آخرین اخبار

19. فروردين 1392 - 16:06   |   کد مطلب: 844

عمار صناعی

از جناب رییس جمهور عدالت محور باید پرسید اصلا آقای مشائی به چه مجوزی چنین جشنی و نظایر آن را با هزینه های هنگفت برپا می کند؟ آیا صرف بیت المال برای میتینگ های انتخاباتی که احتمالاً نمونه های مشابه آن را هم شاهد خواهیم بود در شرایط فعلی اقتصادی صحیح است و برگزاری چنین همایش های میلیاردی آن هم تحت نظر شما! از عوامل موثر اهدای این نشان است؟

پس از آنکه اسفندیار رحیم مشایی همراه با رییس جمهور در مراسم افتتاح بوستان غیر متعهدها در تهران طی سخنان گنگ و موهومی گفت: درخت حلقه اتصال زمین و آسمان است! و تاکید بر این مطلب که ما مامور آفرینش هستیم، خدایی هستیم و باید چون خدا خلق کنیم که البته اینگونه سخنان وی با عمیق تعبیر و تعریف شدن احمدی نژاد!؟! همراه بود؛ پس از آن  رئیس دفتر جنبش عدم تعهد در ایران شامگاه سه شنبه شب هفته گذشته مراسمی در قالب جشن هنرمندان، باعنوان «درخت دوستی» با شرکت جمعی زیادی از اهالی هنر و جمعی از مسئولان گزینش شده دولتی! از به همراه مشائی در سالن اجلاس سران برگزار شد، گفت: این یک افتخار برای من محسوب می شود که چند دقیقه ای می توانم در خدمت هنرمندان سرزمین ام باشم و در این فرصت دست داده بیان چند نکته ای خالی از لطف نیست. مشایی پس از بیان سخنانی درباره تاریخ ایران، وقتی یکی از بازیگران معلوم الحال گفت: «من اول ایرانی هستم، بعد مسلمان!؟! ناراحتم چرا فیلم کوروش ساخته نشده است…»، مشائی پشت تریبون رفت و گفت: اساتید گرانقدری همچون آقای… که پیش از من در اینجا صحبت کردند، سخنان مهمی بیان کردند که به نظر من تمام آن ها درس است!

او مانند همیشه سعی کرد سخنانی عجیب زده باشد و حرف های خود را با شعار «بهار است، بهار است و بهار» به پایان برد تا مشخص شود گمانه زنی های مربوط با شعار «زنده باد بهار» رئیس جمهور در سخنرانی روز ۲۲ بهمن امسال در یک راستا و هدفمند بوده و حدس درستی می باشد. البته بماند که بهانه برپایی این جشن، تقدیر از هنرمندان با گرایشات خاص سیاسی و فرهنگی بود و قرار بود محفلی برای یادبود اهالی فرهنگ و هنر باشد، اما فضای برنامه طوری پیش رفت که به میتینگ انتخاباتی آقای مشائی تبدیل شد و حرف هایی در آن زده شد که به صراحت در تقابل با دین اسلام و عقاید و باورهای دینی ملت ایران بود؛ مضاف بر اینکه دستاویز قرار دادن این قشر برای رسیدن به مطامع سیاسی و گروهی در حقیقت به جایگاه هنر و هنرمند در جامعه خدشه وارد خواهد کرد. با این حال اصولاً ارتباط بین دبیرخانه جنبش عدم تعهد که مسئولیت آن برعهده وی است با مسائل مربوط به هنر و هنرمندان چیست؟ نگاهی به اقدامات مشائی طی سال های گذشته در حمایت های خاص و پشتیبانی مالی و البته در قالب های خاص! از برخی چهره های هنری به ویژه سینماگران که هیچ گاه با حیطه مسئولیتی وی مرتبط نبوده و دقیقا نشان دهنده برنامه جریان منتسب به وی برای جذب و بهره گیری از نام و جایگاه هنرمندان در صحنه هایی مانند انتخابات است که ایشان البته و با تمسخر می گوید: اصلاانتخابات چیست! و یا اینکه احمدی نژاد هم طبق معمول در این مواقع، عنوان می دارد مقصود ما امام زمان است…!؟!

اهدای نشان دولتی فرهنگ به دبیر جنبش عدم تعهد!

ولی پس از آن و در ظهر روز یکشنبه در سالن اجلاس سران، و در مراسم ملی استقبال از نوروز، نشان فرهنگ از سوی محمود احمدی‌نژاد به اسفند‌یار رحیم‌مشایی رئیس دبیرخانه جنبش عدم تعهد اهدا شد  که اعطای نشان فرهنگ به مشایی در جلسه چهارشنبه هفته گذشته هیئت دولت تصویب شده بود. باید گفت که اهدای نشان به کسی که معتقد است عصر اسلام‌گرایی گذشته است و مکتب ایرانی را جایگزین مکتب اسلامی می‌کند و مجسمه‌های مستهجن را در خارج از کشور به عنوان نماد تاریخ و فرهنگ ایرانی به نمایش می‌گذارد توهین به شعور ملت ایران است. البته که به اعتقاد  کسانی همچون احمدی نژاد، مشایی هم در معیت چاوز! حتما جزو یاوران حضرت بقیه الله ارواحنا فداه است!؟! اما به راستی کسی که می گوید من اول ایرانی هستم بعد اسلام را قبول دارم، لیاقت دریافت چنین مدال ارزشمندی را آن هم در حکومت اسلامی ایران دارد؟ کسی که علما و مراجع نظریات و عقاید وی را نکوهش می کنند و از اظهار نظر درباره دین نهی می کنند، هرگز شایسته چنین عنوانی نیست. اگر احمدی نژاد برای استرداد این نشان اقدامی نکند، رئیس جمهوری بعدی باید نشان عالی فرهنگی را از مشایی باز پس گیرد زیرا اگر چنین نشود این نشان ارزش خود را از دست خواهد داد.

آقای رییس جمهور ولخرجی های اخیر، تفسیر عدالت و مهرورزی است؟

از جناب رییس جمهور عدالت محور باید پرسید اصلا آقای مشائی به چه مجوزی چنین جشنی و نظایر آن را با هزینه های هنگفت برپا می کند؟ آیا صرف بیت المال برای میتینگ های انتخاباتی که احتمالاً نمونه های مشابه آن را هم شاهد خواهیم بود در شرایط فعلی اقتصادی صحیح است و برگزاری چنین همایش های میلیاردی آن هم تحت نظر شما! از عوامل موثر اهدای این نشان است؟ جناب رییس جمهور شما که داد قانون گرایی می زنید و عدالت عدالت  شما به گوش همگان رسیده، تفسیرتان از عدل و عدالت برپایی چنین پارتی ها و جشن هایی است که عده ای خاص با ظواهر و حالات معلوم! که مسلمانی از حضورشان می بارد!؟!  چه بر سر عقاید اولیه شما آمده که در این فضا گرفتار شدید؟ آن رییس جمهوری که امثال ما به وی رای دادیم هرگز چنین نبود، شما را چه شده و چه پیش آمده است؟

آقای رییس جمهور تفسیر عدالت و مهرورزی، ولخرجی های سرسام آور جشن ها و مراسمات اخیر همراهان درجه یک شما و همان خط قرمز های شماست؟ پس باید گفت شاید اشاره تلویحی وزیر اطلاعات به اینکه برخی قصد دارند در آستانه انتخابات دست اندازی هایی به بیت المال کنند، با چنین برنامه هایی بی ربط نباشد. آقای رییس جمهور که درپی مهروزی و گسترانیدن عدل و حقیقت هستید، این قبیل اقدامات بیش از سه ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری و اینکه اساساً چه کسانی فرصت حضور در رقابت های انتخاباتی را خواهند داشت، چه معنا و مفهومی می تواند داشته باشد؟ که در این باره به نظر می رسد سناریوی جریان انحرافی پیش از ثبت نام و تأیید صلاحیت نامزدها، برنامه ای هدایت شده برای وارد کردن هزینه و امتیازگیری از نظام باشد تا بتواند فرد مورد نظر خود را به هر قیمتی وارد عرصه رقابت انتخاباتی کند که اگر این چنین است باید گفت از شما و یا حداقل اهداف ارائه شده تان در ابتدای دوران کابینه شما بعید بود که  این چنین در کام قدرت گرفتار شوید.

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار