آخرین اخبار

19. فروردين 1393 - 11:45   |   کد مطلب: 8609
معاون معدنی وزیر صنعت با بیان اینکه هنوز توافقی در مورد قیمت‌گذاری جدید سیمان انجام نشده است، گفت: تولیدکنندگان سیمان باید بدون وارد کردن شوک به بازار، محصول خود را عرضه کنند.

جعفر سرقینی در گفت ‌و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به افزایش بدون هماهنگی قیمت سیمان از سوی انجمن سیمان، اظهار داشت: برای حل این مشکل با تولیدکنندگان سیمان در حال مذاکره هستیم که امیدواریم به زودی نهایی شود.

وی تصریح کرد: وزارت صنعت به توافق خود با انجمن سیمان در مورد قیمت‌گذاری سیمان توسط این انجمن پایبند است، ولی این قیمت‌گذاری باید طوری صورت گیرد که به بازار شوک وارد نشود.

* دولت به دنبال قیمت‌گذاری سیمان

یک تولیدکننده سیمان نیز در این مورد به فارس گفت: قیمت‌گذاری سیمان در حال بازگشت به روند قبل است به طوری که دولت قیمت‌گذاری را در دست گیرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر کارخانه‌های سیمان موظفند محصول خود را با قیمت‌های سال 92 عرضه کنند که برخی از کارخانه‌ها در این زمینه اقدام کرده‌اند ولی در برخی کارخانه‌های دیگر نیز سیمان با قیمت‌های جدید عرضه می‌شود.

به گزارش فارس، در روزهای پایانی سال گذشته خبری در مورد افزایش 4 تا 21 درصدی قیمت سیمان بر اساس مصوبه انجمن سیمان منتشر شد.

بر این اساس، قیمت سیمان از ابتدای امسال افزایش یافت ولی معاون معدنی وزیر صنعت اخیراً با بیان اینکه افزایش قیمت سیمان توسط انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان بدون هماهنگی با وزارت صنعت انجام شده است، اعلام کرد: انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در اعلام قیمت های سیمان برای سال 1393 هیچ گونه هماهنگی با وزارت صنعت، معدن و تجارت به عمل نیاورده و عملاً با وارد آوردن شوک به بازار، خلاف تفاهم نامه فی‌مابین عمل کرده است.

انتهای پیام/م

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار