آخرین اخبار

19. بهمن 1392 - 11:11   |   کد مطلب: 7083
درباره علت تاخیر در پخش مصاحبه حسن روحانی از تلویزیون به این شرح است: الف- روز قبل از مصاحبه، دفتر رييس جمهور به صدا و سيما اعلام مي كند، آقاي روحاني نژاد و خانم سپانلو براي انجام اين مصاحبه در نظر گرفته شده اند.

درباره علت تاخیر در پخش مصاحبه حسن روحانی از تلویزیون به این شرح است:
الف- روز قبل از مصاحبه، دفتر رييس جمهور به صدا و سيما اعلام مي كند، آقاي روحاني نژاد و خانم سپانلو براي انجام اين مصاحبه در نظر گرفته شده اند.
ب- پس از اين هماهنگي، خانم سپانلو از دسترس خارج مي شود،به نحوي كه نه مسئولان سازمان و نه دفتر رييس جمهور نمي توانند وي را براي انجام اين مصاحبه دعوت كنند.
ج-دفتر رييس جمهور روز چهارشنبه و اين بار بدون هر گونه هماهنگي با صدا و سیما،خانم پوريامين را براي انجام مصاحبه دعوت مي كنند.
د-رييس سازمان صدا و سيما پس از اطلاع از اين مسأله تاکید می کند که این نوع برخوردها ناقض استقلال رسانه ملی است و براي جلوگيري از اجرايي شدن اين تصميم تلاش هايي را انجام مي دهد كه منجر به تأخير در انجام مصاحبه مي شود٠ اما سرانجام بخاطر جلوگيري از پي آمدهاي نامناسب عدم پخش ،به انجام مصاحبه با همان تركيب مورد نظر دفتر رييس جمهور،رضايت داده می شود.
ه- ارزیابی ها نشان می دهد که انجام مصاحبه های فرمایشی و یکطرفه تاثیر نامطلوبی بر افکار عمومی می گذارد. در عين حال اگر مصاحبه هاي تشريفاتي و يكطرفه در گذشته مورد نقد بوده،قرار نيست اين روند اصلاح نشود و پرسش هاي جدي مردم،در مصاحبه ها مغفول بماند.

*شنیده ایم در جلسه هفته گذشته هیات دولت، جمعی از معاونان و وزرا همچون ربیعی، قاضی زاده هاشمی، نوبخت و محمد شریعتمدار نسبت به نحوه توزیع سبد کالا و بی تدبیری های صورت گرفته اعتراض داشته اند.این اعتراض ها منجر به برکناری نعمت زاده و سپردن مسوولیت توزیع سبد کالا به علی ربیعی شد.

*علیرغم هیاهوهایی که این روزها از سوی برخی چهره ها و رسانه ها درباره احتمال کاهش حصر سران فتنه مطرح می شود، پیگیری های مشرق نشان می دهد سیاست و اراده نظام درباره حصر هیچ تغییری نکرده و بانیان فتنه 88 باید تاوان خیانت های خود را پس بدهند.

* شنیده ایم پس از مذاکرات تهران و مسکو برای فروش روزانه نیم میلیون بشکه نفت ایران به روسیه، جان کری در تماس با لاوروف نسبت به این معامله بزرگ و تاریخی اعتراض کرده است. روس ها در پاسخ گفته اند ما تابع تحریم های یکطرفه آمریکا نخواهیم بود.

*سفر هفته گذشته دکتر فرهادی رئیس هلال احمر به سوئیس در شرایطی که بخش هایی از مردم کشورمان گرفتار برف و کولاک و قطعی آب، برق و گاز بودند با بازتاب های منفی در میان مردم مناطق بحران زده همراه شد. انتشار سفر رئیس هلال احمر به ژنو، این سوال را برای افکار عمومی مطرح کرد که نجات مردم در مناطق برف زده مهم‌تر است یا حضور در اجلاسی در سوئیس‌؛ حداقل انتظاری که از آقای فرهادی می رفت این بود که به صورت نمادین از عزیمت به سوئیس خودداری می کرد و با حضور در مناطق برف‌زده باعث دلگرمی مردم می شد.

*شنیده ایم یکی از موارد اختلاف ایران و آمریکا بر سر تعداد سانتریفیوژ های نطنز است. در حالی که آمریکایی ها اصرار دارند نباید بیش از 4 هزار سانتریفیوژ نوع یک در این تاسیسات کار کند، ظریف و تیم مذاکره کننده این تعداد را حداقا 10 هزار دستگاه می دانند.

*ارزیابی های مشرق نشان می دهد تاکنون بیش از 100 استاد دانشگاه در نقد توافقنامه ژنو اقدام به انتشار مقاله و یا گفتگو کرده اند. نتایج این تحقیق نشان می دهد میزان نقد اساتید دانشگاه بر توافقنامه ژنو بیش از حامیان مفاد توافقنامه بوده است.

*در روزهای اخیر بحث های گسترده ای میان اعضای مجمع روحانیون درباره بازخوانی مواضع مجمع پس از انتخابات 88 مطرح شده است. برخی اعضا با اشاره به بیانیه های ساختارشکن آنان پس از انتخابات دهم ریاست جمهوری معتقدند ما باید شجاعت اعتراف به اشتباه را داشته باشیم. همچنین سکوت ما دربرابر وقایعی چون پاره کردن تصاویر امام خمینی(ره) باعث شده تا این رفتارها به نام ما ثبت شود.اما برخی دیگر از اعضا ضمن مخالفت با این پیشنهاد گفته اند اگر به اشتباهات خود اعتراف کنیم باعث می شود سخت گیری های نظام بر ما بیشتر شود. ما باید از طریق ملاقات با برخی مراجع و علما، آنها را واسطه قرار داده وبا پادرمیانی آنان به نظام برگردیم.

*شنیده ایم دولت یازدهم به زودی طرح احیای اراضی و دشت های وسیع استان های خوزستان و ایلام را با برداشت یک و نیم میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی کلید خواهد زد. بر اساس این طرح که وزارت جهاد و کشاورزی مجری آن خواهد بود با مهار آب های سطحی، هزاران هکتار از اراضی کشاورزی در این دو استان زیر کشت رفته و موجبات آبادانی و کاهش بیکاری خواهد شد.اجرای این طرح از زمان دولت دهم در دستور کار بوده است.

*سخنان افشاگرانه حجت الاسلام رحیمیان علیه دخالت اعضای مجمع روحانیون در فتنه 88 باعث شد تا کمیته ای با هدف ضربه زدن به حجت الاسلام رحیمیان شکل گرفته و تلاش هایی را برای یافتن اسناد رانت خواری و فساد وی آغاز نمایند. گزارش این کمیته پس از چند روز تلاش نشان داد وی در منزلی ساده و به دور از هرگونه تجمل و ویژه خواری زندگی می کند و در طول مدیریت 35 ساله وی، نقطه منفی و مفسده ای وجود نداشته است.

*در نشست برخی چهره های دانشگاهی حامی روحانی همچون تاجیک، خانیکی، سریع القلم، آشنا، نیلی وغنی نژاد ، این مباحث مطرح شده است: 1- باید گفتمان اعتدال را به صورت مشخص تعریف و تبیین نموده و به عنوان یک گفتمان غالب در جامعه بسط و گسترش دهیم.2-ارتباط روحانی را از جامعه نخبگان به میان پایگاه های مردمی و طبقات پایین جامعه نیز تسری بخشیم.3- برای تداوم ریاست 8 ساله روحانی برنامه ریزی نماییم.

*موسسه فقه ثقلین که وابسته به یوسف صانعی است تلاش دارد تا مجوز انتشار سه کتاب وی به اسامی فقه و زندگی، اقتصاد پویا و فقیه نواندیش را از اداره ارشاد قم دریافت نماید. صانعی به دلیل فتاوای شاذی که در فقه داشت توسط جامعه مدرسین از مرجعیت خلع شد. دیدار اخیر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور با صانعی بازتاب های منفی بسیاری در میان علما و روحانیون به همراه داشت.

*در هفته گذشته یکی از مباحث مطرح در جلسه اصلاح طلبان به نحوه حضور محمد خاتمی در راهپیمایی 22 بهمن اختصاص داشت. برخی افراد با توجه به فضای راهپیمایی 22 بهمن معتقد بودند حضور وی قطعا منجر به سر دادن شعار علیه سران فتنه خواهد شد و با توجه به حضور پر شمار عکاسان و خبرنگاران، این حضور تبدیل به یک رسوایی خواهد شد. یکی از حاضران پیشنهاد داد وی به اتفاق هاشمی رفسنجانی به راهپیمایی بیاید که این پیشنهاد هم به اتفاق آرا رد شد. پیشنهادهای دیگری چون حضور وی همراه با روحانی و یا سید حسن خمینی هم مطرح شد که حاضران در جلسه معتقد بودند به دلیل عدم قبول روحانی و سید حسن خمینی، این پیشنهاد هم باید کنار گذاشته شود.

*فائزه هاشمی جلسه ای با اصلاح طلبان فیروز کوه داشته است. وی در این جلسه راه حل برطرف شدن مشکلات کشور را عمل به ایده های پدرش در خطبه های نماز جمعه روز قدس سال 88 دانسته است.

*با توجه به حضور سریع و گسترده نیروهای بسیج ، سپاه و ارتش در امداد رسانی به مردم استان های مازندران و گیلان که گرفتار قطع آب، برق و گاز شده بودند، قاطبه مردم از تدبیر فرماندهان نظامی و سرهنگ ها و سربازان وظیفه تشکر کرده و تاکید داشتند چرا دولت حقوقدان با تاخیر چند روزه چند وزیر خود را به استان های گیلان و مازندران فرستاده است.

*برخی منابع می گویند وزیر خارجه سوئد با دعوت محمود سریع القلم به تهران آمده است. وی پیش از دیدار با ظریف، ابتدا با روحانی و سپس با سریع القلم دیدار و گفتگو داشته است.

*پس از شکست طرح های عربستان در منطقه به ویژه سوریه، اختلافات در خاندان آل سعود شعله ور شده است. در هفته های اخیر بسیاری از اختیارات بندر بن سلطان و سعود الفیصل گرفته شده و به عبدالعزیز بن عبدالله واگذار شده که نگاه مثبتی به جمهوری اسلامی ایران دارد.
گفته می شود فورد سفیر غیر مقیم آمریکا در دمشق در این سناریو نقش داشته و کمیته سه نفره ای مرکب از عبدالعزیز بن عبدالله، مقرن بن عبدالله و عبدالعزیز خوجه جهت پیگیری تحولات سوریه تشکیل شده است.

*کارشناسان بین المللی از حضور مقتدرانه نمایندگان بشار اسد در مذاکرات ژنو 2 شگفت زده شده اند. ریاست هیات سوری را ˈولید المعلمˈ وزیر خارجه سوریه بر عهده داشت و ˈبثینه شعبانˈ مشاور امور سیاسی و رسانه ای رییس جمهوری ، ˈفیصل المقدادˈ معاون وزیر خارجه و ˈبشار الجعفریˈ نماینده سوریه در سازمان ملل از دیگر اعضای این هیات بودند.مواضع مقتدرانه هیات اعزامی دولت سوریه به کنفرانس ˈژنو 2 ˈ که متشکل از 15 دیپلمات باتجربه بود، موجب سردرگمی و ایجاد اختلاف میان معارضه سوری و ناکامی آمریکا و کشورهای غربی و عربی در ژنو2 شد.

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار