آخرین اخبار

20. فروردين 1393 - 11:33   |   کد مطلب: 8689
همسر شهیدعلیمحمدی با بیان اینکه علم قدرت است و کشورهای صاحب علم نمی‌خواهند ما به علم و قدرت برسیم، گفت: شاید اگر از دانشمندان هسته‌ای به خوبی مراقبت می‌کردیم ترور دانشمندان رخ نمی‌داد.
شاید اگر از دانشمندان هسته‌ای به خوبی مراقبت می‌کردیم ترور نمی‌شدند

منصوره کرمی همسر شهید علیمحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: در جهان کنونی  علم یک قدرت محسوب می‌شود و کشورهایی که صاحب علم هستند صاحبان قدرت در جهان به شمار می‌روند و ما نیز اگر بخواهیم پیشرفت کنیم باید در علم و فناوری جایگاه مناسبی را داشته باشیم؛در صورتی که صاحبان قدرت به دنبال انحصارگرایی علم هستند و نمی‌خواهند ما به پیشرفت برسیم.

وی افزود: کشور ما برای پیشرفت باید همان مسیری که پس از انقلاب برای ارتقای علم و فناوری انجام داد را ادامه دهد زیرا اگر در علم جایگاه مناسبی داشته باشیم هیچ کشوری به خودش اجازه نمی‌دهد که به ما صدمه بزند.

کرمی اضافه کرد: البته باید از محققان و دانشمندانمان نیز حمایت کنیم و همچنین در شرایط مناسب آنها را مورد مراقبت قرار دهیم، شاید اگر از دانشمندان هسته‌ای به خوبی مراقبت می‌کردیم ترور دانشمندان رخ نمی‌داد.

همسر شهید علیمحمدی اظهار داشت: پس از شهید شدن دانشمندان هسته‌ای برخی از دانشجویان کشور به صورت سمبلیک رشته تحصیلی خود را تغییر داده و در رشته فناوری هسته‌ای مشغول به تحصیل شدند که کار بسیار ارزشمندی بود ولی ما در تمام رشته‌های تحصیلی نیاز به دانشمندانی داریم که جایگاه علمی مناسبی در جهان داشته باشند.

وی افزود: هر فردی باید در رشته خود تلاش کند تا کشور از همه نظر موفق باشد و به جایگاه‌های مرتفع علمی دست یابد.

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار