آخرین اخبار

20. فروردين 1393 - 8:54   |   کد مطلب: 8646
فرماندار همدان گفت: عزم ملی و مدیریت جهادی لازمه اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌هاست.

به گزارش صبح الوند، علی تعالی در همایش نقش آموزش و پرورش در اجرای مرحله دوم هدفمندکردن یارانه ها گفت: اجرای فاز اول هدفمندی یارانه‌ها در دولت قبلی با شهامت اجرا شد و تاکنون نیز ادامه داشته است.

وی با بیان اینکه 30 درصد از درآمد حامل‌های انرژی باید به تولید اختصاص پیدا می‌کرد عنوان کرد: این آمار در مرحله اول هدفمندی یارانه‌ها صفر بوده است.

فرماندار همدان تصریح کرد: در صورت در دسترس بودن حامل‌های انرژی با مصرف بی‌رویه مواجه می‌شدیم بنابراین هرچه حامل‌های انرژی غیر قابل دسترس‌تر باشند صرفه جویی افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: این موضوع در اینجا به اثبات می‌رسد که هر سال 30 درصد سهم سوخت استان همدان کاهش می‌یابد و این در حالی است که در سال گذشته استان همدان با 20 درصد صرفه جویی سوخت همراه بوده است.

وی افزود: فاز اول هدفمندی یارانه‌ها با نواقص مختلفی اجرا شد، به گونه‌ای که بر اساس قانون موجود 30 درصد از افزایش درآمد حامل‌های انرژی باید به مباحث تولید اختصاص پیدا می‌کرد اما این اتفاق رخ نداد.

فرماندار شهرستان همدان ابراز داشت: در مرحله دوم اجرای هدفمندی یارانه‌ها نقش آموزش و پرورش بسیار پررنگ است چرا که بیشترین نیرو را در جامعه در اختیار دارد.

وی ابراز داشت: این مجموعه تاثیر بسیار زیادی بر روی فرهنگسازی عدم دریافت یارانه برای اقشار با درآمد بالا دارند و بهتر می‌‌توانند این فرهنگ را در جامعه ترویج دهند.

تعالی ابراز داشت: برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها که از 20 فروردین ماه سال جاری که به صورت رسمی آغاز می‌شود تمام نهاد‌ها باید همکاری کنند و مردم را توجیه نمایند.

وی با تأکید بر اینکه در اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها ممکن است مشکلات و نگرانی‌هایی برای مردم پیش بیاید عنوان کرد: در مرحله اول مردم با دریافت یارانه نقدی احساس آرامش کردند و در جامعه شاهد التهاب نبودیم اما در اجرای فاز دوم ممکن است شاهد مشکلاتی باشیم.

فرماندار همدان یادآور شد: با روشنگری و آگاهی بخشی نهادهایی مانند آموزش و پرورش و سازمان تبلیغات و ... استرس و نگرانی مردم کاهش می‌یابد.

وی ابراز داشت: در افزایش قیمت حامل‌های انرژی در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها شاهد شیب تندی نسبت به گذشته هستیم.

تعالی افزود: در اجرای مرحله دوم دو کار مهم اجرا می‌شود نخست آنکه ممکن است برخی از دریافت یارانه حذف شوند و دیگری بحث خوداظهاری است که به طور حتم دارای اشکالاتی است که در مراکز و ستاد‌ها به این مشکلات رسیدگی می‌شود.

فرماندار همدان ادامه داد: این طرح یک طرح کلان اقتصادی است که اگر اجرا شود صرفه‌جویی زیادی را در بحث حامل‌های انرژی در بر خواهد داشت.

وی در پایان سخنانش گفت: در اجرای مرحله دوم همه باید به کمک دولت بیایند تا بتوانیم این مرحله را با موفقیت اجرایی کنیم.

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار