آخرین اخبار

27. بهمن 1392 - 9:53   |   کد مطلب: 7391
بسیار مهم است که بدانیم چگونه و چه وقت باید میوه بخوریم و یا این که راه صحیح خوردن میوه‌ها چیست؟

ميوه يکي از با ارزش ترين نعمت هاي الهي است .هرگز ميوه را پس از غذا مصرف نکنيد. ميوه را بايد قبل از غذا ميل کنيد تا ضايعات بدن دفع شود. ميوه منبع عالي آنتي اکسيدان هاست که بدن را سم زدايي مي کند

ميوه ها که کم کالري و سرشار از مواد مغذي است حاوي ترکيبات آنتي اکسيدان و ريزمغذي هاست که در صورت مصرف بين ساعت ۴ تا ۱۱ صبح (زمان مصرف صبحانه) در بدن بهتر جذب مي شود.
ميوه ها سرشار از عوامل طبيعي سم زدا مانند فلاوانوئيد، کاروتنوئيد و پلي فنولز است. اين ترکيب ها براي از بين بردن يا خنثي کردن سموم به بدن کمک مي کند. قند موجود در ميوه به سلامت کبد کمک مي کند تا اين عضو دفع طبيعي سموم را بهتر انجام دهد.
بهترین زمان مصرف میوه غیر از وعده صبح، در صورتی که غذا سنگین نباشد، میان وعده است. بعد از شام هم می توان میوه مصرف کرد. در وعده صبحانه بهتر است حداقل ۳ گروه از وعده های اصلی غذایی مثل نان و غلات، میوه ها و لبنیات وجود داشته باشد.فقط فراموش نکنید کره و خامه جزو چربی ها هستند و ماده لبنی محسوب نمی شوند.
میوه ها غنی از فیبر غذایی و حاوی قند ساده است. مصرف منظم میوه ها، میزان قند خون را کنترل می کند، کلسترول خون را کاهش می دهد و مانع از سخت شدن رگ های خون می شود. در صورت مصرف میوه بین ۴ تا ۱۰ صبح، تاثیر مصرف میوه ها بیشتر می شود.کاهش وزن ایجاد می کند
نکته:به طور کلی میوه ها کم کالری و غنی از فیبرهای غذایی است. در نتیجه احساس سیری طولانی تری در فرد به وجود می آورد. این امر مانع از تمایل فرد به مصرف انواع شیرینی می شود. مصرف میوه باعث تعادل هورمون ها در بدن می شود تا بدن بتواند با چربی های مربوط به یائسگی و افزایش وزن بر اثر تعادل نداشتن هورمون های تیروئید مقابله کند.

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار