21. تير 1403 - 9:13   |   کد مطلب: 28657
نماز پیام‌ قیام عاشوراست و ستون دین محسوب می‌شود.

امام حسین (ع) علیه‌السلام در مقابل اُمَویان یا بنی‌اُمَیّه از دودمان‌های تاریخی عرب که از قبیله قریش و از طایفه بنی‌امیه بودند، قیام کرد. این قیام در راستای احیا دین اسلام و اصول دین پیامبر اکرم (ص) بود که به قول امروزی سیاه‌ نمایی در رفتار و آداب مسلمانی و همراه با ظلم و ستم در حق قبایل و طایفه‌ها شده بود ایستدگی کند. هدف این قیام نگهداشتن عظمت دین و شریعت اسلام به دور از هر گونه رياكاري و ظاهرنمايي برای آرامش و رفاه قبیله‌ها در آن زمان بود.

قیام عاشورا برای معرفی اصول دین از جمله توحید و ابعاد مختلف فرهنگ و اخلاق انسانی است تا اعرابیان حقیقت دین را درک کنند، درک دین یعنی اینکه آرامش و امنیت، عدالت، مهرورزی و نبود اختلاف طبقاتی است اگر این حقیقت درک شود شاهد ناهنجاری در جامعه نخواهیم بود و همه کشورها به سوی صلح و آرامش حرکت خواهند کرد. به گفته بزرگان اسلام ادامه قیام عاشورا به ظهور امام زمان (عج) ختم خواهد شد.

نماز پیام‌ قیام عاشوراست و فضیلت بر پا داشتن نماز اول وقت بسیار نیکو و سفارش شده است چرا که در روز واقعه عاشورا امام حسین (ع) در زیر تیرهای مستقیم دشمن نماز اول وقت را با  دشواری‌های تمام برپا کردند و از آن موقع نماز ستون دین محسوب شد. همانطور که پیامبر اکرم (ص) فرموده‌اند: آگاه باشید که نماز، غذای الهی در زمین است که خداوند آن را روزی پنج بار برای اهل رحمتش گوارا نموده است.

انقلاب اسلامی ایران نیز الگو و الهام گرفته از قیام امام حسین(ع) است و همانطور که بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران امام خمینی (ره) بیان داشتند: اگر مجالس عزا، روضه و سوگواری نبود، کشور ما پیروز نمی‌شد. همه در زیر بیرق امام حسین سلام الله علیه قیام کردند. امام حسین (ع )را نماد و الگوی فداکاری، آزادی‌خواه، پاسداری از ارزش‌ها و حق‌طلبی می دانند.

در ایام محرم ظرفیت نماز را غنمیت بدانیم و در تمام هیئت‌های‌ عزاداری در لحظه اذان موذن داشته و نوای الله‌اکبر و تکبیر الاحرام را  طنین‌انداز کنیم. نماز ظهر عاشورا را در راستای نهضت امام حسین(ع) و آشنایی مردم با مکتب امام حسین(ع) برپا داریم. به نماز اول وقت توصیه زیادی شده طوری که سعادت دنیا و آخرت در خواندن نماز اول وقت خواهد بود.

 

انتهای خبر/ح

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار