آخرین اخبار

23. آبان 1392 - 19:23   |   کد مطلب: 4616
زندگي اين روزها هيچ شباهتي با آن روز و روزگاري ندارد كه پدرومادرهاي ما با همسايه‌هاي خود مي‌گذراندند. ديگر دوران بعدازظهرهاي شلوغ كوچه‌ها و دورهمي همسايه‌ها گذشته و روزگاري است كه ممكن است هرروز صبح در آسانسور، ? همسايه پشت به پشت هم بايستند و هيچ نشاني از همسايگي نداشته باشند اما با تمام اين غريبگي‌ها، باز هم اتفاقاتي مثل دعواي همسايه‌ها و... مي‌افتد.

زندگي اين روزها هيچ شباهتي با آن روز و روزگاري ندارد كه پدرومادرهاي ما با همسايه‌هاي خود مي‌گذراندند. ديگر دوران بعدازظهرهاي شلوغ كوچه‌ها و دورهمي همسايه‌ها گذشته و روزگاري است كه ممكن است هرروز صبح در آسانسور، ? همسايه پشت به پشت هم بايستند و هيچ نشاني از همسايگي نداشته باشند اما با تمام اين غريبگي‌ها، باز هم اتفاقاتي مثل دعواي همسايه‌ها و... مي‌افتد. اين راهنما كمك مي‌كند در زندگي مدرن امروز، رابطه‌اي متعادل با همسايه تان برقرار كنيد.

همسايه تان را بشناسيد
لازم نيست با همسايه تان به مسافرت برويد يا به خانه دعوت اش كنيد تا او را بشناسيد. كافي است آشنايي مختصري داشته باشيد تا وقت‌هايي كه در آسانسور همديگر را مي‌بينيد يا مشكلي براي ساختمان پيش مي‌آيد و... بتوانيد راحت سرحرف را باز و با همديگر صحبت كنيد. اگر همين رابطه ساده را شروع كنيد، ميزان قابل توجهي اعتماد و همدلي به دست مي‌آوريد كه از اتفاقات و حادثه‌هاي نه چندان خوشايند جلوگيري مي‌كند.
مشكلات را دسته بندي كنيد
وقتي در ساختمان مشكلي ايجاد مي‌شود، آن را روي كاغذ بياوريد، تاريخ و زمان را يادداشت كنيد يا حتي اگر مي‌توانيد عكسي تهيه كنيد. اين دسته بندي به شما كمك مي‌كند مشكل را دقيق به همسايه خود توضيح دهيد، با ميزان واقعي مشكل آشنا شويد و راه حل‌هاي سريع‌تر و بهتري به دست بياوريد.
صحبت كنيد
اگر با رفت و آمد، ميزان سروصدا، جاي پارك و... همسايه تان مشكل داريد، درباره آن با او صادقانه و دوستانه صحبت كنيد. هنگام صحبت لحني آرام و محترم داشته باشيد و از جملات منفي استفاده نكنيد. قبل از اينكه سرصحبت را باز كنيد به راه‌هاي منطقي و كم دردسر حل مشكل هم فكر كنيد تا به همسايه تان پيشنهاد دهيد.
مقابل مشكل بايستيد، قبل از اينكه ايجاد شود
اگر شب مهماني داريد و احتمال مي‌دهيد سروصدا زياد باشد يا تعميرات در خانه داريد و سروصداي اذيت كننده دارد و... قبل از آن سراغ همسايه برويد و پيشاپيش از ايجاد سروصدا عذرخواهي كنيد. به اين ترتيب همسايه تان مي‌داند حواستان به آسايش و راحتي او هست و در مقابل سروصدا كمي صبورتر برخورد مي‌كند.
با ديگران مشورت كنيد
اگر با همسايه تان مشكلي داريد و به نظرتان غيرقابل حل مي‌آيد، سراغ همسايه‌هاي ديگر برويد و با آنها مشورت كنيد. هنگام صحبت حواستان باشد از واژه‌هاي منفي و غيرمحترمانه استفاده نكنيد و از آنها بپرسيد آيا آنها هم مشكل دارند يا نه. در اين مشورت‌ها بايد تمام تلاشتان را بكنيد تا حرف‌هاي شما با سوءنيت به همسايه تان منتقل نشود و مشكلتان در جوي دوستانه و با پادرمياني و مشاركت همسايه‌هاي ديگر حل شود.
از مراجع قانوني كمك بگيريد
اگر مشكلتان حاد است و با هيچ كدام از راه حل‌هاي بالا حل نمي‌شود، دنبال راه‌هاي قانوني باشيد. با يك وكيل مشورت كنيد و درباره قانون مجاورت همسايگي بپرسيد. در اين مرحله تلاش كنيد كمتر با همسايه برخورد و بحث داشته باشيد و كارها را به دست كسي بسپاريد كه قانون مي‌داند و با راه حل‌هاي قانوني ساده مي‌تواند كمكتان كند.
تحقيق كنيد
اگر در مواردي خاص مثل رفت و آمدهاي مشكوك و... با همسايه تان مشكل داشتيد، كمي درباره او تحقيق كنيد و با جمع كردن اطلاعات از همسايه‌هاي ديگر و كنار هم گذاشتن اين اطلاعات به نتيجه قطعي برسيد و هيچ وقت براساس حدس، گمان و احتمال وارد ميدان جنگ با همسايه نشويد. با پليس تماس بگيريد
اگر صداي دعواي شديدي از خانه همسايه تان مي‌شنويد يا همسايه تان پشت در ايستاده و فرياد مي‌زند و شما احساس خطر مي‌كنيد به هيچ وجه خودتان وارد عمل نشويد. در اين مواقع خاص تلفن را برداريد و با پليس تماس بگيريد و تا رسيدن پليس آرامشتان را حفظ كنيد.
به بچه‌ها آموزش دهيد
رعايت حقوق همسايه‌ها را به فرزندانتان آموزش دهيد. اگر با يكي از همسايه‌ها مشكل داريد يا درباره او احساس خطر مي‌كنيد، از فرزندتان بخواهيد با نهايت احترام از اين همسايه دوري كند.

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار