آخرین اخبار

20. فروردين 1393 - 11:43   |   کد مطلب: 8696
به تازگی اچ‌تی‌سی از جدیدترین پرچم‌دار خود با نام تجاری M8 پرده برداشت، تلفنی که در مقایسه با نسلی قبلی خود یعنی اچ‌تی‌سی وان M7 از لحاظ طراحی و عملکرد پیشرفت قابل توجهی داشته است.

فارنت: به تازگی اچ‌تی‌سی از جدیدترین پرچم‌دار خود با نام تجاری M8 پرده برداشت، تلفنی که در مقایسه با نسلی قبلی خود یعنی اچ‌تی‌سی وان M7 از لحاظ طراحی و عملکرد پیشرفت قابل توجهی داشته است. این تلفن دیشب طی مراسم اختصاصی در نیویورک معرفی شد که از ویژگی‌های بارز آن می‌توان به دو دوربین در قاب پشتی دستگاه اشاره کرد. در این پست قصد داریم ۱۰ ویژگی منحصر بفرد و کلیدی این ابر قدرت تایوانی را با هم بررسی کنیم.

دو دوربین در قاب پشتی دستگاه

اچ‌تی‌سی وان جدید اولین تلفن همراه هوشمند است که به دو دوربین در پشت دستگاه مجهز شده است این دوربین‌ها نه تنها برای گرفتن تصاویر ۳ بعدی بکار می‌روند بلکه آنقدر سریع هستند که تنها در عرض ۰٫۳ ثانیه قادرند عمل فوکوس را روی اجسام انجام دهند.


دوربین اصلی در پایین قرار دارد که دوربینی با فناوری اولتراپیکسل (۴مگاپیکسلی) با دید وسیع و دیافراگم f/2.0 است.

انتخاب فوکوس پس از ثبت تصاویر

بزرگترین ویژگی و مهم‌ترین مزیت دو دوربین قاب پشتی ایجاد افکت UFocus پس از ثبت تصاویر است. افکتی که شما را قادر خواهد ساخت تا پس از ثبت تصاویر، فوکوس را بر روی سوژه‌های موجود در پس‌زمینه و پیش‌زمینه تغییر دهید.


اما باید بدانید که تاثیر این افکت بر روی تمامی تصاویر نتیجه مطلوبی را نخواهد داشت!

افکت‌های متنوع بهنگام عکاسی

وجود دو دوربین در اچ‌تی‌سی وان جدید، امکان عمق بخشیدن به اشیا را میسر ساخته است. این قابلیت با دوربین ثانویه تعبیه شده در پشت دستگاه امکان‌پذیر می‌شود.


با بهره‌گیری از این امکان شما قادر خواهید بود تا میزان عمق اجسام را در تصویر کم و زیاد کنید یا پس زمینه را مات یا با افکت خاص دیگری بپوشانید. همچنین می‌توانید افکت‌های فصلی مانند ریزش برگ، بارش برف و باران را به تصاویر اضافه کنید.

صدای واضح و بلندتر با فناوری BoomSound

سال قبل شرکت اچ‌تی‌سی با فناوری BoomSound در بازار تلفن‌های هوشمند سر و صدای زیادی بر پا کرد و امسال نیز قصد دارد عملکرد آن را دو برابر بهبود بخشد.


این‌بار نیز اچ‌تی‌سی از همان اسپیکرهای دوگانه در قسمت جلو استفاده کرده است و این در حالی است که صدای اچ‌تی‌سی وان جدید ۲۵ درصد در مقایسه با اچ‌تی‌سی وان نسل قبل بیشتر شده است و صدای آن بسیار واضح‌تر از قبل است.

زیبای تمام فلزی


اچ‌تی‌سی وان جدید M8 با الهام از نسخه پیشین خود از بدنه آلومینیومی خوش‌ساخت و زیبا ساخته شده است. امسال ۹۰ درصد از کل بدنه فلز است و در ساخت آن نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد از فلز بیشتری استفاده شده است.


جالب است بدانید که در نسل قبلی کناره‌های دستگاه پلاستیکی بودند ولی امسال این نواحی نیز فلزی هستند اچ‌تی‌سی با بهره‌گیری از فلز یکپارچه در طراحی این تلفن سنگ تمام گذاشته است.

بهره‌گیری از سخت‌افزار جدید


اچ‌تی‌سی وان جدید به آخرین چیپ پردازشگر کوالکام، یعنی اسنپ‌دراگون ۸۰۱ با فرکانس کاری ۲٫۳ گیگاهرتز مجهز شده است.


این تلفن هوشمند مشابه پرچمداران سونی و سامسونگ از برترین پردازنده موجود در بازار بهره می‌برد و بدون شک تمامی بازی‌های فعلی را بدون هیچ مشکلی اجرا خواهد کرد.

پشتیبانی از کارت حافظه جانبی تا ۱۲۸ گیگابایت

سال گذشته به علت بدنه یکپارچه آلومینیومی اچ‌تی‌سی وان، این گوشی از کارت حافظه جانبی پشتیبانی نمی‌کرد و امکان افزایش حافظه داخلی با استفاده از حافظه‌های میکرو امکان‌پذیر نبود.


اما امسال در تلفن M8، این امکان فراهم شده است و شما قادر خواهید بود تا ۱۲۸ گیگابایت کارت حافظه به آن اضافه کنید.

رابط کاربری جدید Sense 6


اچ‌تی‌سی با بهبود رابط کاربری خود، جانی دوباره به آن بخشیده است و نسخه جدید با اضافه شدن ژست‌های حرکتی و نمایی تخت‌تر پا به عرصه میدان گذاشته است. شما می‌توانید با دوبار لمس کردن صفحه نمایش آن را روشن نمایید.


برای صرفه‌جویی در وقت و دسترسی سریع به دوربین، شما می‌توانید در حالت افقی، دکمه‌ صدا را پایین نگه دارید تا گوشی در حالت عکاسی قرار بگیرد. همچنین در این نسخه BlinkFeed  و صرفه‌جویی در مصرف باتری پیشرفت چشمگیری داشته‌اند.

بهره‌گیری از فلیپ کاور هوشمند جدید

به طور حتم استفاده از فلیپ کاور در تلفن‌های هوشمند موضوع جدیدی نیست اما استفاده از خلاقیت و ابتکار جدید در تولید این نوع کاورها ستودنی است.


قبلا به طور کامل این نوع کاور را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

زمان عرضه: همین الان !

یکی از بارزترین ویژگی‌های این تلفن هوشمند این است که از همان ساعات اولیه در دسترس خریداران قرار گرفته است و خریداران می‌توانند به صورت آنلاین این تلفن را خریداری نمایند.


اپراتور ورایزن اولین اپراتوری خواهد بود که این گوشی را به صورت قراردادی عرضه خواهد کرد. اچ‌تی‌سی وان M8 قرار است در رنگ‌های خاکستری باروتی، نقره‌ای و طلایی تا پایان ماه آوریل در دسترس همگان قرار گیرد.

نظر شما درباره ده ویژگی برتر این غول فلزی اندرویدی چیست؟

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار