آخرین اخبار

16. خرداد 1403 - 8:40   |   کد مطلب: 28537
از بین کاندیداها، مردمی‌تر ، خستگی‌ناپذیرتر ، ساده زیست‌تر ، کارآمدتر و در یک کلام انقلابی‌تر را انتخاب کنیم که باور کنیم مردم تفاوت‌های خدمت صادقانه و کارهای نمایشی را به خوبی درک می کنند.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «آوای فامنین» به نقل از عصر همدان، حسین ربیعی در یادداشتی چنین نوشت؛ رهبر معظم انقلاب در سی و پنجمبن مراسم سالگرد ارتحال امام فرمودند: برای اینکه بتوانیم‌ملت ایران در معادلات پیچیده بین‌المللی منافع خودش را حفظ کند و عمق راهبردی خودش را تثبیت کند و استعدادهای انسانی و طبیعی خود را به منصه ظهور برساند، کام مردم را شیرین کند و حفره‌ها که روزنه‌ها را پر کند به یک رئیس جمهور معتقد با مبانی انقلاب نیاز دارد.

بعد از سانحه تلخ سقوط بالگرد و آسمانی شدن شدن آیت الله رئیسی ، رئیس جمهور مردمی و خستگی ناپذیر دولت سیزدهم، ایران اسلامی در اندوهی حماسه گون فرو رفت . مراسم های تشییع و بدرقه در اقصی نقاط کشور ، نشان داد که مردم قدردان و قدرشناس زحمات و تلاش‌های خدمتگزاران خود هستند و تفاوت را به خوبی درک می کنند.

تاکید رهبر معظم انقلاب در سی و پنجمین سالگرد رحلت امام ره بر انتخاب رئیس جمهور آینده با نگاه اعتقادی به مبانی انقلاب ، تاکیدی چندباره است بر مبانی اصلی مکتب امام در چهار بعد اصلی عقلانیت ، معنویت ، عدالت و پیشرفت.

در مکتب امام که مبانی اصلی انقلاب اسلامی نیز از همین مکتب گرفته شده است ، عقلانیت جایگاه ویژه ای دارد . مردم‌سالاری دینی ، تکیه بر خرد و هوشمندی و عدم اعتماد به دشمن ، اعتماد به نفس و خوداتکایی ملت و باور اینگه مردم مالک اصلی کشورند ، بخشی از عقلانیت است که ضرورت دارد رئیس جمهور آینده به آن معتقد باشد.

بعدعدالت نیز در مبانی انقلاب اسلامی و مکتب امام بسیار برجسته است . تکیه بر طبقات ضعفا، پرهیز مسولین از اشرافی گری و مال اندوزی ، ارتباط نزدیک مسولین با مردم و تاکید بر اینکه مسولین از میان مردم انتخاب شوند(وابستگی معیار قبول مسئولیت‌ها نباشد) از نکات خاص عدالت در مکتب حضرت روح الله ( ره) و مورد تاکید رهبر انقلاب است.

تعبیر «پابرهنگان» و «کوخ‌نشینان» جزو تعبیراتی بود که در کلام امام بارها و بارها تکرار شد. به مسئولین اصرار داشتند که به طبقات محروم برسید. به مسئولین اصرار داشتند که از اشرافیگری پرهیز کنند.نباید اینها را در انتخاب کردن، فراموش کنیم. آفت مسئولیت در یک کشوری که متکی به آراء مردم و متکی به ایمان مردم است، این است که مسئولین به فکر رفاه شخصی بیفتند؛ به فکر جمع‌آوری برای خودشان بیفتند؛ در هوس زندگی اشرافیگری، به این در و آن در بزنند؛ این آفت بسیار بزرگی است.

از نظر امام ره ، تکیه‌ی به ثروت و تکیه‌ی به قدرت برای گرفتن مسئولیت، جزو خطرهای بزرگ برای کشور و برای انقلاب اسلامی است .
در بعد معنویت هم حضرت امام خمینی ره ، با فقط تکیه‌ی بر عوامل مادی و ظواهر مادی، راه خود را پی نمی‌گرفت؛ اهل ارتباط با خدا، اهل سلوک معنوی، اهل توجه و تذکر و خشوع و ذکر بود؛ به کمک الهی باور داشت؛ امید او به خدای متعال، امید پایان‌ناپذیری بود. مظهر معنویت در امام ره ، در درجه‌ی اول، اخلاص خود او بود. امام کار را برای خدا انجام داد. از اول، هرچه که احساس می‌کرد تکلیف الهی اوست، آن را انجام می‌داد. از فداکاری در این راه، امام ابا نکرد. از شروع مبارزات در سال ۱۳۴۱، امام اینجور عمل کرد؛ با تکلیف پیش رفت. به مردم و مسئولین هم این درس را بارها گفت و تکرار کرد که آنچه مهم است، تکلیف است.

ما تکلیف را انجام میدهیم، ترتّب نتیجه بر کار ما دست خداست

بخشی از نتیجه اخلاص را هم خداوند در همین دنیا می دهد، مراسم تشییع با شکوه پیکر رئیس جمهور شهید و همراهان ایشان و مشابه آن مراسم تشییع شهید همدانی در همدان، نتیجه اخلاص این بزرگواران بوده است.

و در بعد پیشرفت هم بنیانگذار جمهوری اسلامی ، به ملت بزرگ ایران اسلامی ، روحیه اعتماد به نفس را تزریق کرد و این نقطه‌ی تحول این ملت شد.

پیشرفتهای ما در زمینه‌ی علمی، در زمینه‌ی صنعتی، در انواع و اقسام عرصه‌های زندگی، محصول همین خوداتکایی و اعتماد به نفس است. امروز جوان ایرانی، صنعتگر ایرانی، دانشمند ایرانی ، سیاستمدار ایرانی و مردم ایران احساس توانائی می‌کنند. این شعار «ما میتوانیم» را امام بزرگوار در اعماق جان این ملت قرار داد و نتیجه آن هم پیشرفت هایی است که چشم ها را خیره کرده است .

در حالیکه ۲۲ روز به انتخابات حساس ریاست جمهوری در ۸ تیر باقی مانده است ، توصیه و تاکید رهبر معظم انقلاب به انتخاب فردی که معتقد به مبانی انقلاب باشد، تکلیف ما را مضاعف کرد. ضمن احترام به همه کاندیداها ، باید تلاش کرد تا شایسته ترین و معتقدترین به مبانی انقلاب اسلامی انتخاب شود. یادمان باشد که نزدیک قله ایم و خستگی ممنوع است . عقلانیت ، عدالت ، معنویت و پیشرفت در مکتب امام و انقلاب به عنوان ریل حرکت به سمت قله است.
از بین کاندیداها ، مردمی تر ، خستگی ناپذیرتر ، ساده زیست تر ، کارآمدتر و… و در یک کلام انقلابی تر را انتخاب کنیم ک باور کنیم که مردم تفاوت های خدمت صادقانه و کارهای نمایشی را به خوبی درک می کنند.

انتهای خبر/.

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار