آخرین اخبار

14. تير 1403 - 12:18   |   کد مطلب: 28639
کار تمام نشد و انتخابات به دور دوم کشیده شد و جمعه این هفته یعنی ۱۵ تیر شاهد برگزاری دور دوم انتخابات خواهیم بود.

 انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری در روز ۸ تیر برگزار شد و حماسه سیاسی دیگری در تاریخ انقلاب اسلامی رقم خورد و مردم با حضور پرشور خود صحنه‌های زیبایی از دلدادگی به ارزش‌های انقلاب و خون ‌شهدا و آرمان‌های امام(ره) رقم زدند. اما با توجه به اینکه هیچ کدام از نامزدهای انتخابات اکثریت مطلق آرا رو که همون نصف به علاوه یک آرای ماخوذه هست را به دست نیاوردند، کار تمام نشد و انتخابات به دور دوم کشیده شد و جمعه این هفته یعنی ۱۵ تیر شاهد برگزاری دور دوم انتخابات خواهیم بود.

در این باره باید توجه داشته باشیم که این روزها بسیار مهم و حساس برای آینده کشور است. برای نیروهای انقلابی و برای جهادگران عرصه تبیین و کسانی که وظیفه پاسداری از انقلاب و پاسداری از راه امام و آرمان‌های امام راحل(ره) را بر عهده دارند باید شرایط را طوری پیش ببرند که انشالله انتخابات روز جمعه هم با مشارکت بالا برگزار شود و نامزد مطلوب که چهار سال سکان اداره کشور را به دست خواهد گرفت و با انتخاب مردم راهی پاستور شود و تلاش برای حل مشکلات مردم انجام دهد.

مشارکت نقطه عطف انتخابات

آنچه که درباره مشارکت گفته شد و اهمیت و ضرورت مشارکت را رهبر فرزانه انقلاب بارها تأکید و تبیین کردند هم در انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال گذشته و هم در هفته‌های اخیر قبل از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری فرمودند. مشارکت بالا و حضور حداکثری مردم پای صندوق های رای به اقتدار نظام اسلامی در عرصه بین‌المللی می افزاید و قدرت سیاسی کشور را تقویت خواهد کرد، دشمنان را بار دیگر مأیوس می‌کند تا علیه نظام جمهوری اسلامی توطئه و طراحی نداشته باشند، چرا که نشان دهنده پایگاه مردمی و حمایت مردمی اين نظام مقدس است. لذا مشارکت مسئله مهمی است و ما باید همه تلاشمان را برای تحقق مشارکت حداکثری در دور دوم هم به کار ببریم.

در این میان یک سئوال این است که چرا گاهی ما آنطور که انتظار داریم مشارکت را باشکوه نمی‌بینیم و گاهی پیش بینی ها و برآوردها در صحنه محقق نمی‌شود. قطعا یکی از دلایل این اتفاق حاشیه‌ها و مشاجرات و مجادلات سیاسی بین نامزدها و حامیان آنان در صحنه انتخابات است و وقتی چنین صحنه‌ای ایجاد می‌شود نه تنها باعث دلزدگی در جریان انقلاب می‌شود بلکه در بین افکار عمومی و عموم مردم هم باعث دلزدگی می‌شود و تردید بین آنها را تقویت می‌کند که مبنی بر اینکه چرا باید در انتخابات شرکت کنند و چرا باید در این صحنه حضور داشته باشند. چرا که چنین برداشتی می‌کنند که دعوا دعوای قدرت است پس هر جریانی یا هر فردی با این بداخلاقی‌ها و کارشکنی‌ها به‌دنبال خدمت نیست و لذا این مساله به صورت وضعی اثر کاهشی روی آرا دارد و هر انتخاباتی که ما بیشتر از این حاشیه‌ها و از این مسائل داشتیم، در صحنه مشارکت اثرگذار بوده است.  

یکی دیگر از موضوعات سیاه نمایی‌ها این است که در جریان تبلیغات نامزدها و مناظرات و گفتگوها که انجام شد. عده ای با جهل و بی تدبیری عملکرد نظام را در ادوار مختلف زیر سئوال می‌برند و طوری نشان می‌دهند که انگار نظام هیچ کاری انجام نداده است!  
مشکلات و مسائل قابل انکار نیست اما اینکه هیچ اقدامی نشده و نمی‌شود و هیچ‌کسی به فکر مردم نیست، این‌ها آثار دارد و آثارش در مشارکت مردم خود را نشان می‌دهد.

وظیفه جریان انقلاب

اما با توجه به آنچه که گفته شد در روزهای باقی مانده وظیفه جریان انقلاب این است که به دور از مناقشات سیاسی و درون جریانی باید با رعایت اخلاق انتظارات رهبر معظم انقلاب را برآورده کنند. نیروهای انقلاب باید از مسائل حاشیه‌ای و دعواهای سیاسی و مسائلی که این روزها گوشه و کنار دیده می‌شود پرهیز کنند و تمام تلاششان را برای مشارکت حداکثری و تداوم مسیر خدمت که شهید آیت‌الله رئیسی آن را آغاز کرده بود، بکار ببرند.

در مبانی دینی هم توصیه شده و بزرگان دین بویژه مقام معظم رهبری تاکید موکد بر رعایت اخلاق، عدم لجن پراکنی، عدم فحاشی و تخریب علیه دیگران را دارند و لذا با رعایت این موضوعات و با هم‌افزایی و اصلاح رویکردی که در انتخابات بوده و در بین برخی حامیان نامزدها یا جریان‌ها سیاه نمایی و تخریب وجود داشت، تلاش کنیم تا مردم در پای صندوق‌های رأی حاضر شوند. به این امید که بتوانیم در آینده شاهد آرامش بیشتر در مسائل اقتصادی، حل مشکلات معیشتی مردم و ثبات در اقتصاد و آرامش در سفره مردم باشیم که این نیاز ضروری است و با توجه به این موضوعات چالش برانگیزی که به هر حال به وجود آمده‌ و باید همه تلاش بر وحدت در جریان انقلاب، جبهه انقلاب که خدای نکرده شرایطی پیش نیاد که ما شاهد باشیم و اوضاع برگردد به دوره های گذشته و به شرایطی که به هر حال یک دهه در دهه ۹۰ کم کاری‌های زیادی اتفاق افتاده، مسائل و حاشیه‌ها و جنجال‌هایی که بی‌حاصل است و وقت ملتو وقت کشور را صرف کند و نتیجه‌ای هم نخواهد داشت.

ان‌شاءالله این مسیر ادامه پیدا خواهد کرد و همانطوری که رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ اگر دوره شهید آیت‌الله رئیسی با این موقعیت ادامه پیدا می‌کرد احتمال خیلی زیاد بسیاری از مسائل و مشکلات حل می‌شد، برای تکمیل حماسه با حضور پرشور و انتخاب درست این مسیر هدایت شود به سمتی که اهداف انقلاب، اهداف نظام و خواسته‌ها و انتظارات مردم برآورده شود و مسائل و مشکلات مرتفع شود به امید خدا شاهد این حماسه بزرگ در روز جمعه ۱۵ تیر با حضور و مشارکت بالای مردم خواهیم بود.

علی حیدری روزنامه نگار  
و سردبیر هفته نامه صبح صادق

 

انتهای خبر/ح

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار