آخرین اخبار

10. اسفند 1392 - 8:47   |   کد مطلب: 7690
یک کارشناس اقتصادی ضمن بیان اینکه افزایش قیمت بنزین تأثیر زیادی بر نرخ تورم نخواهد داشت گفت: بیشترین تأثیر تورم از افزایش قیمت بنزین، انتظارات تورمی است.

 به گزارش اوای فامنین به نقل از باشگاه خبرنگاران: عدالتیان با تأکید بر اجرای طرح هدفمندی و افزایش قیمت حامل‌های انرژی از جمله بنزین جهت رسیدن به اهداف طرح و کاهش مصرف و نقش مؤثر آن بر اقتصاد بیان داشت: کارشناسان اعتقاد دارند افزایش قیمت بنزین تا لیتری 700 تومان حدود 2 درصد بر تورم تأثیر دارد که با احتساب ارزش افزوده به 4 درصد خواهد رسید.

وی تصریح کرد: آنچه مهم است و بیشتر به افزایش قیمت‌ها در جامعه می‌انجامد انتظارات تورمی است و جنبه روانی افزایش قیمت بنزین که تأثیر بیشتری بر قیمت‌ها خواهد داشت.

این استاد دانشگاه در ادامه افزود: در حال حاضر به نظر می‌رسد مردم به پرداخت قیمت 700 تومان بابت هر لیتر بنزین عادت کرده‌اند و افزایش قیمت تا این حد، تنش زیادی در بازار ایجاد نکند و تورم در همان حد 4 درصد افزایش بیابد.

این استاد دانشگاه در ادامه یادآور شد: البته با توجه به مصوبه مجلس شورای اسلامی قرار است اجرای طرح هدفمندی و افزایش قیمت حامل‌های انرژی و بنزین به تیرماه موکول شود تا وضعیت برون‌رفت اقتصاد از رکود و کنترل نرخ تورم تا 25 درصد که از طرف دولت بیان شده است، بررسی و سپس در مورد افزایش قیمت‌ها تصمیم‌گیری شود.

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار