تير كه در سال 84 با انديشه‌ي اصولگرايي بر موازين اسلام و انقلاب ظهور پيدا كرد، اكنون به شكلي دقيق تر تحت نظر عالمي بصير به راه خود ادامه خواهد داد. گفتمان سوم تير زنده است و با انحراف عده‌اي از افراد، اين گفتمان انقلابي تغيير نخواهد كرد. جبهه پايداري انقلاب اسلامي بر اساس گفتمان حضرت امام(ره) و امام خامنه اي مدتي است با حضور خود در ميدان سرنوشت ساز سياسي كشور قدم نهاده است. سير دعوت نخبگان ديني، سياسي و دلسوزان انقلاب و ولايت از شخصيت هاي برجسته‌ي علمي، ولايتمدار و انقلابي تاييدي بر اعتلا و تداوم گفتمان اسلام و انقلاب در كشور است.
امت ولايتمدار ايران اسلامي بارها و بارها حمايت خود از امام و انقلابشان را به اثبات رسانده‌اند؛ پس از بحث درباره‌ي حضور در انتخابات كه بگذريم، مهمترين بحث و وظيفه‌ي تحليل گران و نخبگان سياسي در حال حاضر حركت عمارگونه و روشنگري نسبت به تفكر و عقايد جريان هاي باطل و منحرف تحت هر عنواني است.
بحث "انتخاب اصلح" مسئله اي است كه نكته سنجي خاصي مي طلبد و مهمتر از نكته سنجي فردي، بحث همراهي و همگرايي با افراد بصيري است كه پرچم صبر و بصيرت را در جامعه ي اسلامي بلند كرده اند. امير مومنان علي(عليه السلام) در خطبه 173 نهج البلاغه در ارتباط با جنگ صفين خطاب به تعدادي از ياران خود كه دچار ظاهر بيني شده بودند و از جنگيدن با مسلمانان اِ‌‌‌‌با داشتند‌‌‌‌(زیرا مشاهده می‌كردند كه آن‌ها نیز نماز و قرآن می‌خوانند و دعوت به حق می‌كنند) مي فرمايند:"لا یَحْمِلَ هذَا الْعَلَمَ اِلَّا اَهْلُ الْبَصَرِ وَ الْصَّبْرِ وَالْعِلْمِ بِمَواضِعِ الْحَقِّ" این پرچم را تنها كسانی می‌توانند بر دوش بگیرند كه اهل بینش، پایداری و آگاه به مواضع حق باشند.
در اين باره بايد قوياً به حركت عمارگونه‌ي حضرت علامه مصباح يزدي(حفظه الله تعالي) اشاره كرد. حضرت علامه شخصيتي هستند كه بيشتر از دوستان، اين دشمنان هستند كه او را به خوبي مي شناسند. شايد از زواياي مختلف بتوان به گستره‌ي فعاليت ها و فداكاري هاي اين عالم انقلابي و مبارز در مناسبات مختلف اشاراتي داشت كه البته در حد قلم قاصر و ناتوان اين حقير نيست.
اين مسئله را مي توان هم از نظر بزرگان و افراد برجسته درون نظام شنيد و هم مي توان براي آنهايي كه اندك ترديدي دارند، تحليل انديشكده‌هاي آمريكايي به خصوص انديشكده‌ي مطالعاتي واشنگتن كه در متن يك تحليل سياسي و امنيتي، درباره‌ي ايشان و جريان سياسي منتسب به اين بزرگوار بود را نشان داد. اين انديشكده در تحليلي كه در زمان انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي بر روي سايت خود منتشر كرد، حضرت علامه مصباح يزدي(حفظه الله تعالي) و حضرت آيت الله خوشوقت(رضوان الله تعالي عليه) را از سرسخت ترين حاميان مقام معظم رهبري مي داند[1].
اين دقت نظر تحليل گران غرب جاي بسي تامل دارد. به هر حال در اين فضاي غبارآلود، اين بيانات صريح ايشان است كه بر خلاف تصور باطل و عوامانه‌ي عده اي كه فرمايشات ايشان را قابل استناد نمي دانند[!] ، بسيار دقيق و قابل استناد بوده و براي تشخيص صحيح و انتخاب شخص اصلح كارگشاست.
ایشان در طی یکی از سخنرانی صريح و دقيق خود در جمع مردم اصفهان فرموده اند:" اطاعت از امر رهبری بر ما واجب است نه هر کسی که عمّامه به سر دارد". البته فهم اين مسئله كمي دقت نظر مي خواهد و آن اين است كه نبايد به هر كسي در هر لباس و مقامي اعتماد كرد. چه بسا افراد ظاهر الصلاحي كه خطرشان براي نظام و انقلاب بسيار زياد است؛ كه آيت الله علم الهدي نيز به اين مسئله و فتنه‌ي حضور جريان هاي انحرافي با نام مبارك امام زمان(عجل الله تعالي فرجه الشريف) اشاره كرده اند كه جز تضعيف ولايت فقيه هدف ديگري در سر ندارند.
باید نسبت به اندیشه‌ی حضرت علامه مصباح در باب ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی آشنایی داشت و ایشان را شناخت تا بتوان سره را از ناسره تشخیص داد. تاکید و حمایت حضرت علامه مصباح از گفتمان جبهه پايداري تا آنجا بود که در روز انتخابات مجلس نهم در دور اول و دوم، از قم به تهران می آیند و رأی خود را از تهران به صندوق می اندازند. این حرکت حضرت علامه برای اهل بصیرت کاملاً واضح است.
سوالی که اینجا مطرح می شود این است که بعضی جریان های داخل کشور و همینطور حلقه های ضد انقلاب خارج از کشور که جبهه پایداری و عالمان در رأس این جبهه، خصوصاً آیت الله مصباح را تخریب می کنند از چه چیزی می ترسند؟ این همه توهین برای چیست؟ مگر حضرت آیت الله مصباح چه می گوید؟
مگر این آقایان در داخل نظام بارها تاکیدات و تعبیرات رهبر انقلاب را در مورد ایشان نشنیده اند؟! مگر ايشان نفرموده اند: "آقای مصباح جای علامه طباطبایی و شهید مطهری را در عصر ما پر کرده اند".
مگر رهبر انقلاب در خطبه های نماز جمعه مورخ 14/11/90 نفرمودند: "مردم اگر نامزدهای انتخاباتی را نمی شناسند، از افراد بصیر و متدین در گزینش های انتخاباتی استفاده کنند".
مگر رهبر انقلاب نفرموده اند: "بصیرت به معنای واقعی کلمه در آیت الله مصباح وجود دارد."
مگر رهبر انقلاب در سال 89 با حضور در منزل آیت الله مصباح نفرموده اند: " بنده هم به سهم خود قدر آقای مصباح را می دانم. واقعا می دانم که ایشان در کشور و برای اسلام چه وزنه ای هستند ... با این وزانت علمی و عمق علمی و احاطه و وسعت و با این آگاهی و بینش و صفا. هم علم و هم بصیرت به معنای حقیقی کلمه و هم صفا. این سه تا با هم در وجود ایشان خیلی ارزشمند است. خداوند متعال ان شاء الله وجود ایشان را برای ما و انقلاب محفوظ بدارد و وجود ایشان را سالم بدارد تا همه بتوانند از برکات ایشان استفاده نمایند."
اگر اندیشه‌ی این مرد بزرگ و شاگردانش در تمام بدنه‌ی کشور، اعم از مجلس، کابینه‌ی دولت و سازمان های علمی و فرهنگی و همچنین در باب تحول در مسئله علوم انسانی نهادینه شود، جمهوری اسلامی تا سال‌های سال از گزند هر فتنه و انحرافي در امان خواهد بود؛ انشاالله.

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار