آخرین اخبار

23. شهريور 1392 - 9:03   |   کد مطلب: 2694
اگر فقط طرفدار اندروید هستید و به هیچ کدام از سیستم عامل های آیفون و ویندوز 7 علاقه ندارید، باید بدانید اینجا زورخانه اندروید است و دو گوشی هوشمند گلکسی اس 3 سامسونگ و اچ‌تی‌سی One X وارد گود شده اند تا یکی سربلند بیرون بیاید.

اگر فقط طرفدار اندروید هستید و به هیچ کدام از سیستم عامل های آیفون و ویندوز 7 علاقه ندارید، باید بدانید اینجا زورخانه اندروید است و دو گوشی هوشمند گلکسی اس 3 سامسونگ و اچ‌تی‌سی One X وارد گود شده اند تا یکی سربلند بیرون بیاید.

در ادامه با ما همراه باشید تا این دو گوشی هوشمند و زیبا را از منظرهای مختلف مقایسه کنیم.

Galaxy S3  سامسونگ در مقابل One X اچ‌تی‌سی

طراحی

HTC One X

کیفیت ساخت گوشی موبایل  One Xاچ‌تی‌سی همچون دیگر گوشی‌های این شرکت تایوانی بسیار بالاست. این گوشی از جمله اسمارت‌فون های های خوش ساختی است که کاربر دوست دارد آن را در دست بگیرد. بدنه آن یکپارچه و از نوعی پلاستیک پلی کربنات فوق العاده محکم و ضدخش ساخته شده است. این امر به کاهش وزن کلی دستگاه کمک فراوانی کرده است و مانع از باقی ماندن اثر انگشت روی بدنه می شود. در ضمن، اچ‌تی‌سی  One Xدر برابر هر ضربه ای نیز مقاوم است. در بدنه گوشی فقط شاهد کلیدهای فیزیکی پاور، کنترل صدا، پورت میکرو USB و یک کاور کوچک برای میکرو سیم کارت هستیم. ضخامت بدنه One X فقط 9 میلی‌متر، یعنی کمتر از یک سانتی متر است.

همچون بیشتر گوشی های اچ تی سی، در جلوی قاب گوشی One X اچ‌تی‌سی یک صفحه نمایش 4.7 اینچ و سه کلید لمسی وجود دارد. کیفیت و زاویه دید این صفحه نمایش بسیار بالاست و زیر نور آفتاب خوانایی کافی دارد.

Samsung Galaxy S3

گوشی موبایل گلکسی اس 3 سامسونگ در دو رنگ سفید مرمری و آبی ارایه می شود. بدنه این گوشی در مقایسه با آخرین گوشی 4S اپل خمیدگی بیشتری دارد و راحت‌تردر دست می نشیند. این مدل شباهت چندانی به برادر بزرگ تر خود ندارد و بیشتر شبیه گوشی موبایل گلکسی نکسوس است. Galaxy S3 نیز همچون گوشی One X، حدود 9 میلی‌متر (به طور دقیق‌تر 6/8 میلی‌متر) ضخامت دارد. با همه این تعاریف باید گفت این گوشی با اندازه های 136.6×70.6  میلی‌متر کمی بزرگ به نظر می رسد. صفحه نمایش S3 حدود 0.5 اینچ بزرگ تر از نمایشگر S2 است. بدنه اس 3 نیز از پلاستیک بسیار مستحکم و با دوام ساخته شده است و وزن کلی دستگاه حدود 133 گرم است.


صفحه نمایش

HTC One X

Galaxy S3 سامسونگ در مقابل One X اچ‌تی‌سی

با روشن کردن این گوشی، محو کیفیت عالی صفحه نمایش آن خواهید شد. نمایشگر 4.7 اینچ Super LCD2 اچ‌تی‌سی One X،وضوح و کیفیت بسیار عالی 720×1280 پیکسل دارد. یا به نوعی می توان گفت در هر اینچ 312 پیکسل دارد. همه چیز در این نمایشگر با جزییاتشان به خوبی دیده می شوند. این صفحه نمایش، ضد خش و از نوع گوریلاست. زاویه دید این صفحه نمایش نیز بسیار بالاست به طوریکه حتی در زاویه 180 درجه‌ای نیز هیچگونه کاهش کیفیتی را شاهد نیستیم. تصاویر در این نمایشگر بسیار زنده و شفاف هستند و رنگ های تیره عمق کافی دارند.

Samsung Galaxy S3

Galaxy S3  سامسونگ در مقابل One X اچ‌تی‌سی

صفحه نمایش سومین کهکشان سامسونگ 4.8 اینچ HD Super AMOLED با وضوح 720 ×1280 پیکسل است. نمایشگر اس 3 در هر اینچ حدود 306 پیکسل را جای داده است. بنابراین، کیفیت پایین تری از اچ‌تی‌سی One X و آیفون 4S دارد. اما با همه این اوصاف، این کیفیت بدون مقایسه بسیار عالی و چشمگیر است.

برنده: Samsung Galaxy S3


دوربین

HTC One X

دوربینی که برای مدل One X اچ‌تی‌سی در نظر گرفته شده، ۸ مگاپیکسل به همراه موتور  ImageSenseاست. این موتور برای پردازش عکس‌ها کاربرد دارد و به کاربران اجازه می دهد تا با سرعتی باورنکردنی – 0.7 ثانیه -  عکس بگیرند. یعنی با فشار کلید شاتر، می توانید در کمتر از یک دقیقه چند عکس زیبا بگیرید. در کنار حسگر دوربین در پشت گوشی یک فلاش LED نیز وجود دارد. کاربر با این دوربین می تواند بهترین عکس ها و فیلم ها را با کمترین تاخیر شاتر بگیرد.

دوربین این دستگاه طوری طراحی شده که برای تصویربرداری از اشیا در حال حرکت بسیار مناسب است. جالب است بدانید، دوربین این اسمارت‌فون برای فوکوس اتوماتیک فقط 0.2 ثانیه زمان نیاز دارد. دوربین کارآمد گوشی موبایل   One Xاچ‌تی‌سی جلوه های ویژه متنوعی نیز برای عکاسی و فیلم‌برداری در اختیار کاربر قرار می دهد. جذابیت دیگر آن نیز این است که هنگام تماشای فیلم، از هر کدام از صحنه های فیلم که برایتان جالب بود می توانید با فشار کلید شاتر عکس بگیرید و ذخیره کنید.

Samsung Galaxy S3

متاسفانه شایعه داشتن دوربین 12 مگاپیکسلی برای گوشی موبایل گلکسی اس 3 سامسونگ واقعیت نداشت و این دوربین، حسگر ۸ مگاپیکسل و قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت 1080p  دارد. از این نظر کاملا شبیه مدل HTC One X است. در حالت عکاسی پی‌درپی، این دوربین با سرعت 6 فریم در ثانیه عکس برداری می کند و قابلیت هایی همچون تشخیص چهره، لبخند و چشمک را نیز دارد. بر اساس گفته خود سامسونگ، تاخیر شاتر دوربین صفر است.

کاربر می تواند برای ذخیره عکس ها تنظیمات را طوری تغییر دهد که چهره های مشابه همه در یک گروه ذخیره شوند. در ضمن، قابلیت زوم Face Zoom  نیز دارد. به این معنا که در کادری که چهره های متعددی وجود دارند  می توان روی یک چهره اشاره کرد تا دوربین به طور خودکار روی آن زوم کند. باید بدانید دوربین Galaxy S3 سامسونگ زوم نوری ندارد. ولی در جلو نیز دوربین دومی با کیفیت 1.9 مگاپیکسل برای برقراری تماس و تصویری دارد. این در حالیست که دوربین دوم One X اچ‌تی‌سی، 1.3 مگاپیکسل کیفیت دارد.

برنده: Samsung Galaxy S3


پردازنده و سیستم‌عامل

HTC One X

گوشی موبایل  One Xاچ‌تی‌سی، سریع‌ترین پردازنده یک اسمارت فون را در خود نهان دارد. این پردازنده، چهار هسته ای و از نوع تگرا ۳ شرکت انویدیاست. سرعت این پردازنده دو برابر سرعت گالکسی نکسوس سامسونگ و 1.5 گیگاهرتز است. یک گیگابایت نیز رم دارد. پردازنده گرافیکی آن نیز ۱۲ هسته ایست و در اجرای بازی های بسیار با کیفیت قدرت خود را به خوبی به کاربر نشان می دهد. سیستم عامل این محصول نیز ساندویچ بستنی است.

Galaxy S3 سامسونگ در مقابل One X اچ‌تی‌سی

گوشی  One Xاچ‌تی‌سی همچنین رابط کاربری  HTC Sense 4.0دارد که عملکرد بسیار عالی دارد. این نسخه بسیار روان تر و بهتر از سایر نسخه های این رابط کاربری کار می کند. در ضمن، قابلیت های دیگری مانند نمایش وضعیت آب و هوا و استفاده از دوربین هنگام قفل بودن صفحه نمایش نیز دارد.

Samsung Galaxy S3

Galaxy S3 سامسونگ در مقابل One X اچ‌تی‌سی

سامسونگ گلکسی اس 3 نیز پردازنده چهار هسته ای 1.4 گیگاهرتز از نوع Exynos و یک گیگابایت رم دارد. این پردازنده مدلیست که بر اساس پردازنده ARM Cortex A9  ساخته شده است. بر اساس ادعای خود سامسونگ، این پردازنده چهار هسته ای برای بازی های سه بعدی و ویرایش فایل های ویدیویی بسیار مناسب است. این گوشی همچون رقیب خود یعنی اچ‌تی‌سی One X قابلیت انجام چند کار هم‌زمان را نیز دارد.

سیستم عامل Galaxy S3 سامسونگ نیز نسخه 4 اندروید – ساندویچ بستنی – است اما می توان آن را به نسخه 4.1 آپگرید کرد. رابط کاربری این محصول Touch Wiz UI و بسیار کاربر پسند است و واکنش پذیری عالی دارد. حسگر سه محوره ژیروسکوپ، حسگر Proximity  برای خاموش شدن خودکار صفحه نمایش هنگام مکالمه و حسگر شتاب سنج برای چرخش خودکار رابط کاربری نیز دارد.

برنده: HTC One X


باتری

HTC One X

هیچ‌گاه باتری گوشی های اچ‌تی‌سی نقطه قوت و مزیت آنها به شمار نمی رفته است اما One X این روال را از بین برده است. باتری 1800 میلی آمپری این گوشی هوشمند تا 12 ساعت استفاده را پاسخ‌گوست.

Samsung Galaxy S3

باتری 2100 میلی آمپری گوشی هوشمند گلکسی اس 3 بسیار بهتر از باتری S2 است. یکی از ایرادهایی که می توان به S2 گرفت باتری آن است که در نسخه 3 بهبود یافته است. با اینکه باتری بزرگ تر به معنای میزان شارژدهی بهتر نیست، اما باتری بزرگ S3 عمر طولانی دارد.

برنده: Samsung Galaxy S3


نتیجه گیری

با مقایسه دو گوشی گلکسی اس 3 سامسونگ و One X اچ‌تی‌سی متوجه می شویم این دو از بسیاری جهات مشابه هم هستند. هر دو این گوشی ها بزرگ اما به اندازه کافی لاغر هستند که به راحتی در جیب جا شوند. سرعت، قدرت و عملکرد هر دو گوشی عالیست و به خوبی از عهده اجرای فایل های چندرسانه ای بر می آیند. از نظر طراحی و بدنه، گوشی هوشمند Galaxy S3 سامسونگ از پلاستیک با دوام ساخته است اما در مقایسه با بدنه One X اچ‌تی‌سی که از پلی کربنات ساخته و پرداخته شده است کمی ضعیف تر به نظر می رسد. در این قسمت باید گفت برگ برنده در دست محصول اچ‌تی‌سی است.

در ضمن، اسمارت فونOne X ، ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی دارد. اما با این حال اچ‌تی‌سی ۲۵ گیگابایت فضای ذخیره سازی آنلاین در DropBox را نیز برای مدت ۲ سال به کاربرانش می دهد. به این ترتیب نداشتن جایگاه کارت حافظه برای این گوشی جبران می شود زیرا کاربر از چیزی حدود  ۵۷ گیگابایت فضای ذخیره سازی بهره مند خواهد شد. به همین دلیل، با دانستن اینکه هر دو این گوشی ها جزو برترین اسمارت فون های اندرویدی هستند، اما با مقایسه همه جانبه آنها متوجه می شویم One X اچ‌تی‌سی بسیار بهتر و کامل تر از سومین کهکشان  Sسامسونگ است.

منبع:برترینها

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار