آخرین اخبار

20. آبان 1402 - 13:03   |   کد مطلب: 27381
داشتن شرایط سنی لازم و مدارک لازم با پرداخت هزینه های مورد نیاز، گذراندن کلاس ها عملی رانندگی و قبولی در آزمون آیین نامه و شهر، امکان پذیر است.

به گزارش آوای فامنین: نحوه گرفتن گواهینامه رانندگی 1402 ، با داشتن شرایط سنی لازم، از طریق ثبت نام و ارائه مدارک لازم و پرداخت هزینه های مورد نیاز، گذراندن کلاس های آئین نامه و فنی، 12 جلسه کلاس عملی رانندگی و قبولی در آزمون آیین نامه و شهر، امکان پذیر بوده؛ عدم مجوز رانندگی در 3 ماه اول اخذ گواهینامه و لزوم همراهی شخص مجرب در کنار راننده، از قانون های جدید گواهینامه رانندگی می باشد.

برای اخذ گواهینامه پایه یک حتما باید ۲ سال از اخذ پایه دو گذشته  و حداقل ۲۵ سال سن داشته باشید. گواهینامه پایه ۱ برای رانندگی با برخی از خودروهای سنگین با مجموع ظرفیت بار و وزن بیشتر از ۶ تن (در انواع کامیون) و حمل بیش از ۲۶ نفر سرنشین (در اتوبوس‌های مسافربری) است.

یکی دیگر از انواع گواهینامه رانندگی، مدرک پایه ۲ است. گواهینامه پایه دو مخصوص رانندگی با خودروهای نیمه‌سنگین است؛ وسایل نقلیه‌ای مانند کامیون‌های خاور یا انواع میدل‌باس. برای دریافت گواهینامه پایه دوم حتما باید از مدرک پایه ۳  دو سال گذشته و حداقل ۲۳ سال سن داشته باشید با دریافت این گواهینامه می‌توانید خودروهایی با حداکثر ظرفیت بار ۶ تن و حمل ۲۶ نفر سرنشین را برانید.

 

برای رانندگی با خودروهایی مانند اتومبیل سواری، ون یا وانت با ظرفیت ۳/۵ تن یا ۹ نفر ظرفیت به گواهینامه پایه ۳ نیاز خواهید داشت. گواهینامه پایه سوم یکی دیگر از انواع گواهینامه رانندگی است که می‌توانید آن را در سن ۱۸ سالگی دریافت کنید. البته توجه داشته باشید که دارندگان این مدرک تا یک سال از زمان اخذ آن نمی‌توانند در جاده یا هنگام شب رانندگی کنند

 

برای رانندگی با موتورسیکلت تا ۲۰۰ سی سی نیز حداقل ۱۸ سال سن داشته باشید برای رانندگی با موتورسیکلت بالای ۲۰۰ سی سی باید ۲۳ سال تمام و ۳ سال از گواهینامه موتورسیکلت گذشته باشد.

و در آخر گواهینامه ویژه که حداقل سن ۲۰ سال و شرکت در آزمونهای مربوط به هر نوع وسیله راهسازی و کشاورزی و..

 

انتهای خبر/ح

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار