آخرین اخبار

1. آبان 1392 - 8:41   |   کد مطلب: 4003
در خبرها آمده بود كه مجمع نمايندگان استان اصفهان با حسن روحاني، رئيس‌جمهور ديدار كرده و در جلسه‌اي كه همه اعضاي مجمع مذكور حضور داشته‌اند، مسائل مهم و ضروری اين استان مورد بحث قرار گرفته است.

به گزارش آوای فامنین به نقل از همدان‌پيام: در خبرها آمده بود كه مجمع نمايندگان استان اصفهان با حسن روحاني، رئيس‌جمهور ديدار كرده و در جلسه‌اي كه همه اعضاي مجمع مذكور حضور داشته‌اند، مسائل مهم و ضروری اين استان مورد بحث قرار گرفته است.
پيشتازي نمايندگان اصفهان در برگزاري نخستين جلسه مشترك با رئيس‌جمهور علاوه بر بازتاب استاني و ‌آثار و نتايجي كه از قبل آن نصيب اصفهاني‌ها مي‌شود، در سطح كشور نيز بازتاب رسانه‌اي داشت و مورد توجه قرار گرفت.
بدون ترديد اقدام به موقع نمايندگان اصفهان در برگزاري چنين جلسه‌اي نشان‌دهنده پيگيري‌هاي مستمر آنها، تلاش‌هاي هدفمند، همفكري و انسجام نمايندگان مزبور و قدرت چانه‌زني بالا و ارتباط بيش از پيش آنها با مركز است كه باعث پيشرفت اين استان در زمينه‌هاي مختلف گرديده و آن را در زمره استان‌هاي توسعه‌يافته كشور قرار داده است.
البته هدف اين نوشتار پرداختن به كم و كيف جلسه مذكور و آثار و نتايج احتمالي آن نيست، بلكه روي سخن با مجمع نمايندگان استان همدان است كه در اينگونه موارد هنوز كارنامه قابل قبولي ارائه نكرده و انتظارات و توقعاتي را كه بخش قابل توجهي از آنها جزو وعده‌‌ها و شعارهاي خود نمايندگان بوده به خوبي برآورده نكرده است.
البته منکر تلاش‌ها و فعالیت‌های نمایندگان در راستای انجام وظایف نمایندگی نیستیم، اما ضرورت‌هاي پيش روي استان در زمينه‌هاي مختلف ايجاب مي‌كند كه پيگيري‌هاي آنها بيش از پيش و در سطح بالايي باشد.
خوب است نمايندگان استان نگاهي به همان گفته‌ها و اظهارات قبلي خود بويژه در ايام انتخابات داشته باشند كه عمدتاً از ضرورت تغيير و تحول در استان سخن گفتند و بر همكاري و تعامل جمعي و گروهي و نيز بهره‌گيري از ديدگاه‌ها و نظرات كارشناسان و نخبگان تأكيد كردند و حتي بر ظرفيت مجمع نمايندگان استاني نيز در ظاهر اكتفا نكرده و وعده تشكيل مجمع نمايندگان منطقه‌اي  و استفاده از ظرفيت مجمع نخبگان استاني را دادند و همه اينها در اذهان عمومي نقش بسته و مردم شريف استان با توجه به همين شعارها و برنامه‌ها و به اميد تغيير و تحول در استان، وكلاي خود را برگزيدند و روانه مجلس نمودند.
حال با گذشت حدود يك سال و نيم از فعاليت نمايندگان، نشانه‌هاي بسيار اندكي از تحقق اين شعارها ديده مي‌شود و نه‌تنها خبري از تشكيل آن مجامع نيست بلكه از ظرفيت مجمع نمايندگان نيز در جهت حل مشكلات استان به خوبي استفاده نمي‌شود.
در اين خصوص اگر از برخي مسائل مربوط به وضعيت اقتصادي و طرح‌ها و پروژه‌هاي مهمي كه نقش اساسي و زيربنايي در توسعه استان دارند و هنوز هم به‌رغم وعده‌هاي قبلي برخي از نمايندگان استان، به سرانجام نرسيده‌اند، بگذريم و مسائل سال گذشته در مورد تغيير مديريت ارشد استان را نيز كه مجمع نمايندگان نقش چندان مؤثري در آن نداشتند، كنار بگذاريم، در همين يكي دو ماه اخير كه بحث انتخاب استانداران در محافل مختلف سياسي و رسانه‌اي كشور و استان مطرح شده است، نوع حركت نمايندگان استان به‌رغم انتظارات قبلي، نه‌تنها اثربخش نبوده، بلكه حتي اظهارات برخي از آنها كه در نگاه نخست نشان‌دهنده انسجام اندك ميان اعضاي مجمع نمايندگان است، جاي بسي تأمل دارد.
اينكه در جلسات مشترك وزير كشور با مجامع استاني كه پيش از اين برگزار شد، تعداد اندكي از نمايندگان استان حضور داشتند و پس از آن نيز در بحث تغيير استاندارموضع واحدي از سوي آنها ديده نشده و در نهايت بيشتر آنها از ضرورت ارتقاي استاندار فعلي به‌رغم نظر متفاوت دولت در اين زمينه سخن گفتند و نيز اظهارات تأمل‌برانگيز تعدادي از آنها مبني بر اينكه نبايد در تغيير مديريت استان عجله‌اي صورت بگيرد، همه اينها نشان‌دهنده پراكندگي‌ در حركت‌هاست که هم اکنون استان را از قافله توسعه کشور عقب انداخته است. در حالی که نمایندگان استانهای همجوار بر تعیین تکلیف هر چه زودتر استاندارانشان تاکید می‌کنند نمایندگان همدان از اینکه در هیأت دولت نامی‌ از پرونده انتخاب استاندار همدان آورده نمی‌شود راضی و حتی برخی از آنها مشعوف‌اند.
البته شايد تركيب سياسي مجمع نمايندگان استان و نگاه انتقادي بيشتر آنها نسبت به دولت يكي از دلايل چنين روندي باشد. امری که شاید در خصوص همان نمايندگان اصفهان نيز که موفق به برگزاری نخستین جلسه مشترک با رییس جمهور شده اند، صادق باشد.
با این حال اگر نيك بنگريم اولويت و ضروت مهمي چون منافع استان ايجاب مي‌كند كه تمام اين بحث‌ها كنار گذاشته شود و همه نيروهاي فعال و مؤثر استان از جمله نمايندگان كه مدافعان حقوق ملت و وكلاي آنها هستند، با مبنا قرار دادن چنين حقوقي و مصالحی از همين ابتدا بناي همكاري و تعامل با دولت را داشته باشند و اجازه ندهند برخي مباحث سياسي و حاشيه‌اي و بعضاً مصلحت‌هاي جناحي و شخصي مانع از پيگيري مسائل اصلي استان گردد.
امری که اگر با همین روال نسبت به آن بی‌توجهی شود کمترین نتیجه آن اقبال نداشتن مردم به نمایندگان کنونی در انتخابات سال 94  خواهد بود.
مردم در انتخابات سال 90 برای علاج بیماری ساختارهای استان روی خوش به نمایندگان کنونی نشان دادند و در حقیقت انتقاد و خرده‌گیری بر روش‌های مدیریتی سابق موجب رأی آوری آنها شد.
اکنون با گذشت دو سال از آن هنگام، در حالی که حال نزار آن مورد تاکید دلسوزان است نمایندگان نه تنها راه و چاره ای برای آن ندارند؛ بلکه از فرط دست خالی بودن، رو به حفظ وضع موجود و نگه داشتن مدیرانی آورده‌اند که در یک‌سال گذشته تنها سایه بالا سر استان بوده‌اند و بیش از این حرفی برای گفتن نداشته‌اند. این راه اگر از سوی نمایندگان استان ادامه یابد البته دیر یا زود نمایندگان را به ترکستان خواهد برد.

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار