آخرین اخبار

19. اسفند 1391 - 21:30   |   کد مطلب: 193
به فرموده ی امام که صدا و سیما یک دانشگاه عمومی است چقدر در تبلیغ و ترویج سبک زندگی طبق آموزهای اسلام و دین حرکت کرده است یا میکند.....

به گزارش آوای فامنین به نقل از نافع،«به فضای همدردی با فقیران دامن بزنید ...دغدغه عدالت را در ذهن ها و دل های مردم دامن بزنید . این کار بسیار خوب است . البته سعی شود به جماعت فقیر و تهی دست توهین نشود و کرامت انسانی آنها از بین نرود . در کنار این زندگی اشرافی و تجملاتی پوچ و بیهوده را هم تخریب کنید ، این زندگی واقعا در خور تخریب هست . زندگی تجملاتی به هیچ وجهه نباید تبلیغ شود بلکه باید تخریب شود و نکته منفی به حساب آید . اگر یک نفر می خواهد تجمل گرا باشد ما چرا باید آن را ترویج کنیم . توجه کنید که ما باید به فقیر عزت نفس و حس مناعت و به غنی کمک به فقیر را بیاموزیم »

در بخش دیگری می فرمایند :«در مقوله ی عدالت اجتماعی ، فیلم ها و سریالهایی ساخته می شود که غالبا خانه های مورد استفاده ، شخصیت های این فیلم ها اعیانی و اشرافی است . واقعا زندگی مردم ما اینطوری است . آیا یک زوج جوان در چنین خانه هایی زندگی می کنند ؟ این کار چه لزومی دارد ؟ سالهای قبل بعضی از سریالهایی که از سیما پخش می شد ، هرچند کیفیت آنها مثل سریالهای الان نبود ، عقب تر بود ، لیکن فضای زندگی در آنها ، متواضعانه و در یک خانه معمولی بود ، آن طوری خوب است . زندگی را نباید اعیانی و اشرافی و متجملانه معرفی کرد . فضای تبلیغی صدا و سیما این طوری باشد . البته گاهی در این خصوص هم به ما تذکر می دهند و مطالبی می گویند . تبلیغات رسانه ای و و تبلیغات خیلی پر رنگ که مردم را به سوی مصرف گرایی سوق می دهد ، با برنامه ای که فرضا شما ساخته اید تا مصرف گرایی را تقبیح کند عملا در تناقض هست . » (بیانات رهبری در مورد صدا و سیما)

 من را متهم به سیاه نمایی نکنید ما منکر برنامه های خوب سیما نیستیم ولی این رسانه تا رسیدن به نقطه ی آرمانی خیلی فاصله دارد.

صدا وسیمای  ما تا چه حد بر این اموری که رهبری بیان داشتند جامع عمل می پوشاند. متاسفانه  در بیشتر سریال ها خانه های بالای شهر و ویلایی به نمایش گذاشته میشود و ماشین های مدرن و شیک و شخصیت های صاحب این زندگی ها آدم های مدرنی هستند که با دین بیگانه  اند در همه ی سریالها سنت ازدواج به صورت کاملا غربی نشان داده می شود و تقریبا خانواده در آن نقشی ندارد . دختر و پسر در دانشگاه ، محل کار ، خیابان و دیگر جاها با هم آشنا میشوند و بعد از مدتی با هم بودن تازه تصمیم بر ازدواج می گیرند و تازه خانواده ها با خبر می شوند. اول اینطور  داستان ها هم عشق و عاشقی بعداز مدتی هم تازه یادشان میفتد که به درد هم نمی خوردند و راحت از هم جدا میشوند .تازه شیوه های دیگر خواستگاری توسط صدا و سیما کشف شده مثل خواستگاری و عاشقی در خط مقدم جبهه ، در اردوگاه عراقی ها و در کما و برزخ  باید با خود اندیشید لحضه ای با خود بیاندیشیم  کجای راه قرار گرفته ایم و مقصدمان کجاست.

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار