آخرین اخبار

20. اسفند 1392 - 8:58   |   کد مطلب: 7978
در حالی که پیش از این خبرهایی مبنی بر ارائه فرمهای خود اظهاری به مردم پیش از پایان سال92 منتشر شده بود، صحبتهای دیروز رییس جمهوری نشان می دهد زمان واگذاری این فرمها به سال آینده موکول شده است.

به گزارش آوای فامنین به نقل از ایسنا: در حالی که پیش از این خبرهایی مبنی بر ارائه فرمهای خود اظهاری به مردم پیش از پایان سال92 منتشر شده بود، صحبتهای دیروز رییس جمهوری نشان می دهد زمان واگذاری این فرمها به سال آینده موکول شده است.

طبق مصوبه مجلس در تبصره 21 بودجه سال93، دولت موظف است در سال پیشرو تنها به نیازمندان یارانه دهد و به این ترتیب باید پیش از هرچیز تعریف دقیق دولت و مجلس از اقشار نیازمند مشخص شود.

به منظور این شناسایی راهکارهای مختلفی پیشنهاد شد و در این میان طرح ارائه فرم خود اظهاری به مردم در بین دیگر طرح ها از رای بیشتری برخوردار شد و به این ترتیب بنا شد پس از نهایی شدن کف درآمدی دقیق از طرف دولت برای دریافت یارانه، این فرمها در اختیار مردم قرار گیرد تا مشخص شدن میزان درآمدی آنها، دولت تصمیم بگیرد چه گروههایی همچنان باید یارانه دریافت کنند و چه گروهی حذف خواهند شد.

در حالی که این طرح همچنان در مراحل مختلف اجرا ابهامات بسیاری داشت و ملاک‌های دقیق دولت برای شناسایی پولدارها معلوم نبود، اعلام شد فرمهای خود اظهاری در ماه جاری بین مردم توزیع خواهند شد. خبری که نخستین بار از سوی وزیر اقتصاد اعلام شد.

طیب نیا در حاشیه آخرین جلسه شورای گفت‌وگو از توزیع فرمهای خود اظهاری بین مردم تا پیش از پایان یافتن سال92 خبر داد و پس از آن نیز اخبار جسته و گریخته دیگری از زمان دقیق ارائه آنها حکایت می‌کرد.

اما با گذشت بیش از 10 روز از اظهارات طیب نیا به نظر می رسد دولت که چندان به ارائه نقشه جدیدش برای آینده هدفمندی علاقه‌ای ندارد، انتشار فرمها را نیز به پس از تعطیلات نوروز موکول کرده تا شب عید مردم فرمی نشود.

رییس جمهوری روز گذشته در میان صحبتهای خود به فرمهای خود اظهاری نیز اشاره کرد و زمان توزیع آنها را ماه نخست بهار93 اعلام کرد. وی البته از مشکلات مختلف پیشروی دولت در مسیر اصلاح اقتصادی نیز گفت و تورم، بیکاری و رکود را مشکلات اصلی دولت در طی راه رشد اقتصادی قلمداد کرد که حرکت کشور را کند می کنند.

روحانی همچنین از تلاش دولت برای افزایش حمایتها از اقشار آسیب پذیر خبرداد و اعلام کرد دولت بنا دارد در گام دوم هدفمندی با ارائه یارانه‌های نقدی و غیرنقدی از وارد آمدن فشارهای شدید بر اقشار کم درآمد جلوگیری کند.

به این ترتیب به نظر می رسد با کشیده شدن موضوع شناسایی اقشار کم درآمد به سال آینده، پرداخت یارانه نقدی به شکل کنونی در فروردین ماه93 نیز ادامه می‌یابد و هدفمندی به عدد چهل خواهد رسید.

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار