آخرین اخبار

25. مهر 1392 - 12:45   |   کد مطلب: 3871
سونی، Vaio Tap 11 را به عنوان «باریک ترین تبلت ویندوز هشتی دنیا» معرفی کرد. به همین دلیل، بسیار کنجکاو شدیم ببینیم این تبلت باریک چه مشخصات و امکاناتی دارد و آیا همه افتخار آن لاغر بودنش است یا ویژگی های دیگری نیز دارد؟

برترین ها: سونی، Vaio Tap 11 را به عنوان «باریک ترین تبلت ویندوز هشتی دنیا» معرفی کرد. به همین دلیل، بسیار کنجکاو شدیم ببینیم این تبلت باریک چه مشخصات و امکاناتی دارد و آیا همه افتخار آن لاغر بودنش است یا ویژگی های دیگری نیز دارد؟
این تبلت به مفهوم واقعی باریک است و فقط 9.9 میلی‌متر ضخامت دارد. سونی Vaio Tap 11 را در نمایشگاه IFA سال جاری میلادی معرفی کرد و برای آشنایی بیشتر با آن، با ما همراه باشید.
طراحی

تبلت Vaio Tap 11 از نظر ظاهر بسیار شبیه گوشی هوشمند اکسپریا Z Ultra سونی است و شاید بتوان گفت، نسخه بزرگ شده این موبایل است. بدنه این ویندوز هشتی زیبا کاملا از جنس آلومینیوم نیست اما در کناره های آن خطوطی از این فلز به چشم می خورد. همچنین، لبه های دستگاه نیز گرد طراحی شده اند.

کلید استارت ویندوز، خوشبختانه کلید فیزیکی است و درست زیر صفحه نمایش 11 اینچ تبلت کار گذاشته شده است. کلیدهای دیگر همچون کلید کنترل صدا، و پاور در سمت راست دستگاه تعبیه شده اند تا دسترسی و استفاده آسانی داشته باشند. پورت های یواس‌بی سه و میکرو HDMI درپوش های پلاستیکی دارند که باعث شده این تبلت دیگر طراحی مینیمال و ساده ای نداشته باشد. متاسفانه، خروجی میکرو اس‌دی در بالای سمت راست و در پشت دستگاه است و این پورت نیز درپوش پلاستیکی دارد.

در پشت تبلت Vaio Tap 11 یک پایه خوابیده وجود دارد که با باز کردن آن می توان تبلت را به صورت عمودی نگه داشت. این پایه برای تماشای فیلم بسیار مناسب است زیرا لازم نیست دیگر تبلت را در دستان خود بگیرید و می توانید روی میز یا هر سطح صاف دیگری قرار دهید.

صفحه نمایش، دوربین و سیستم صوتی

Vaio Tap 11، صفحه نمایش 11 اینچ با کیفیت فول اچ‌دی و رزولوشن1920 x 1080  پیکسل دارد. شاید از نظر کیفیت به پای نمایشگرهای رتینای اپل نرسد اما شفافیت و عمق رنگ ها در آن عالی هستند و همه جزئیات به خوبی دیده می شوند. رنگ های این نمایشگر کاملا متعادل و طبیعی هستند و برای این منظور از فناوری  Triluminos استفاده شده است. در مقایسه با صفحه نمایش های AMOLED، رنگ های وایو Tap 11 کاملا طبیعی و زنده هستند و هر دو رنگ های سرد و گرم آن خلوص کافی را دارند.

رنگ مشکی همچون دیگر رنگ ها نیست اما با این حال، نمی توان گفت انتظارات کاربر را بر آورده نمی کند. وقتی تبلت را برگردانید، دو بلندگو استریو می بینید. سونی، قابلیت های تقویت صدا را به باتری تبلت اضافه کرده است که شامل xLoud و صدای فراگیر سه‌بعدی جلو هستند.

در پشت دستگاه همچنین یک دوربین 8 مگاپیکسل وجود دارد. اما اصولا عکاسی با تبلت ها چندان آسان نیست و شاید کمتر کاربری تمایل به این کار داشته باشد. اما به هر حال، سونی این امکان را در باریک ترین تبلت ویندوز هشتی دنیا کار گذاشته است و می توانید از آن استفاده کنید. دوربین دیگری نیز با کیفیت 0.92 در جلوی  تبلت وجود دارد  که می توانید برای مکالمه یا چت تصویری از آن بهره بگیرید.

عملکرد

تبلت Vaio Tap 11، در دو مدل عرضه می شود. یکی با پردازنده اینتل Core i7-4610Y و سرعت 1.7 گیگاهرتز و دیگری با پردازنده Core i5-4210Y و سرعت 1.5 گیگاهرتز. هر دو نسخه 128 گیگابایت حافظه جامد و 4 گیگابایت حافظه DDR3 دارند که قابلیت انجام چند کار همزمان را دارد. سونی اعلام کرده است، باتری این تبلت تا 5 ساعت استفاده را پاسخ‌گو است.

صفحه‌کلید آهن‌ربایی

تبلت Vaio Tap 11 ، صفحه‌کلید مگنتی دارد. این کیبورد به جای بلوتوث از  فرکانس های رادیویی برای اتصال به تبلت استفاده می کند. به همین دلیل، نمی توانید از آن برای تبلت های دیگر استفاده کنید.

این صفحه‌کلید با اینکه کاربرد خوبی برای تبلت دارد اما ایراداتی نیز دارد. به طور مثال، خیلی راحت از بدنه تبلت جدا می شود و می تواند خیلی راحت هنگام حمل جدا و به زمین پرتاب شود. محل قرارگیری آن نیز چندان درست نیست و باید حتما به نمایندگی سونی مراجعه و آن را درست کنید.

تایپ با این صفحه‌کلید سریع و بی اشکال است زیرا کلیدها در فاصله خوبی از یکدیگر چیده شده اند. خوشبختانه، کاربر امکان غیرفعال کردن تاچ‌پد و استفاده از صفحه نمایش لمسی تبلت را نیز دارد. باتری این صفحه‌کلید مگنتی حدود یک ماه استفاده را پاسخ‌گو است و برای شارژ آن، فقفط می توانید کیبورد را به تبلت وصل کنید.

قلم نوری و اپلیکیشن ها

تبلت ویندوزهشتی Vaio Tap 11 سونی، قلم دیجیتایزر (تبدیل اطلاعات آنالوگ به دیجیتال) دارد و استفاده از آن تجربه خوشایندی برای کاربر بر جا می گذارد. اپلیکیشن های سونی در همکاری با قلم نوری، باعث درخشش بسیار تبلت شده اند. به طور مثال، با اپلیکیشن Cam Scanner می توانید از نامی که روی کارت نوشته شده است عکاسی کنید و با قلم نوری تغییرات لازم را روی آن اعمال کنید. یا با اپلیکیشن Vaio Paper نوشته های بدخط را به عکس های خوانا تبدیل کنید.

این تبلت جایی برای نگهداری قلم ندارد به همین دلیل، یک نگهدارنده پلاستیکی وجود دارد که از سمت چپ تبلت وایو آویزان است. متاسفانه همین آویز، دسترسی به پورت های USB 3.0 و HDMI را محدود کرده است.

زمان عرضه

تبلت Vaio Tap 11 از ماه اکتبر در رنگ های سفید و مشکی در انگلستان عرضه خواهد شد.

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار