آخرین اخبار

6. مهر 1392 - 10:31   |   کد مطلب: 3216
اگر اکنون بخواهیم نام واقعی iPhone 5C را بدانیم کافی است به سایت اپل مراجعه کنید! بله! حرف C به Cheap اشاره ندارد بلکه به معنای Colorful است.
روزنامه هفت صبح: سیاست اپل خیلی روشن و مشخص است. آنها می‌گویند ‌ یک اکوسیستم بسته مخصوص خودشان دارند و در آن بیزینس می‌کنند. اگر دوست دارید در آن باشید باید بهای آن را بپردازید. اگر کیفیت ساخت سایر برندها در محصولی مثل HTC ONE را ببینید به این نتیجه می‌رسید که آنچه تا به حال برای آی‌فون پرداخته بودید، برای شکل و شمایل آن سیب گاز خورده جادویی است.

وقتی اولین بار اسم آی‌فون ارزان قیمت را شنیدیم، باور نداشتیم که چنین چیزی حقیقت داشته باشد اما فکر هم نمی‌کردیم تا این حد گران قیمت باشد. اگر اکنون بخواهیم نام واقعی iPhone 5C را بدانیم کافی است به سایت اپل مراجعه کنید! بله! حرف C به Cheap اشاره ندارد بلکه به معنای Colorful است. قبلا‌ تصور می‌کردیم که اپل هدفش بازارهای در حال توسعه مانند آمریکای جنوبی، خاورمیانه، چین و هند است.

در واقع در این بازارها به لحاظ فنی یک محصول اپلی در بازه 329 تا 399 دلار می‌توانست یک محصول با مشتری قابل توجه باشد. اما حالا می‌بینیم فقط 100 دلار از محصول رده اول اپل یعنی 5S ارزان‌تر است.  صد دلاری که انگشت حیرت را به دهان گیک‌های پیگیر این حوزه فرو برد. چرا اپل رویای آی‌فون ارزان را کشت؟ خیلی ساده! اپل قصد ندارد با اندروید رقابت کند. در واقع نمی‌تواند رقابت کند. پس چه بهتر که اصلا‌ در بازی که قرار است بازنده‌اش شوی، قدم نگذاری.

آی‌فون 5C چه کسانی را وسوسه می‌کند؟

شاید فکر کنید این حرف احساسی است. اما یک واقعیت است. اکنون در محدوده قیمتی 250 تا 400 دلار شما با گزینه‌های اندرویدی قابل توجهی روبه‌رو هستید. وقتی به مرز 500 تا 600 دلار نزدیک شوید گزینه‌های اندرویدی به مراتب برتر از آی‌فون هستند؛ حداقل از نظر سخت‌افزاری برای اغلب کاربران. شکی نیست اپل پیشرو‌ خیلی چیزها در دنیای پی‌سی و پست پی‌سی بوده و هست اما این دلیل بر برتری بازار نمی‌شود. اکنون سهم آی‌فون و آی‌پد در بازارها در برابر معادل‌های اندرویدی به طرز قابل توجهی افت کرده است.

با توجه به سیاست اپل در کنترل تمام سود سخت افزاری، نرم افزاری و خدماتی محصولات خود این تصمیم از طرف اپل طبیعی است. اپل با معرفی آی‌پد‌مینی با قیمت 329 دلار مسیر خود را روشن کرده بود. حالا با معرفی آی‌فون 5 سی نشان داد قصد ندارد از الگویی که در دوران مک ایجاد کرد و بعد از سه دهه کماکان ادامه می‌دهد خارج شود. اکوسیستم اپل گران باید باقی بماند، همین طور حاشیه سود. چیزی که به نظر می‌رسد تاکنون در هیچ محصولی مانند آی‌فون 5 سی بالا نبوده است.

اپل راضی خواهد بود که سهم بازارش کم شود اما اکوسیستم خود را تغییر ندهد. این چیزی است که در آینده سهم محصولات اپل را در دنیای پست پی‌سی نیز مانند دنیای پی‌سی بسیار محدود خواهد کرد اما کماکان آنقدر سوددهی خواهد داشت که بنگاهی مانند اپل با همین سیاست‌ها ادامه دهد.

آی‌فون 5C چه کسانی را وسوسه می‌کند؟

آیا خرید آی‌فون 5C عاقلانه است؟

اپل از چه چیزهایی صرف‌نظر کرده است تا قیمت نهایی محصول پایین بیاید؟ اگر نگاهی به آی‌فون 5 کنید مشخص می‌شود آنها تمام تلاش‌شان را کرده‌اند تا 5C به حدی کیفیت داشته باشد که بشود نام آن را اپل گذاشت در عین حال با قیمت پایین‌تر سود سرشار اپل را حفظ کند. واضح است که بدنه آن پلاستیکی است.  در ساخت آن از پردازنده قدیمی ‌استفاده شده و همین طوری دوربینی که در آی‌فون‌5 دیده بودیم. در نهایت می‌توان به این نتیجه رسید که این محصول مشتریان خاص خود را دارد و مثل آی‌پد مینی بازار قابل توجهی ایجاد خواهد کرد.

 

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار