آخرین اخبار

20. فروردين 1393 - 10:39   |   کد مطلب: 8687
برای نخستین بار در مقطع سطح چهار (دکتری) حوزه‌های علمیه خواهران؛ طلاب می‌توانند در رشته‌های فقه و اصول با گرایش فقه خانواده و تفسیر و علوم قرآنی با گرایش تفسیر تطبیقی ثبت نام می کند.

حجت‌الاسلام محمد احمدی مدیر سنجش و پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران، مهلت ثبت نام در این مقطع را 16 تا 26 فروردین ذکر کرد و افزود: داوطلبان می‌توانند در یکی از رشته‌های فقه و اصول با گرایش فقه خانواده و تفسیر و علوم قرآنی با گرایش تفسیر تطبیقی ثبت نام کنند.

وی با بیان اینکه ثبت نام داوطلبان از طریق واحدهای آموزشی مجری مقطع سطح چهار انجام می‌شود، افزود: اکنون چهار واحد آموزشی در استان‌های تهران، قم و اصفهان برای تحصیل بانوان طلبه در مقطع سطح چهار تعیین شده‌اند که داوطلبان به منظور اطلاع از نام و نشانی این واحدهای آموزشی می‌توانند به پایگاه اطلاع رسانی مدیریت سنجش و پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران به نشانی paziresh.whc.ir مراجعه کنند.

مدیر سنجش و پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران اظهار کرد: داوطلبانی که در شهر محل سکونت آنها واحد آموزشی سطح چهار وجود ندارد می‌توانند در مرکز تربیت صدیقه کبری(س) قم ثبت نام کنند. این داوطلبان می‌توانند مدارک خود را از طریق پست به آدرس این مرکز ارسال کنند.

حجت‌الاسلام احمدی با بیان اینکه تحصیل در مقطع سطح چهار حوزه‌های علمیه خواهران مختص دارندگان مدرک سطح سه حوزه‌های علمیه خواهران است، اضافه کرد: زمان تحصیل در این مقطع حداقل هشت و حداکثر 12 نیمسال تعیین شده است.

وی با اشاره به مشخصات و عناوین کلی دروس این مقطع تصریح کرد: دروس پایه و تخصصی 60 واحد و رساله علمی به ارزش 20 واحد، عناوین کلی درسی مقطع سطح چهار را تشکیل می‌دهد.

مدیر سنجش و پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران، مراحل جذب طلاب در این مقطع را شامل آزمون و مصاحبه علمی – رفتاری دانست و یادآوری کرد: آزمون کتبی که از منابع تخصصی و زبان تخصصی به عمل می‌آید، 75 درصد و معدل مقطع سطح سه، 25 درصد امتیاز آزمون را تشکیل می‌دهند، فعالیت‌های علمی، پژوهشی و تربیتی داوطلبان شامل سابقه تدریس، تالیف کتاب، مقاله و مدیریت موفق اجرایی امور آموزشِی، پژوهشی و فرهنگی در مراکز حوزوی، دارای امتیاز در معرفی داوطلبان به مصاحبه است.

وی اظهار کرد: آزمون ورودی داوطلبان سطح چهار ساعت 9 صبح روز جمعه 30 خرداد در شهر قم برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام احمدی گفت: دفترچه راهنمای ثبت نام، منابع آزمون و سایر اطلاعات مورد نیاز داوطلبان در پایگاه اینترنتی paziresh.whc.ir قرار گرفته است.

وی اهداف راه اندازی این دوره آموزشی را ایجاد تسلط بر آرا، مکاتب و روش‌های مرتبط با رشته، تقویت توان پژوهش در حد تحلیل، نقد و ارائه نظریه در مسائل مرتبط با رشته، ارتقای توان پاسخگویی به نیازهای علمی و تخصصی رشته، تامین پژوهشگر مورد نیاز و زمینه سازی برای تولید علم و توسعه دانش در رشته و تامین استاد مورد نیاز در رشته دانست

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار